Omschrijving (toelichting)

In 2022/2023 is gestart met het meten van klanttevredenheid op enkele processen waarbij er veel klantcontact is. We willen minimaal een 8 halen op onze dienstverlening. Lukt dit niet dan wordt er per proces gekeken waar er verbetering mogelijk is. In 2024 wordt bekeken welke aanvullende processen kunnen worden opgestart om de klanttevredenheid te meten.

Tijd (indicator)

R

Tijd (toelichting)

Door onderbezetting bij team Publiekszaken was er in 2024 geen capaciteit om dit op te pakken. Het team heeft al lange tijd te maken met een hoge werkdruk vanwege moeilijk in te vullen vacatures. De prioriteit ligt daarom bij de uitvoering van de (klantgerichte) basiswerkzaamheden binnen Publiekszaken (zoals uitgifte reisdocumenten, actueel houden BRP, huwelijken, erkenningen, geboorteaangiftes).

De verwachting is dat er ook in 2025 onvoldoende capaciteit beschikbaar zal zijn om de doorontwikkeling van klanttevredenheidsmetingen op te pakken.