1. Blz. 1 Begroting 2019
    1. Blz. 2 Hoofdstukken
      1. Blz. 3 Inleiding
        1. Blz. 4 Van coalitieakkoord naar begroting
      2. Blz. 5 Programma's Binnenstad, Duurzaamheid, Economie en Veiligheid
        1. Blz. 6 Doelstellingen
          1. Blz. 7 Ambitie
            1. Blz. 8 C18 | Programma-ontwikkelbudget voor de komende twee jaar is jaarlijks € 75.000 per programma
            2. Blz. 9 C18 | Programmamanagement Binnenstad, Veiligheid en Economie voortzetten + programma Duurzaamheid opzetten, na 2 jaar evaluatie
            3. Blz. 10 C18 | Uitvoeringsmaatregelen kunnen worden gedekt uit het Uitvoeringsbudget dat voor alle vier de programma’s samen is gereserveerd (€ 1.000.000). Het college beslist over besteding van deze middelen.
          2. Blz. 11 Programma Binnenstad
            1. Blz. 12 B19 | Acquisitie & pandenbank
            2. Blz. 13 B19 | Concept Museum + Schoen-leder
            3. Blz. 14 B19 | Kunst in Openbare Ruimte
            4. Blz. 15 B19 | Meer woonfuncties in het centrum creëren
            5. Blz. 16 B19 | Oprichten BIZ
            6. Blz. 17 B19 | Pilot "Wet Blue"
            7. Blz. 18 B19 | Vergroenen Binnenstad
            8. Blz. 19 B19 | Weekmarkt naar Raadhuisplein
          3. Blz. 20 Programma Duurzaamheid
            1. Blz. 21 B19 | Aanbesteding openbare lichtvoorziening
            2. Blz. 22 B19 | Duurzaamheid als vestigingsvoorwaarde
            3. Blz. 23 B19 | Groene agenda
            4. Blz. 24 B19 | Mobility As A Service pilots
            5. Blz. 25 B19 | Onderzoek naar mogelijkheden "Groene Daken"
            6. Blz. 26 B19 | Opstellen Duurzaamheidsagenda
            7. Blz. 27 B19 | Plaatsen E-oplaadpunten
            8. Blz. 28 B19 | Project natuur in de wijk
            9. Blz. 29 B19 | Starten met bewustwordings-publiekscampagne
          4. Blz. 30 Programma Economie
            1. Blz. 31 B19 | Aanleg Oostelijke Insteekhaven
            2. Blz. 32 B19 | Actualisatie van het Economisch Programma Langstraat
            3. Blz. 33 B19 | Get ahead in Europe
            4. Blz. 34 B19 | Innovatieve arbeidsmarktprojecten
            5. Blz. 35 B19 | Ontwikkeling Haven 8
            6. Blz. 36 C18 | Structureel budget voor innovatieve pilots; € 150.000 jaarlijks
          5. Blz. 37 Programma Veiligheid
            1. Blz. 38 B19 | Activiteiten t.b.v. veiligheid en weerbaarheid leerlingen Voortgezet Onderwijs
            2. Blz. 39 B19 | Activiteiten Veiligheidsplan
            3. Blz. 40 B19 | Camera-toezicht optimaliseren (centrum & Haven 1-8)
            4. Blz. 41 B19 | Communicatie kalender en campagne
            5. Blz. 42 B19 | De wijk in tijdens/na incidenten
            6. Blz. 43 B19 | Herijken preventief jeugdbeleid
            7. Blz. 44 B19 | Integriteitsbeleid incl. borging in teams
            8. Blz. 45 B19 | Interne en externe info beschikbaar en bruikbaar maken
            9. Blz. 46 B19 | Meer en betere meldingen
            10. Blz. 47 B19 | Ondersteunen werknemers die onder vuur komen te staan
            11. Blz. 48 B19 | Opzetten ‘bureau integriteit'
            12. Blz. 49 B19 | Pilot Samen beter in preventie
            13. Blz. 50 B19 | Preventief Interventieteam Basisschoolkinderen (PIB)
            14. Blz. 51 B19 | Project veilig en aantrekkelijk bedrijventerrein
            15. Blz. 52 B19 | Project Wijk GGZ
            16. Blz. 53 B19 | Samenwerking met financiële sector
            17. Blz. 54 B19 | Symposium Veilig Waalwijk
            18. Blz. 55 B19 | Verbeteren proces melden opvolgen en terugkoppelen
            19. Blz. 56 B19 | Weerbaarheid specifiek vervolg Wake up trainingen
      3. Blz. 57 Beleidsveld 0 | Bestuur en ondersteuning
        1. Blz. 58 Ambitie
        2. Blz. 59 Doelstellingen
          1. Blz. 60 Bestuur: Waalwijk is een bestuurskrachtige gemeente
            1. Blz. 61 B19 | Blijven investeren in ons regionale (samenwerkings)netwerk
            2. Blz. 62 B19 | Starten met de implementatie van de 25 belangrijkste doelstellingen in het Waalwijkse L.A.B. tot 2025
            3. Blz. 63 C18 | Extra budget Griffie; € 80.000 in 2019 en 2020
            4. Blz. 64 C18 | Incidenteel budget voor data & smart city € 300.000
            5. Blz. 65 C18 | Structureel budget voor doorontwikkeling strategische visie - Waalwijkse LABs; jaarlijks € 25.000
            6. Blz. 66 C18 | Structureel budget voor regionale samenwerking; jaarlijks € 25.000
          2. Blz. 67 Burgerzaken: hoog serviceniveau voor inwoners
            1. Blz. 68 B19 | Digitaal aanvragen van rijbewijzen en reisdocumenten
            2. Blz. 69 B19 | Integraal monitoring klanttevredenheid opstarten
            3. Blz. 70 B19 | Invoeren van Whatsapp als communicatiekanaal
            4. Blz. 71 B19 | Onderzoek en besluitvorming thuisbezorgen reisdocumenten
            5. Blz. 72 B19 | Uitbreiding van mogelijkheden om digitaal zaken te doen met de gemeente
            6. Blz. 73 B19 | Verbeteren van informatie aan de inwoners
            7. Blz. 74 C18 | Extra budget voor zaterdagopenstelling; € 50.000 in 2019
          3. Blz. 75 Financiën
            1. Blz. 76 B19 | Actualiseren van de Nota Reserves en Voorzieningen om de 2 jaar
        3. Blz. 77 Indicatoren
        4. Blz. 78 Wat mag het kosten?
        5. Blz. 79 Belangrijkste kaders
        6. Blz. 80 Verbonden partijen
      4. Blz. 81 Beleidsveld 1 | Veiligheid
        1. Blz. 82 Ambitie
        2. Blz. 83 Doelstellingen
          1. Blz. 84 Fysieke & Integrale Veiligheid
            1. Blz. 85 B19 | Communicatiekalender TLTH
            2. Blz. 86 B19 | Districtelijke en regionale samenwerking crisisbeheersing
            3. Blz. 87 B19 | Samenwerking tussen de gemeente Waalwijk en de OMWB verder verbeteren
            4. Blz. 88 B19 | Uitvoering geven aan het districtelijk OTO-programma
            5. Blz. 89 B19 | Uitvoering Omgevingsbeleid & uitvoering jaarplan Handhaving
        3. Blz. 90 Indicatoren
        4. Blz. 91 Wat mag het kosten?
        5. Blz. 92 Belangrijkste kaders
        6. Blz. 93 Verbonden partijen
      5. Blz. 94 Beleidsveld 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
        1. Blz. 95 Ambitie
        2. Blz. 96 Doelstellingen
          1. Blz. 97 Duurzaam & Innovatief
            1. Blz. 98 B19 | Lobbyen voor betere OV verbindingen
            2. Blz. 99 B19 | Mobility As A Service pilots
            3. Blz. 100 B19 | Onderzoek naar behoefte servicebus dorpskernen
            4. Blz. 101 B19 | Plaatsen E-oplaadpunten
            5. Blz. 102 B19 | Realiseren snelfietsroute Waalwijk - Tilburg en Waalwijk - 's-Hertogenbosch
            6. Blz. 103 B19 | Regionale gebiedsontwikkeling N261
            7. Blz. 104 C18 | Structureel budget voor innovatie in mobiliteit; jaarlijks € 150.000 en incidenteel € 200.000
          2. Blz. 105 Economische bereikbaarheid
            1. Blz. 106 B19 | Inzetten op een Noordelijke randweg
            2. Blz. 107 B19 | Lobbyen en bijdrage leveren aan ontsluiting knooppunt Hooipolder (A27)
            3. Blz. 108 B19 | Project GOL: Gebiedsontsluiting Oostelijke Langstraat
            4. Blz. 109 B19 | Project Kerkvaartse Haven
            5. Blz. 110 B19 | Uitvoeringsmaatregelen IUP 2019
            6. Blz. 111 B19 | Volumeafspraken maken met bedrijven voor watertransport
          3. Blz. 112 Stedelijke omgeving
            1. Blz. 113 B19 | Aanbesteding openbare lichtvoorziening
        3. Blz. 114 Indicatoren
        4. Blz. 115 Wat mag het kosten?
        5. Blz. 116 Belangrijkste kaders
        6. Blz. 117 Verbonden partijen
      6. Blz. 118 Beleidsveld 3 | Economie
        1. Blz. 119 Ambitie
        2. Blz. 120 Doelstellingen
          1. Blz. 121 Aantrekkelijk vestigingsklimaat bedrijven
            1. Blz. 122 B19 | Herstructurering bestaande bedrijventerreinen
            2. Blz. 123 B19 | Project veilig en aantrekkelijk bedrijventerrein
            3. Blz. 124 B19 | Samenwerking in Midpoint Brabant
            4. Blz. 125 B19 | Structurele invulling accountmanagement in de gemeente
          2. Blz. 126 Regionaal werkgelegenheidscentrum
            1. Blz. 127 B19 | Beoordelen (ruimtelijke) initiatieven
            2. Blz. 128 B19 | Diverse projecten o.a. op stap naar werk, dag van de logistiek
            3. Blz. 129 B19 | Hosten evenementen
            4. Blz. 130 B19 | Oprichting Regionaal Bureau voor Toerisme
        3. Blz. 131 Indicatoren
        4. Blz. 132 Wat mag het kosten?
        5. Blz. 133 Belangrijkste kaders
        6. Blz. 134 Verbonden partijen
      7. Blz. 135 Beleidsveld 4 | Onderwijs
        1. Blz. 136 Ambitie
        2. Blz. 137 Doelstellingen
          1. Blz. 138 Onderwijs
            1. Blz. 139 B19 | Activiteiten t.b.v. veiligheid en weerbaarheid leerlingen Voortgezet Onderwijs
            2. Blz. 140 B19 | Diverse projecten o.a. op stap naar werk, dag van de logistiek
            3. Blz. 141 B19 | Faciliteren en financieel mogelijk maken van kortdurende peuteropvang en voor- en vroegschoolse educatie
            4. Blz. 142 B19 | Inpandige uitbreiding Teresiaschool
            5. Blz. 143 B19 | Optimaliseren schakel tussen onderwijs en TWIJZ
            6. Blz. 144 B19 | Preventief Interventieteam Basisschoolkinderen (PIB)
            7. Blz. 145 B19 | Samenwerking met onderwijsinstellingen
            8. Blz. 146 B19 | Start bouw Kindcentrum Zanddonk
            9. Blz. 147 B19 | Uitvoeren MIP 2015-2020
            10. Blz. 148 B19 | Uitvoering Waalwijk Taalrijk (3 pijlers)
            11. Blz. 149 C18 | Structureel budget voor Het Taalhuis € 22.000, toeleiding voor- en vroegschoolse educatie € 10.000 en de Schakelfunctionaris € 43.000 jaarlijks
        3. Blz. 150 Indicatoren
        4. Blz. 151 Wat mag het kosten?
        5. Blz. 152 Belangrijkste kaders
        6. Blz. 153 Verbonden partijen
      8. Blz. 154 Beleidsveld 5 | Sport, Cultuur en Recreatie
        1. Blz. 155 Ambitie
        2. Blz. 156 Doelstellingen
          1. Blz. 157 Cultureel erfgoed & Lokale media
            1. Blz. 158 B19 | Erfgoednota
            2. Blz. 159 B19 | Pilot "Wet Blue"
            3. Blz. 160 B19 | Verhaal Westelijke Langstraat
            4. Blz. 161 B19 | Zendvergunningen Maasstad Omroep Stichting Waalwijk
            5. Blz. 162 C18 | Structureel budget voor wijkkranten Waalwijk, Sprang-Capelle, Waspik; jaarlijks € 14.000
          2. Blz. 163 Cultuurpresentatie
            1. Blz. 164 B19 | Concept Museum + Schoen-leder
            2. Blz. 165 B19 | Cultuur Loper
            3. Blz. 166 B19 | Kunst in Openbare Ruimte
            4. Blz. 167 B19 | Nieuw evenementenbeleid richting 2021
            5. Blz. 168 B19 | Organiseren cultuurtafels
            6. Blz. 169 B19 | Organiseren uitmarkt
            7. Blz. 170 B19 | Spreekuur voor organisatoren evenementen invoeren
          3. Blz. 171 Openbaar groen en (openlucht) recreatie
            1. Blz. 172 B19 | Behoud kinderboerderij/Hertenkamp
            2. Blz. 173 B19 | Speelruimteplan openbare ruimte
          4. Blz. 174 Sportaccomodaties
            1. Blz. 175 B19 | Green deal Sportvelden
            2. Blz. 176 B19 | Stimuleren gezonde sportkantine's en rookvrije sportparken
            3. Blz. 177 C18 | Budget voor Buitensportvoorzieningen; € 150.000 in 2019 en 2020 en vervanging van toplagen kunstgrasvelden: € 200.000 in 2019 en € 600.000 in 2020
            4. Blz. 178 C18 | Kapitaallasten bij SCC’55; jaarlijks € 8.000 met ingang van 2020
            5. Blz. 179 C18 | Kapitaallasten bij sloop De Wierd; jaarlijks € 8.000 met ingang van 2020
            6. Blz. 180 C18 | Renovatie gedateerde sporthallen € 3.000.000 met een kapitaallast van € 145.000
          5. Blz. 181 Sportbeleid
            1. Blz. 182 B19 | Inzet buurtsportcoaches en cultuurcoaches
            2. Blz. 183 B19 | Jongeren op Gezond Gewicht (JOGG)
            3. Blz. 184 B19 | Ontwikkelen nieuwe sportvisie
            4. Blz. 185 B19 | Scannen van de financiële positie en organisatiekracht van verenigingen
            5. Blz. 186 C18 | Budget voor Go Waalwijk; € 150.000 in 2018 en 2019
        3. Blz. 187 Indicatoren
        4. Blz. 188 Wat mag het kosten?
        5. Blz. 189 Belangrijkste kaders
        6. Blz. 190 Verbonden partijen
      9. Blz. 191 Beleidsveld 6 | Sociaal Domein
        1. Blz. 192 Ambitie
        2. Blz. 193 Doelstellingen
          1. Blz. 194 Doorontwikkeling integrale aanpak sociaal domein
            1. Blz. 195 B19 | Doorontwikkeling informatieverstrekking
            2. Blz. 196 B19 | Doorontwikkeling TWIJZ
            3. Blz. 197 B19 | Inzet schakelfunctie
            4. Blz. 198 B19 | Inzetten op meer preventie
            5. Blz. 199 B19 | Opzetten gebiedsteams
            6. Blz. 200 B19 | Structureel verhogen innovatiebudget lokale initiatieven jeugdzorg
            7. Blz. 201 B19 | Uitvoering jeugdgezondheidszorg
            8. Blz. 202 B19 | Uitwerking jeugdwerkloosheidsvrije zone
            9. Blz. 203 B19 | Uitwerking Taskforce kindermishandeling
            10. Blz. 204 B19 | Versterken en meer gebruik voorliggend veld en nul-de-lijn zorg
            11. Blz. 205 C18 | Structureel budget voor Integrale Aanpak Sociaal Domein; jaarlijks € 150.000
          2. Blz. 206 Sociale veerkracht
            1. Blz. 207 B19 | Burgerinitiatieven stimuleren
            2. Blz. 208 B19 | Grip op Geld project
            3. Blz. 209 B19 | Impuls onafhankelijke cliëntondersteuning
            4. Blz. 210 B19 | Mental mobility project
            5. Blz. 211 B19 | Ondersteunen en waarderen van mantelzorgers
            6. Blz. 212 B19 | Onderzoek naar burgerbegroting
            7. Blz. 213 B19 | Project Wijk GGZ
            8. Blz. 214 B19 | Sluitende aanpak dementie
            9. Blz. 215 B19 | Structureel budget IASD
            10. Blz. 216 B19 | Voldoen aan taakstelling beschut werken
            11. Blz. 217 B19 | WMO voorzieningen
            12. Blz. 218 C18 | Maatschappelijke activering structureel € 150.000
            13. Blz. 219 C18 | Structureel budget voor het inwonerspanel; jaarlijks € 34.000
            14. Blz. 220 C18 | Structureel verhogen innovatiebudget lokale initiatieven jeugdzorg; jaarlijks met € 44.000 zodat er € 100.000 beschikbaar is
        3. Blz. 221 Indicatoren
        4. Blz. 222 Wat mag het kosten?
        5. Blz. 223 Belangrijkste kaders
        6. Blz. 224 Verbonden Partijen
      10. Blz. 225 Beleidsveld 7 | Volksgezondheid en Milieu
        1. Blz. 226 Ambitie
        2. Blz. 227 Doelstellingen
          1. Blz. 228 Beheer Openbare Ruimte
            1. Blz. 229 B19 | Fase 2 van het grondstoffenbeleidsplan wordt opgestart
          2. Blz. 230 Milieu
            1. Blz. 231 B19 | Actualiseren van het BP Geluidtoedeling
            2. Blz. 232 B19 | Ecologische verbindingszones
            3. Blz. 233 B19 | Energiebesparing en duurzame energieopwekking
            4. Blz. 234 B19 | Gebiedsontwikkeling Westelijke Langstraat
          3. Blz. 235 Volksgezondheid
            1. Blz. 236 B19 | Terugdringen (en zoveel mogelijk voorkomen) van overgewicht bij jongeren
            2. Blz. 237 B19 | Terugdringen van alcoholgebruik bij jongeren door middel van alcoholpreventie
        3. Blz. 238 Indicatoren
        4. Blz. 239 Wat mag het kosten?
        5. Blz. 240 Belangrijkste kaders
        6. Blz. 241 Verbonden partijen
      11. Blz. 242 Beleidsveld 8 | Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing
        1. Blz. 243 Ambitie
        2. Blz. 244 Doelstellingen
          1. Blz. 245 Ruimtelijke ordening
            1. Blz. 246 B19 | Binnenstedelijke locaties woningbouw
            2. Blz. 247 B19 | Natte Natuurparel Westelijke Langstraat
            3. Blz. 248 B19 | Opstellen nieuwe nota grondbeleid 2019-2022
            4. Blz. 249 B19 | Uitbreidingslocaties woningbouw (Landgoed Driessen, Akkerlanen)
            5. Blz. 250 B19 | Uitvoeren Pilots Omgevingswet
            6. Blz. 251 B19 | Uitvoeren Plan van Aanpak Omgevingswet
            7. Blz. 252 B19 | Uitvoeringsprogramma structuurvisie
            8. Blz. 253 C18 | Budget voor implementatie Omgevingswet; € 600.000 in 2019
          2. Blz. 254 Volkshuisvesting
            1. Blz. 255 B19 | Continueren startersleningen
            2. Blz. 256 B19 | Evaluatie en monitoring beleid arbeidsmigratie
            3. Blz. 257 B19 | Herziening Standsplaatsen- en woonwagenbeleid
            4. Blz. 258 B19 | Meer woonfuncties in het centrum creëren
            5. Blz. 259 B19 | Onderzoek stimuleringsmaatregelen duurzaamheid
            6. Blz. 260 B19 | Opstellen nieuw woonbeleid
            7. Blz. 261 B19 | Prestatieafspraken met wooncorporatie Casade
            8. Blz. 262 B19 | Regionale afspraken huisvesting bijzondere doelgroepen
            9. Blz. 263 B19 | Stimuleren voorlichting over woningaanpassing
          3. Blz. 264 Gebiedsgericht werken
            1. Blz. 265 B19 | Evaluatie en verkenning participatieinstrumenten
            2. Blz. 266 B19 | Onderzoek naar burgerbegroting
        3. Blz. 267 Indicatoren
        4. Blz. 268 Wat mag het kosten?
        5. Blz. 269 Belangrijkste kaders
        6. Blz. 270 Verbonden partijen
      12. Blz. 271 Algemene dekkingsmiddelen
        1. Blz. 272 Algemene dekkingsmiddelen
        2. Blz. 273 Onvoorzien
        3. Blz. 274 Vennootschapsbelasting
      13. Blz. 275 Overhead
        1. Blz. 276 Overhead
    2. Blz. 277 Paragrafen
      1. Blz. 278 Paragraaf Lokale heffingen
        1. Blz. 279 Paragraaf Lokale heffingen
      2. Blz. 280 Paragraaf Weerstandsvermogen
        1. Blz. 281 Inleiding
        2. Blz. 282 Risicokaarten
          1. Blz. 283 Drugsafval
          2. Blz. 284 Schade door verkeerde- of niet-handhaving
          3. Blz. 285 Communicatie
          4. Blz. 286 Rampenbestrijding en financiële aansprakelijkheid
          5. Blz. 287 Evenementenbeleid en kermissen
          6. Blz. 288 Realisering Oostelijke Insteekhaven
          7. Blz. 289 Achterstanden archivering
          8. Blz. 290 Exploitatie sportaccomodaties
          9. Blz. 291 Te ondiepe havens, plaatsen nooddeuren sluis
          10. Blz. 292 Onderhoud van de openbare ruimte
          11. Blz. 293 Risico's t.a.v. speeltoestellen / plaatsen
          12. Blz. 294 Bereikbaarheid
          13. Blz. 295 Civieltechnische werken
          14. Blz. 296 Risico’s bestemmingsplannen en bouwgrond-exploitatie
          15. Blz. 297 Tijdige betaling erfpachtcanon
          16. Blz. 298 Compensatiegronden
          17. Blz. 299 Garanties sportverenigingen (voetbal, handbal, tennis en hockey), garanties rechtspersonen op maatschappelijk vlak (WSW, Casade, St. Maasduinen, Thuishoven) en overige
          18. Blz. 300 Verzekeringen
          19. Blz. 301 Onzekerheid accres / financiële crisis, ontoereikende middelen bij beleidswijzigingen en / of nieuw beleid, stagnatie veronderstelde eigen groei
          20. Blz. 302 Renterisico en liquiditeitsrisico
          21. Blz. 303 Aanslag BTW/OB: onjuist uitgevoerde structuur leidt tot extra BTW–heffing
          22. Blz. 304 Zijn we goed voorbereid op een calamiteit/pandemie
          23. Blz. 305 Boete afvalverwerker Attero (Shanks)
          24. Blz. 306 Transitie AWBZ - Wmo 2015 Kunnen we zorgplicht beperken / afbakenen
          25. Blz. 307 Transitie jeugdzorg Kunnen we zorgplicht beperken / afbakenen
          26. Blz. 308 Wmo-huishoudelijke hulp Kunnen we zorgplicht beperken / afbakenen: Er is geen zorgplicht meer, maar een compensatiebeginsel
          27. Blz. 309 Participatie Kunnen we zorgplicht beperken / afbakenen
          28. Blz. 310 Data beveiliging
          29. Blz. 311 Explosieven
          30. Blz. 312 Vennootschapsbelasting (Vpb)
          31. Blz. 313 Milieu-/bodemsanering
          32. Blz. 314 Voormalige stortplaats Gansoyensesteeg
          33. Blz. 315 Wet Gedeeltelijk Arbeidsgeschikten (WGA)
          34. Blz. 316 Voorraad gronden
        3. Blz. 317 Weerstandsvermogen
          1. Blz. 318 Weerstandsvermogen
      3. Blz. 319 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 320 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
      4. Blz. 321 Paragraaf Financiering (en treasury)
        1. Blz. 322 Paragraaf Financiering (en treasury)
      5. Blz. 323 Paragraaf Bedrijfsvoering
        1. Blz. 324 Ambitie
        2. Blz. 325 Doelstellingen
          1. Blz. 326 HRM
            1. Blz. 327 C18 | Structureel verhoging budget voor opleidingen t.o.v. 2018; 2019 € 159.000, 2020 € 201.000, 2021 € 243.000 en 2022 € 285.000
          2. Blz. 328 Planning en Control
            1. Blz. 329 C18 | Structureel budget voor verbetering P&C cyclus; jaarlijks € 80.000
        3. Blz. 330 Interne Controle
        4. Blz. 331 ICT
        5. Blz. 332 Informatiebeveiliging en bescherming van persoonsgegevens (privacy)
        6. Blz. 333 Communicatie
        7. Blz. 334 Inkoop
      6. Blz. 335 Paragraaf Verbonden partijen
        1. Blz. 336 Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant
        2. Blz. 337 Regionale Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant (OMWB)
        3. Blz. 338 Streekarchief Langstraat Heusden Altena
        4. Blz. 339 GGD Hart van Brabant
        5. Blz. 340 Regionale Ambulance-voorziening Brabant Midden-West-Noord
        6. Blz. 341 Baanbrekers
        7. Blz. 342 ROM/Hart van Brabant
        8. Blz. 343 BNG (Bank Nederlandse Gemeenten)
        9. Blz. 344 Parkmanagement
        10. Blz. 345 Intergas N.V.
        11. Blz. 346 Enexis Holding N.V.
        12. Blz. 347 Brabant Water N.V.
        13. Blz. 348 Vordering op Enexis B.V.
        14. Blz. 349 CBL Vennootschap BV
        15. Blz. 350 Verkoop Vennootschap BV
        16. Blz. 351 Publiek Belang elektriciteits productie BV
        17. Blz. 352 Claim Staat Vennootschap Amsterdam BV
      7. Blz. 353 Paragraaf Grondbeleid
        1. Blz. 354 Paragraaf Grondbeleid
    3. Blz. 355 Financiële Begroting
      1. Blz. 356 Kerngegevens
        1. Blz. 357 Kerngegevens
      2. Blz. 358 Begrotingen 2019-2022 op hoofdlijnen
        1. Blz. 359 De begrotingen 2019-2022 op hoofdlijnen
      3. Blz. 360 Autorisatie door de raad van de begroting 2019
        1. Blz. 361 Autorisatie door de raad van de begroting 2019
      4. Blz. 362 Overzichten van lasten en baten
        1. Blz. 363 Begroting 2019 naar taakvelden
          1. Blz. 364 Begroting 2019 naar taakvelden
        2. Blz. 365 Overzichten van lasten en baten
        3. Blz. 366 Recapitulatie naar lasten- en batensoorten
        4. Blz. 367 Meerjarenbegroting 2019 - 2022
        5. Blz. 368 Overzicht van incidentele lasten en baten
        6. Blz. 369 Begrotingspositie structureel
      5. Blz. 370 Bezittingen en vermogen
        1. Blz. 371 Bezittingen en Vermogen
      6. Blz. 372 EMU gegevens
        1. Blz. 373 EMU gegevens
      7. Blz. 374 Overige informatie
        1. Blz. 375 Overige informatie
    4. Activiteiten
    5. Zoeken
    6. Publicatie bijlagen
    7. Contact
    8. PrivacyStatement
    9. Sitemap