Uitgaven

30,31%
€ 56.633
x €1.000
30,31% Complete

Inkomsten

7,16%
€ -13.622
x €1.000
7,16% Complete

Saldo

1234,79%
€ 43.011
x €1.000

Beleidsveld 6 | Sociaal Domein

Uitgaven

30,31%
€ 56.633
x €1.000
30,31% Complete

Inkomsten

7,16%
€ -13.622
x €1.000
7,16% Complete

Saldo

1234,79%
€ 43.011
x €1.000

Ambitie

Terug naar navigatie - Ambitie

Alle inwoners van de gemeente Waalwijk moeten (sociaal) veerkrachtig zijn, het is één van de urgenties uit onze strategische visie Waalwijk 2025. Hiervoor moet de samenkracht en burgerparticipatie vergroot worden. Daarnaast wordt er ingezet op het vergroten van de economische zelfredzaamheid en armoedebestrijding. Ook wordt er ingezet op maatschappelijke participatie en inclusie (meedoen). We zetten in op het zelfstandig blijven wonen van zorgbehoevende inwoners en jongeren moeten sociaal en economisch zelfstandig kunnen functioneren. 

Daarnaast vindt de doorontwikkeling van de integrale aanpak sociaal domein plaats. Hierin moet niet-geindiceerde zorg bevorderd worden, moet voorkomen worden dat jongeren tussen wal en schip vallen, moet er een goede algehele toegang zijn tot het sociaal domein en zetten we in op innovatie in de jeugdhulp. We willen zoveel mogelijk zaken dichtbij huis regelen, dus lokaal, en regionaal alleen wat moet. Juist omdat we vinden dat we zelf hiervoor als gemeente de juiste slag- en daadkracht hebben, niet om direct weer op te schalen naar een regionaal niveau.

Waalwijkers zijn gezond. We willen een goede gezondheid voor iedereen bevorderen. Deel hiervan is het zorgen dat mensen langer zelfstandig thuis kunnen blijven wonen. 

 

Wat willen we bereiken?

Terug naar navigatie - Wat willen we bereiken?

Verplichte indicatoren (BBV)

Terug naar navigatie - Verplichte indicatoren (BBV)

Onderstaand vindt u een overzicht van de verplichte indicatoren (BBV):

IND 6.001 | % Jongeren met een delict voor de rechter (BBV)

IND 6.002 | % Kinderen in uitkeringsgezin (BBV)

IND 6.003 | Netto arbeidsparticipatie (BBV) (in %)

IND 6.004 | Werkloze jongeren (BBV) (in %)

IND 6.005 | Personen met een Bijstandsuitkering (aantal per 10.000 inwoners van 18 jaar en ouder) (BBV)

Het aantal personen met een uitkering op grond van de Wet werk en bijstand (WWB, t/m 2014) en de Participatiewet (vanaf 2015). De uitkeringen (leefgeld) aan personen in een instelling, de elders verzorgden, zijn niet inbegrepen. Ook de uitkeringen aan dak- en thuislozen zijn niet inbegrepen.



IND 6.006 | Lopende re-integratievoorzieningen ( per 10.000 inw.15-65jr) (BBV)

Het aantal reintegratievoorzieningen, per 1.000 inwoners in de leeftijd van 15-65 jaar



IND 6.007 | Jongeren met jeugdhulp (% van jongeren tot 18 jaar) (BBV)

Het percentage jongeren tot 18 jaar met jeugdhulp ten opzicht van alle jongeren tot 18 jaar. Jeugdhulp is de hulp en zorg zoals deze bedoeld en beschreven is in de Jeugdwet (2014). Het betreft hulp en zorg aan jongeren en hun ouders bij psychische, psychosociale en of gedragsproblemen, een verstandelijke beperking van de jongere, of opvoedingsproblemen van de ouders.



IND 6.008 | % Jongeren met jeugdbescherming (BBV)

Jongeren met jeugdbescherming betreft jongeren tot 18 jaar die op enig moment in de verslagperiode een maatregel door de rechter dwingend opgelegd hebben gekregen. Jeugdbescherming is een maatregel die de rechter dwingend oplegt. Dat gebeurt als een gezonde en veilige ontwikkeling van een kind of jeugdige wordt bedreigd en vrijwillige hulp niet of niet voldoende helpt. Een kind of jongere wordt dan onder toezicht gesteld of onder voogdij geplaatst. In uitzonderlijke gevallen wordt de hulp of zorg voortgezet tot de leeftijd van 23 jaar.



IND 6.009 | Jongeren met jeugdreclassering (BBV)

Het percentage jongeren (12-22 jaar) met een jeugdreclasseringsmaatregel ten opzichte van alle jongeren (12-22 jaar). Jeugdreclassering is een combinatie van begeleiding en controle voor jongeren vanaf 12 jaar, die voor hun 18e verjaardag met de politie in aanraking zijn geweest en een proces-verbaal hebben gekregen. Indien de persoonlijkheid van de dader of de omstandigheden waaronder het misdrijf is begaan daartoe aanleiding geven, bijvoorbeeld bij jongvolwassenen met een verstandelijke beperking, kan het jeugdstrafrecht eveneens worden toegepast op jongvolwassenen in de leeftijd 18 tot en met 22 jaar. De jongere krijgt op maat gesneden begeleiding van een jeugdreclasseringswerker om te voorkomen dat hij of zij opnieuw de fout ingaat. Jeugdreclassering kan worden opgelegd door kinderrechter of de officier van Justitie. Jeugdreclassering kan ook op initiatief van de Raad voor de Kinderbescherming in het vrijwillige kader worden opgestart. De begeleiding kan doorlopen tot de jongere 23 jaar wordt.



IND 6.010 | Wmo-cliënten met maatwerkarrangement (per 10.000 inwoners) (BBV)

Sociale veerkracht

Wat willen we bereiken?

Terug naar navigatie - Wat willen we bereiken?

Wat willen we bereiken?

Terug naar navigatie - Wat willen we bereiken?

D.081 | Inwoners worden eerder betrokken bij vormgeven beleid (burgerparticipatie) en de gemeente participeert goed in initiatieven van inwoners (overheidsparticipatie)
Hiervoor verwijzen wij naar de nota burgerparticipatie dat 17 september 2020 in de Raad is behandeld.

D.082 | Verhogen maatschappelijke participatie/vrijwilligers in Waalwijk tot score 45 in 2022

D.084 | 88% Waalwijkers boven armoedegrens en <2% van de huishoudens onder sociaal minimum in 2025
1. Participatie en ondersteuning naar werk/ projecten via Baanbrekers
2. Voorkomen en vroegsignalering schulden.
3. Gerichte aanpak van problematieche schuld ( o.a. Maatpact)
4. Doorbreken sociaal isolement door participatie
5. Doorbreken vicieuze cirkel generatie armoede

D.085 | Zelfstandig wonende personen van 75 jaar en ouder stijgt van score 918 per 1.000 inwoners naar 925 per 1.000 inwoners in 2025
Gemeente Waalwijk streeft ernaar dat haar inwoners zo lang mogelijk en prettig zelfstandig kunnen wonen en participeren aan de samenleving. Vanuit verschillende beleidsterreinen wordt hier invulling aan gegeven, dit met de Wmo voorop. In Waalwijk woont 92% van personen van 75 jaar en ouder zelfstandig.  Hiermee zit Waalwijk op het landelijk gemiddelde (bron: Planbureau voor de Leefomgeving, ‘Zelfstandig thuis op hoge leeftijd’, 2019).

IND 6.013 | Maatschappelijke participatie (score 0-100)

IND 6.014 | Zelfstandig wonende personen van 75 jaar en ouder (per 1.000 inwoners van 75 jaar en ouder)

Wat hebben we gedaan in 2021?

Terug naar navigatie - Wat hebben we gedaan in 2021?

Hieronder volgt een korte toelichting op de opgenomen maatregelen uit de (actualisatie) begroting 2021.

A.010 | Structureel maken WIJ Dienstencentrum BaLaDe: Met het opnemen van een jaarlijkse subsidie in de meerjarenbegroting aan De Kansenfabriek faciliteren we het WIJ-Dienstencentrum in BaLaDe.

A.011 | Aanpassingen gebouw Den Bolder: In 2021 zijn we gestart met de voorbereidingen voor aanpassingen van het gebouw van Den Bolder in Waspik. Naar verwachting zal de verbouwing in 2022 starten.

A.022 | Echtscheidingsloket:

  • In Waalwijk is in 2021 de Kindbehartiger ingezet als een pilot - project. Zij hebben 12 trajecten gedraaid. Deze zijn voornamelijk ingezet bij complexe echtscheidings-casuïstiek. De resultaten zijn positief. Kindbehartigers ondersteunen het kind maar maken ook ouders bewust van hun verantwoordelijkheid. Zij werken samen met de senior- regisseurs van Team WijZ ( de Toegang) die op ouder -niveau kunnen insteken bij ouders;
  • Inzet van de training “de kinderen scheiden mee”. Deze training wordt gegeven door de medewerkers van Team WijZ die hiervoor opgeleid zijn. Het is belangrijk dat alle kinderen vanuit onderwijs en zorg worden geattendeerd op deelname en niet alleen de kinderen waarvan ouders een complexe scheiding meemaken;
  • Informatiekoffertjes ‘als je ouders uit elkaar gaan’.

Op alle basisscholen in Waalwijk zijn informatiekoffertjes “als je ouders uit elkaar gaan” verstrekt. Deze worden uitgereikt aan kinderen waarvan ouders gescheiden zijn of gaan scheiden.

  • In de hele regio Hart van Brabant hebben ouders online/fysiek kunnen deelnemen aan de ouderbijeenkomsten waarbij uitleg van de impact op ouders en kinderen centraal staan. Effect is dat ouders bij zichzelf nagaan welke keuze ze kunnen maken hoe zij zich opstellen naar de andere ouder met oog voor het kind;
  • Invoeren info – en adviespunt echtscheidingen Waalwijk.

Voorbereidingen voor het invoeren van 1 info - en advies telefoonnummer voor het scheidingloket. ContourdeTwern wordt hiervoor het eerste aanspreekpunt in het voorliggend veld. In het eerste kwartaal 2022 wordt hiermee gestart.

  • Er ligt een routekaart voor professionals waarin de mogelijkheden in te zetten hulp beschreven staat. Wat zet je wanneer in wanneer het scheiden betreft. Zowel op het voorliggend veld als eerste en tweedelijns hulpverlening.

A.023 | Integratiebeleid arbeidsmigranten: We zien ook in 2021 dat de Waalwijkse economie in hoge mate afhankelijk is van de inzet van arbeidsmigranten. Steeds meer arbeidsmigranten vestigen zich in Waalwijk. De afgelopen periode hebben we gewerkt aan drie belangrijke punten:

  1. Verbeteren informatievoorziening – in 2021 hebben we samen met appontwikkelaar BookThat gewerkt aan het ontwikkelen van een app voor arbeidsmigranten. We zijn een overeenkomst aangegaan en zijn in de winter van 2021 met de pilot gestart. In de app is compact informatie verwerkt over bijvoorbeeld inschrijving, huisartsen, taal en bedrijfsinformatie. Door middel van deze informatie beschikken de arbeidsmigranten over betrouwbare en belangrijke informatie. De app is gestart als pilot, de eerste resultaten zijn positief en in 2022 rollen we de pilot verder uit;
  2. Gezondheidszorg – in 2021 hebben we via huisartsenpraktijk Raaijmakers ingezet op gerichte gezondheidszorg en wordt dit thema meermaals in de klankbordgroep met betrokken partijen besproken, waaronder de GGD. Ook in 2022 doen we hierin wat binnen onze mogelijkheden ligt;
  3. Beleidsnotitie arbeidsmigratie – in november 2021 heeft de gemeenteraad de beleidsnotitie arbeidsmigratie 2021 – 2025 vastgesteld. Voor het eerst zijn in deze beleidsnotities de thema’s zorg, welzijn en integratie opgenomen. Daarmee hebben we ambities vastgelegd om de komende jaren op deze drie thema’s in te zetten. In de winter van 2021 hebben we de eerste stappen gezet, in 2022 gaan we hiermee door en starten we concrete acties. De koppeling tussen arbeidsmigranten en onderwijs behoort hier ook toe.

A.025 | Culturele projecten in sociaal domein: Onder de noemer van maatschappelijke activering hebben we kunst ingezet als middel om inwoners in Waalwijk mee te kunnen laten doen. In samenwerking met het Kunstencentrum Waalwijk hebben we ingezet op de volgende drie elementen:

  1. Kennismaken met kunst
  2. Deelname aan reguliere lessen
  3. Instroomgroep voor deelnemers met ondersteuning

Daarnaast heeft het Kunstencentrum in de zomer van 2021 diverse projecten in wijken georganiseerd ten behoeve van de sociale cohesie. Bovenstaande instrumenten werpen hun vruchten af. Er is veel belangstelling en de ervaringen zijn tot op heden positief. Om voorgenoemde reden continueren we onze inzet ook in 2022.

A.026 | Schuldhulpverlening:

  1. De wetswijzigingen brede schuldendomein zijn geïmplementeerd in de gemeentelijke schuldenaanpak. De actielijn van de brede schuldenaanpak zijn:
  1. Problematische schulden voorkomen;
  2. Ontzorgen en ondersteunen;
  3. Zorgvuldige maatschappelijke incasso;
  4. Advisering rechtbank bij schuldenbewind.
  1. Inkoop curatieve trajecten schuldhulpverlening voor zowel natuurlijke personen als ondernemers.
  2. Start aanpak schuldenvrije toekomst jongeren.
  3. Aanpak kinderopvangtoeslagaffaire:
  1. Gedupeerden kindertoeslagenaffaire benaderd en ondersteund;
  2. Anticiperend op verzamelwet, belasting- en bijstandsschulden kwijtgescholden.

B20 | 6.023 Implementatie inburgering: In 2021 is er hard gewerkt aan de voorbereidingen op de komst van de nieuwe Wet inburgering 2021. In het voorjaar hebben we gewerkt aan een lokale uitwerking van deze Wet, een beleidskader. Dit beleidskader is op 10 juni 2021 door de gemeenteraad vastgesteld. Met het vaststellen van dit beleidskader zijn we met verschillende zaken gestart. Allereerst met de inkoop van het taalonderwijs voor onze nieuwe statushouders. Hiervoor hebben we, samen met de gemeente Heusden, een Europese aanbesteding doorlopen. Deze aanbesteding is in het najaar van 2021 succesvol afgerond door middel van een overeenkomst met taalaanbieder EchtNederlands. Deze partij gaat voor ons het taalonderwijs vormgeven. Parallel aan deze aanbesteding zijn we in de zomer van 2021 gestart met verschillende werkgroepen die gewerkt hebben aan tal van thema’s. Te denken valt aan ICT, AVG, werk, maatschappelijke participatie en ontzorging. In deze werkgroepen hebben verschillende partijen geparticipeerd om de inburgering in Waalwijk (en Heusden) vorm te geven. Dit proces is eind 2021 afgerond waarna we een start hebben gemaakt aan de praktische vertaling. Gedurende de uitwerking in de verschillende werkgroepen hebben we de inzet van Baanbrekers geconcretiseerd en heeft Baanbrekers dit vertaald in een offerte. Begin 2022 ligt deze ter besluitvorming aan het college voor. Met de inzet in 2021 liggen we op schema om in 2022 klaar te staan voor onze nieuwe statushouders.

B20 | 6.030 Uitvoeren 2 domotica pilots tot aan 2022: De afgelopen periode hebben verschillende oriëntaties plaatsgevonden om te bezien waarop de pilots zich zouden kunnen richten (o.a. ontwikkeling apps voor mantelzorgondersteuning, e-health, inzet robot tegen eenzaamheid en bevorderen bewustwording/gebruik domotica middels informatiemarkt).

Zo gaan we dat doen

Wat hebben we niet gedaan in 2021?

Terug naar navigatie - Wat hebben we niet gedaan in 2021?

Onderstaande maatregelen zijn in het jaar 2021 niet (geheel) uitgevoerd.

A.026 | Schuldhulpverlening:

  1. Het beleidsplan schuldhulpverlening 2021 – 2024 belofte maakt schuld is niet in 2021 vastgesteld. Dit is op 8 februari 2022 gebeurd.
  2. Vanwege de Coronamaatregelen is het project Grip op Geld in de week van het Geld niet uitgevoerd.

B20 | 6.030 Uitvoeren 2 domotica pilots tot aan  2022: Vanwege de Coronamaatregelen zijn er in 2021 uiteindelijk geen nieuwe pilots meer tot stand gekomen. De intentie is echter wél om ook de komende jaren aandacht te besteden aan de toepassing van technische hulpmiddelen ter bevordering van participatie en zelfredzaamheid.

Waalwijkers zijn gezond

Wat willen we bereiken?

Terug naar navigatie - Wat willen we bereiken?

Wat willen we bereiken?

Terug naar navigatie - Wat willen we bereiken?

D.086 | Minder dan 16% van de jongeren uit de 2e klas Voortgezet Onderwijs drinkt alcohol
 Het tegengaan van alcoholgebruik onder jongeren is vastgelegd in het lokaal gezondheidsbeleid “Go Healthy” en in het Preventie- en Handhavingsplan “opgroeien zonder alcohol”.
Wij hanteren hierbij 3 pijlers (gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en aangeraden door o.a. het RIVM en het Trimbo-instituut):

  • Regelgeving (grenzen stellen)
  • Handhaving (grenzen bewaken) en
  • Educatie (publiek draagvlak)

Wij voeren dit uit met onze partners, onder meer de GGD, het onderwijs, jongerenwerk, de politie, Halt en Novadic-Kentron. De 3 pijlers zijn nader uitgewerkt in beide beleidsdocumenten.

D.087 | Minder dan 16% van de jongeren 12-18 jaar heeft overgewicht
In onze JOGG-aanpak 2016-2022 geven we aan te streven naar verdere daling van de huidige overgewichtcijfers. De Jongerenmonitor GGD Hart voor Brabant 12 t/m 18 jaar (2016) geeft een overgewichtpercentage onder deze leeftijdsgroep in Waalwijk aan van 14%, waarvan 2% obesitas. De volgende meting vindt plaats in 2020.

IND 6.015 | % jongeren uit 2e klas Voortgezet Onderwijs dat alcohol drinkt

IND 6.016 | % jongeren 12-18 jaar met overgewicht

Wat hebben we gedaan in 2021?

Terug naar navigatie - Wat hebben we gedaan in 2021?

 Hieronder volgt een korte toelichting op de opgenomen maatregelen uit de (actualisatie) begroting 2021.

A.005 | Praktijkondersteuner JGGZ huisartsen: In 2021 is de samenwerking tussen de Praktijkondersteuners en de huisartsen verbeterd. Dit heeft er toe geleidt dat de Praktijkondersteuners nu allemaal gehuisvest zijn in de huisartsenpraktijken en er geen gebruik meer wordt gemaakt van de spreekkamers in het ETZ – ziekenhuis. De verwachting is dat hierdoor het aantal doorverwijzingen van de huisartsen naar de Praktijkondersteuners zal toenemen. De toename van doorverwijzingen is al zichtbaar in 2021. Geconcludeerd kan worden dat het vertrouwen tussen beide partijen aan het groeien is. Dit is essentieel voor het behalen van de gestelde doelen zoals het verminderen van de verwijzingen naar de geïndiceerde jeugdhulp door het medisch domein.

A.006 | Wijk GGZ / aanpak verwarde personen:  De gemeente Waalwijk heeft een wijk-GGZ’er die oog en aandacht heeft voor personen die verward gedrag vertonen. Waalwijk heeft 1 fte Wijk-GGZ’er en deze is sinds 2020 structureel in dienst bij de gemeente. De Wijk-GGZ’er treedt veelal repressief op: hij komt in beeld als er sprake is van overlast of andersoortige problematiek rondom de betreffende persoon. Het is echter te overwegen om de wijk-GGZ’er meer preventief in te zetten, echter is dat nu vanwege capaciteit niet mogelijk. Eventuele capaciteitsuitbreiding kan leiden tot het beter kunnen blijven monitoren van afgesloten casussen om vroegtijdig te kunnen ingrijpen wanneer er opnieuw problemen dreigen te ontstaan.

Zo gaan we dat doen

Integrale aanpak sociaal domein

Wat willen we bereiken?

Terug naar navigatie - Wat willen we bereiken?

Wat willen we bereiken?

Terug naar navigatie - Wat willen we bereiken?

D.077 | In 2025 worden 95% van de aanmeldingen Wmo en Jeugd binnen de wettelijke termijnen afgehandeld
De doorlooptijden waren in het afgelopen jaar binnen de Wmo in 40% van de gevallen binnen de wettelijke termijn. De wachttijd bedroeg gemiddeld 33 dagen. Het percentage van jeugdwet ligt bij een strikte interpretatie van de wettelijke termijn hoger, namelijk 86%. De wachttijd voor Jeugd bedroeg in het afgelopen jaar gemiddeld 36 dagen. In het geval dat de wettelijke termijnen dreigen te worden overschreden gaan we in overleg met de inwoner en worden nieuwe afspraken gemaakt vwb de doorlooptijd. Deze worden dan vervolgens wel gehaald.

D.078 | Klanttevredenheid 2025 sociaal domein: 7,5 gemiddeld
Als doelstelling is benoemd dat de klanttevredenheid binnen het sociaal domein in 2025 gemiddeld op een 7,5 uitkomt. In de meest recente clientervaringsonderzoeken worden door de klanten al dergelijke cijfers gegeven. Zo geven de klanten ons als algeheel rapportcijfer voor de Wmo (2019) een 7,9 en de Jeugdwet (2018) een 7,6. De doelstelling kan daarom worden bijgesteld naar een rapportcijfer 8 in 2025.

D.079 | 20 gezinnen ondersteund per jaar bij echtscheidingsproblematiek
Hoe gaan wij 20 (*) gezinnen ondersteunen vanuit het scheidingsloket:

Laagdrempelige ondersteuning vanuit het kenniscentrum:
o Website alsjeuitelkaargaat.nl en waalwijk.nl/scheidingsloket

Laagdrempelige ondersteuning vanuit het loket:
o Training vanuit twijz/MO ‘de kinderen scheiden mee’
o kindbehartiger (2 in deze methodiek opgeleide specialisten)
o divers praktisch advies cq. verwijzing naar een van de partners van het loket (hiertoe zijn de 1e lijns medewerkers getraind)

Wij gaan de contacten zoveel mogelijk monitoren, al zal (kan) dat niet gelden voor de eenmalige contactmomenten, die nl. ook anoniem van aard kunnen zijn.  Buiten het loket om start Waalwijk vanaf 2021 met een pilot Gezinsadvocaat ism de Rechtbank (’s-Hertogenbosch), de Kinderombudsman, het ministerie V&J etc.

D.080 | Daling percentage jongeren met jeugdhulp van 11,5% in 2018 naar 10,5% in 2025
Vanaf de invoering van de wet Jeugdhulp in 2015 is het gebruik van de Jeugdhulp jaarlijks percentagegewijs fors gestegen. Daarmee zijn ook de kosten fors toegenomen en zijn er tekorten ontstaan op de gemeentebegroting. In 2021 vindt de nieuwe inkoop van de jeugdhulp ( gespecialiseerde jeugdhulp) plaats aan de hand van een nieuwe inkoopmethodiek die in 2020 en Q1 en Q2 in 2021 wordt ontwikkeld en vastgesteld. Daarnaast worden er lokale en regionale Beheersmaatregelen jeugdhulp uitgevoerd om te komen tot het terugdringen van het gebruik van de jeugdhulp.

IND 6.011 | Doorlooptijden binnen wettelijke termijn (in %)

In het geval dat de termijnen dreigen te worden overschreden gaan we in overleg met de inwoner en worden nieuwe afspraken gemaakt vwb de doorlooptijd. Deze worden vervolgens wel gehaald.


IND 6.012 | Klanttevredenheid Sociaal Domein (score 0-10)

Wat hebben we gedaan in 2021?

Terug naar navigatie - Wat hebben we gedaan in 2021?

Hieronder volgt een korte toelichting op de opgenomen maatregelen uit de (actualisatie) begroting 2021.

B20 | 6.024 Invoeren continue meting klanttevredenheid: In kwartaal vier van 2021 is gestart met een continue meting van de klanttevredenheid. Het KTO is opgesplitst in de volgende vier categorieën:

  1. Paswijzer, GPK en LLV
  2. Jeugd
  3. SMO
  4. MO, dementieconsulent, mantelzorgconsulent en SHV

De inwoners gaven een beoordeling op de volgende zaken en een totaalcijfer:

  • Duidelijkheid waar de hulpvraag gesteld kan worden;
  • Tempo van de geboden hulp;
  • Informatie, advies en/of ondersteunging hebben geholpen;
  • Ik kan mij beter redden in het dagelijks leven.

De response en het klanttevredenheidscijfer van onze inwoners per categorie:

  1. Paswijzer - GPK -LLV

Q4

Klantcijfers

  • Paswijzer 7 / GPK 8,1 / LLV 7

Uitgenodigde inwoners

24

 

Niet voltooid door inwoner

13

 

Voltooid door inwoner

11(=46%)

 

 

  1. Jeugd  per maand

Oktober

Klantcijfer 8,7

Uitgenodigde inwoners

18

 

Niet voltooid door inwoner

6

 

Voltooid door inwoner

12 (=67%

 

 

  1. SMO per maand

Oktober

Klantcijfer 8,3

Uitgenodigde inwoners

30

 

Niet voltooid door inwoner

15

 

Voltooid door inwoner

15 (=50%

 

 

  1. MO, DC, MC, SHV cumulatief

Oktober

Klantcijfer

MO – 8,9 / Dementieconsulent – 9

Mantelzorgcoach – 8,7 / SHV – 9,4

Uitgenodigde inwoners

57

 

Niet voltooid door inwoner

33

 

Voltooid  door inwoner

24 (=42%)

 

 

Zo gaan we dat doen

Wat heeft beleidsveld 6 gekost?

Terug naar navigatie - Wat heeft beleidsveld 6 gekost?
Bedragen x €1.000
Exploitatie Primaire Begroting 2021 Begroting 2021 na Wijz. Jaarrekening 2021
Lasten 55.939 60.597 56.633
Baten -13.405 -13.914 -12.638
Saldo van lasten en baten 42.533 46.683 43.995
Onttrekkingen -365 -2.156 -984

Belangrijkste kaders

Terug naar navigatie - Belangrijkste kaders