-
Blz. 1
Begroting 2022
-
Blz. 2
Begroting 2022
-
Blz. 3
Hoofdstukken
-
Blz. 4
Inleiding
-
Blz. 5
Leeswijzer
-
Blz. 6
Financiële hoofdlijn
-
Blz. 7
Raadsbesluit vaststelling begroting
-
Blz. 8
Programma's Binnenstad en Duurzaamheid
-
Blz. 9
Ambitie
-
Blz. 10
Programma Binnenstad
-
Blz. 11
Ambitie
-
Blz. 12
Doelstellingen: wat willen we bereiken?
-
Blz. 13
D.001 | Winkeloppervlak is tot 30.000 m2 gedaald in 2025 (peildatum 2017)
-
Blz. 14
A.004 | Ontwikkelbudget programmamanagement
-
Blz. 15
D.002 | In 2025 zijn er 100 woningen toegevoegd in de binnenstad (peildatum 2017)
-
Blz. 16
D.003 | Leegstand is gedaald tot 5 à 7% in 2025 (peildatum 2017)
-
Blz. 17
D.004 | Supermarktaanbod is met 1800 m2 gestegen in 2025 (peildatum 2017)
-
Blz. 18
D.005 | Versterken organisatiestructuur en investeringsbereidheid stakeholders
-
Blz. 19
B22 | 9.001 Nog uit te werken voorstellen Binnenstad
-
Blz. 20
A.028 | Uitwerken ambities fysiek domein
-
Blz. 21
D.006 | Aantal bezoekers centrum stijgt (peildatum 2017)
-
Blz. 22
D.007 | Horeca oppervlakte stijgt met 500 m2 in 2025 (peildatum 2017)
-
Blz. 23
D.008 | Groenoppervlakte is met 20% gestegen in 2025
-
Blz. 24
D.009 | Ambachtelijke bedrijven/ retail schoen- en leer stijgt met 500m2 in 2025 (peildatum 2017)
-
Blz. 25
B20 | 9.033 Aantrekken leer retail & ambacht
-
Blz. 26
Wat mag het kosten?
-
Blz. 27
Programma Duurzaamheid
-
Blz. 28
Ambitie
-
Blz. 29
Energie
-
Blz. 30
Doelstellingen
-
Blz. 31
D.010 | Co2 reductie
-
Blz. 32
D.011 | 50% meer duurzame energie opwekken
-
Blz. 33
D.012 | Meer energie besparen bij de openbare verlichting
-
Blz. 34
D.013 | Energie besparen in de gebouwde omgeving
-
Blz. 35
D.014 | Gebouwen van het gasnet af halen
-
Blz. 36
Water & groen
-
Blz. 37
Doelstellingen
-
Blz. 38
D.015 | Meer biodiversiteit
-
Blz. 39
D.016 | Meer groen
-
Blz. 40
A.008 | Uitvoering groene agenda
-
Blz. 41
A.009 | Groenbeleidsvisie: 10% meer groen meer onderhoud
-
Blz. 42
A.027 | Tegemoetkoming waardevolle bomen particulieren
-
Blz. 43
D.017 Hotspots uit de klimaatstresstest oplossen
-
Blz. 44
D.018 | Afstand tot openbaar groen
-
Blz. 45
Duurzamere productie en consumptie
-
Blz. 46
Doelstellingen
-
Blz. 47
D.019 | Faciliteren elektrisch vervoer
-
Blz. 48
D.020 | Stimuleren lokale deeleconomieën en circulaire economie
-
Blz. 49
B21 | 9.005 Verkenning kringlooplandbouw
-
Blz. 50
D.021 | Restafval verminderen
-
Blz. 51
B20 | 9.035 Afvalbeleid actualiseren
-
Blz. 52
Wat mag het kosten?
-
Blz. 53
Beleidsveld 0 | Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 54
Ambitie
-
Blz. 55
Doelstellingen
-
Blz. 56
Verplichte indicatoren (BBV)
-
Blz. 57
Bestuur
-
Blz. 58
Doelstellingen
-
Blz. 59
D.037 | 25 doelstellingen Strategische visie & Waalwijkse L.A.B.s
-
Blz. 60
A.017 | Samenwerking Tilburg University, academische. werkplaats
-
Blz. 61
D.038 | De belangen van Waalwijk zijn bekend in de relevante netwerken
-
Blz. 62
KN22 | W.03 Trotters
-
Blz. 63
KN22 | W.25 Strategie: verstedelijkingsakkoord
-
Blz. 64
D.112 | Uitwerken strategische visie naar beleid en uitvoering
-
Blz. 65
D.113 | Proactieve speler in netwerken
-
Blz. 66
Publiekszaken
-
Blz. 67
Doelstellingen
-
Blz. 68
D.039 Succesratio webformulieren en leren van gemeenten die beter scoren
-
Blz. 69
D.040 Tevredenheid: bejegening, deskundigheid, doorlooptijd, bereikbaarheid in brede zin
-
Blz. 70
Financiën
-
Blz. 71
Doelstellingen
-
Blz. 72
D.041 Gezonde verhouding eigen vermogen / vreemd vermogen
-
Blz. 73
D.042 OZB stijgt enkel met inflatiepercentage
-
Blz. 74
D.043 Structureel sluitende meerjarenbegroting
-
Blz. 75
Wat mag het kosten?
-
Blz. 76
Belangrijkste kaders
-
Blz. 77
Verbonden partijen
-
Blz. 78
Beleidsveld 1 | Veiligheid
-
Blz. 79
Ambitie
-
Blz. 80
Doelstellingen
-
Blz. 81
Verplichte indicatoren (BBV)
-
Blz. 82
Integrale Veiligheid
-
Blz. 83
Doelstellingen
-
Blz. 84
D.031 | 100% uitvoeren veilige publieke taak
-
Blz. 85
KN22 | W.10 Continueren capaciteit BOA's
-
Blz. 86
KN22 | W.11 Ondermijningsjurist
-
Blz. 87
A.019 | Ambities programma veiligheid
-
Blz. 88
D.032 | 2021 barrièremodel geïmplementeerd: malafide ondernemingen en partners van de gemeente
-
Blz. 89
D.033 | Geen integriteit schending binnen bestuur & ambtelijke organisatie
-
Blz. 90
D.034 | Meer preventieactiviteiten op jeugd & gezin dan in 2019
-
Blz. 91
D.035 | Aantal High Impact Crimes liggen maximaal op het niveau van het voorgaande jaar
-
Blz. 92
D.036 | Het niveau van overlast blijft gelijk of daalt ten opzichte van het voorgaande jaar (veiligheidsmonitor)
-
Blz. 93
Integrale veiligheid
-
Blz. 94
Fysieke veiligheid
-
Blz. 95
Doelstellingen
-
Blz. 96
D.044 | We vergroten de pakkans van drugproductie
-
Blz. 97
D.046 | Altijd de wijk in na incidenten met impact
-
Blz. 98
D.047 | Verbeteren leefbaarheid en partnerschap met in- en externe partners
-
Blz. 99
D.048 | 100% toezicht op herhalende overtredingen arbeidsmigranten
-
Blz. 100
D.049 | 25% minder overtredingen op de Alcoholwet
-
Blz. 101
D.050 | 100% toezicht bij grote evenementen
-
Blz. 102
Wat mag het kosten?
-
Blz. 103
Belangrijkste kaders
-
Blz. 104
Verbonden partijen
-
Blz. 105
Beleidsveld 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
-
Blz. 106
Ambitie
-
Blz. 107
Economische bereikbaarheid
-
Blz. 108
Doelstellingen
-
Blz. 109
D.051 | Rijtijden voor economisch vervoer nemen af / blijven gelijk aan 2021 (last mile tijd)
-
Blz. 110
D.052 | Transportvolume over water neemt toe
-
Blz. 111
Stedelijke omgeving
-
Blz. 112
Doelstellingen
-
Blz. 113
D.053 | Verkeersongevallen daalt naar M50 gemiddelde per 2022
-
Blz. 114
D.054 | Voldoende betaalbare parkeergelegenheid in het centrum
-
Blz. 115
KN22 | W.12 In 1 keer verhogen parkeertarieven
-
Blz. 116
D.055 | Kwaliteit wegen op niveau (B)asis CROW
-
Blz. 117
Duurzaam & Innovatief
-
Blz. 118
Doelstellingen
-
Blz. 119
D.056 | Transitie van auto naar andere vervoersmiddelen
-
Blz. 120
KN22 | W.13 Nog uit te werken voorstellen mobiliteit
-
Blz. 121
D.057 | Fietsgebruik stijgt naar 30% in 2030
-
Blz. 122
D.058 | Fietsongevallen blijft op niveau 2016
-
Blz. 123
D.059 | Hoogwaardige OV: binnen 30 minuten via het OV vanuit Waalwijk naar Tilburg, Breda en Den Bosch
-
Blz. 124
Wat mag het kosten?
-
Blz. 125
Belangrijkste kaders
-
Blz. 126
Verbonden partijen
-
Blz. 127
Beleidsveld 3 | Economie
-
Blz. 128
Ambitie
-
Blz. 129
Doelstellingen
-
Blz. 130
Verplichte indicatoren (BBV)
-
Blz. 131
Aantrekkelijk gemeente voor bedrijven / regionaal werkgelegenheidscentrum
-
Blz. 132
Doelstellingen
-
Blz. 133
D.022 | Instroom P-wet jaarlijks zoveel mogelijk beperken.
-
Blz. 134
D.025 | Werkloosheid onder Nederlands en Brabants gemiddelde
-
Blz. 135
D.026 | Relatieve leegstand bedrijventerrein onder 8%
-
Blz. 136
D.027 | Vestiging/verhuizing van minimaal 5 MKB bedrijven
-
Blz. 137
D.028 | In 2023, 34 hectare grootschalige logistiek ontwikkeld
-
Blz. 138
D.029 | Behouden icoon bedrijven Waalwijk
-
Blz. 139
D.030 | In de top 3 logistieke topregio Nederland
-
Blz. 140
D.060 | Waalwijk blijft centrum schoen-leer van Nederland
-
Blz. 141
D.061 | Verbeteren kwaliteit bestaande bedrijventerreinen
-
Blz. 142
D.062 | Waalwijk in top 100 MKB vriendelijke gemeente
-
Blz. 143
KN22 | W.14 Dienstverlening aan bedrijven (accountmanagement)
-
Blz. 144
D.063 | Meer bezoekers, meer bestedingen, meer overnachtingen, meer banen en het verhogen van de leefbaarheid in 2022
-
Blz. 145
D.065 | Voldoende geclusterd aanbod (dagelijkse boodschappen) in alle winkelcentra
-
Blz. 146
Wat mag het kosten?
-
Blz. 147
Belangrijkste kaders
-
Blz. 148
Verbonden partijen
-
Blz. 149
Beleidsveld 4 | Onderwijs
-
Blz. 150
Ambitie
-
Blz. 151
Doelstellingen
-
Blz. 152
Verplichte indicatoren (BBV)
-
Blz. 153
Onderwijs
-
Blz. 154
Doelstellingen
-
Blz. 155
D.066 |Uitvoering wettelijke zorgplicht voor adequate onderwijshuisvesting
-
Blz. 156
A.007 | Reserve onderwijshuisvesting
-
Blz. 157
D.067 | 20% minder taalachterstand in 2022 (t.o.v. 2016)
-
Blz. 158
D.068 | Voortijdige schoolverlaters daalt in 2022
-
Blz. 159
D.069 | Optimale (preventieve ) ondersteuning kwetsbare kinderen
-
Blz. 160
Wat mag het kosten?
-
Blz. 161
Belangrijkste kaders
-
Blz. 162
Verbonden partijen
-
Blz. 163
Beleidsveld 5 | Sport, Cultuur en Recreatie
-
Blz. 164
Ambitie
-
Blz. 165
Doelstellingen
-
Blz. 166
Verplichte indicatoren (BBV)
-
Blz. 167
Sportbeleid en -accommodaties
-
Blz. 168
Doelstellingen
-
Blz. 169
D.070 | Waalwijk verbetert sportaccommodaties
-
Blz. 170
B20 | 5.025 Renovatie zwembaden
-
Blz. 171
KN22 | W.15 Investering renovatie sportvelden
-
Blz. 172
KN22 | W.16 Toegankelijkheid sportaccommodaties
-
Blz. 173
KN22 | W.17 Bewegen sport voor mensen met beperking
-
Blz. 174
KN22 | W.19 GO Waalwijk
-
Blz. 175
D.071 | Eind 2024 beschikt de gemeente Waalwijk over 40 vitale sportverenigingen die hun eigen organisatie op orde hebben, regulier sportaanbod verzorgen in een veilig en gezond sportklimaat én daarnaast een bredere maatschappelijke functie vervullen
-
Blz. 176
D.072 | Eind 2024 voldoet 71% van de inwoners van de gemeente Waalwijk aan de Nederlandse Norm Gezond Bewegen
-
Blz. 177
D.073 | Eind 2024 beschikt de gemeente Waalwijk over een toekomstbestendige, multifunctionele sportinfrastructuur en een sportief ingerichte (openbare) ruimte
-
Blz. 178
KN22 | W.18 Sporten in de openbare ruimte
-
Blz. 179
Cultuur, recreatie en openbaar groen
-
Blz. 180
Doelstellingen
-
Blz. 181
D.074 | 80% van de Waalwijkers participeert in cultuur Waalwijk in 2022
-
Blz. 182
D.075 | Het aantal bezoekers aan evenementen te laten stijgen t.o.v. voorgaande jaren..
-
Blz. 183
D.076 | 50% van het totaal aantal gemeentelijke monumenten kan worden geplaatst in de categorie voldoende tot goed onderhoud.
-
Blz. 184
Wat mag het kosten?
-
Blz. 185
Belangrijkste kaders
-
Blz. 186
Verbonden partijen
-
Blz. 187
Beleidsveld 6 | Sociaal Domein
-
Blz. 188
Ambitie
-
Blz. 189
Doelstellingen
-
Blz. 190
Verplichte indicatoren (BBV)
-
Blz. 191
Integrale aanpak sociaal domein
-
Blz. 192
Doelstellingen
-
Blz. 193
D.077 | In 2025 worden 95% van de aanmeldingen Wmo en Jeugd binnen de wettelijke termijnen afgehandeld
-
Blz. 194
KN22 | W.22 Beschermd wonen
-
Blz. 195
D.078 | Klanttevredenheid 2025 sociaal domein: 8 gemiddeld
-
Blz. 196
KN22 | W.20 Borgen rechtmatigheid in de zorg
-
Blz. 197
KN22 | W.24 Formatie / flexibele schil team WIJZ
-
Blz. 198
D.079 | 20 gezinnen ondersteund per jaar bij echtscheidingsproblematiek
-
Blz. 199
A.022 | Echtscheidingsloket
-
Blz. 200
D.080 | Daling percentage jongeren met jeugdhulp.
-
Blz. 201
KN22 | W.21 Praktijkondersteuner huisartsen JGGZ
-
Blz. 202
KN22 | W.23 (School) maatschappelijke begeleiding
-
Blz. 203
A.020 | Nieuw jeugdbeleid m.b.t. nieuw jeugdkader 2020
-
Blz. 204
Sociale veerkracht
-
Blz. 205
Doelstellingen
-
Blz. 206
D.081 | Inwoners worden eerder betrokken bij vormgeven beleid (burgerparticipatie) en de gemeente participeert goed in initiatieven van inwoners (overheidsparticipatie)
-
Blz. 207
D.084 | 88% Waalwijkers boven armoedegrens en <2% van de huishoudens onder sociaal minimum in 2025
-
Blz. 208
Waalwijkers zijn gezond
-
Blz. 209
Doelstellingen
-
Blz. 210
D.083 Iedere inburgeraar is in 2025 door een vroegtijdig, integraal en doorlopend aanbod optimaal in staat om volwaardig te integreren in Waalwijk.
-
Blz. 211
D.086 | Minder dan 16% van de jongeren uit de 2e klas Voortgezet Onderwijs drinkt alcohol
-
Blz. 212
D.087 | Het percentage overgewicht onder de leeftijdsgroep 12-18 jaar stabiliseert tot het gemiddeld percentage van 13%
-
Blz. 213
Wat mag het kosten?
-
Blz. 214
Belangrijkste kaders
-
Blz. 215
Verbonden partijen
-
Blz. 216
Beleidsveld 7 | Volksgezondheid en Milieu
-
Blz. 217
Ambitie
-
Blz. 218
Doelstellingen
-
Blz. 219
D.088 | Voldaan aan de WHO normen voor schone lucht in 2030
-
Blz. 220
D.089 | Voldaan aan de wettelijke kwaliteitseisen voor bodemkwaliteit
-
Blz. 221
D.090 | Voldaan aan de wettelijke kwaliteitseisen voor waterkwaliteit
-
Blz. 222
D.091 | Voldaan aan de wettelijke kwaliteitseisen voor externe veiligheid
-
Blz. 223
D.092 | Naar cat. Groen in TELOS Duurzaamheidsscore in 2025 tav geluidshinder
-
Blz. 224
Verplichte indicatoren (BBV)
-
Blz. 225
Wat mag het kosten?
-
Blz. 226
Belangrijkste kaders
-
Blz. 227
Verbonden partijen
-
Blz. 228
Beleidsveld 8 | Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing
-
Blz. 229
Ambitie
-
Blz. 230
Doelstellingen
-
Blz. 231
Verplichte indicatoren (BBV)
-
Blz. 232
Volkshuisvesting
-
Blz. 233
Doelstellingen
-
Blz. 234
D.093 | Toevoeging van 500 nultredenwoningen komende 10 jaar (2019 – 2028); (nulmeting 2019; 4.360 nultredenwoningen)
-
Blz. 235
D.094 | Totaal 2.000 plaatsen voor shortstay-arbeidsmigranten in 2025. (nulmeting 652 plaatsen vergund in campussen, 150 plaatsen in middelgrote locaties voor kamerverhuur (categorie 2).
-
Blz. 236
D.095 | Toevoeging van 1.700 woningen komende 10 jaar (2019 – 2028)
-
Blz. 237
KN22 | W.07 Uitbreiding juridische capaciteit TVVB
-
Blz. 238
KN22 | W.27 Versnelling woningbouw
-
Blz. 239
Ruimtelijke ordening
-
Blz. 240
Doelstellingen
-
Blz. 241
D.096 | Versterken kwaliteit van de omgeving van de gemeente Waalwijk
-
Blz. 242
D.097 | Waalwijk Omgevingswetproof in 2022
-
Blz. 243
KN22 | W.28 Project Waalwijk Omgevingswet proof
-
Blz. 244
D.098 | Bevorderen gewenst en kwalitatief verhogen ruimtegebruik. Daarnaast streven we naar een rechtvaardige verdeling van kosten/opbrengsten over gebruikers, eigenaars, ontwikkelaars en overheid
-
Blz. 245
Stedelijke vernieuwing
-
Blz. 246
Stedelijke vernieuwing
-
Blz. 247
Wat mag het kosten?
-
Blz. 248
Belangrijkste kaders
-
Blz. 249
Verbonden partijen
-
Blz. 250
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 251
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 252
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 253
Overige baten en lasten
-
Blz. 254
Overhead
-
Blz. 255
Overhead
-
Blz. 256
Paragrafen
-
Blz. 257
Inleiding
-
Blz. 258
Inleiding
-
Blz. 259
Paragraaf Lokale heffingen
-
Blz. 260
Paragraaf Lokale heffingen
-
Blz. 261
Paragraaf Weerstandsvermogen
-
Blz. 262
Inleiding
-
Blz. 263
Weerstandsvermogen
-
Blz. 264
Weerstandsvermogen
-
Blz. 265
Risicokaarten
-
Blz. 266
Drugsafval
-
Blz. 267
Schade door verkeerde- of niet-handhaving
-
Blz. 268
Communicatie
-
Blz. 269
Rampenbestrijding en financiële aansprakelijkheid
-
Blz. 270
Evenementenbeleid en kermissen
-
Blz. 271
Realisering Oostelijke Insteekhaven
-
Blz. 272
Achterstanden archivering
-
Blz. 273
Exploitatie sportaccomodaties
-
Blz. 274
Te ondiepe havens, plaatsen nooddeuren sluis
-
Blz. 275
Onderhoud van de openbare ruimte
-
Blz. 276
Risico's t.a.v. speeltoestellen/plaatsen
-
Blz. 277
Bereikbaarheid
-
Blz. 278
Civieltechnische werken
-
Blz. 279
Risico's bestemmingsplannen en bouwgrond-exploitatie
-
Blz. 280
Tijdige betaling erfpachtcanon
-
Blz. 281
Coronacrisis (Covid-19)
-
Blz. 282
Garanties sportverenigingen (voetbal, handbal, tennis en hockey), garanties rechtspersonen op maatschappelijk vlak (WSW, Casade, St. Maasduinen, Thuishoven) en overige
-
Blz. 283
Verzekeringen
-
Blz. 284
Onzekerheid accres / financiële crisis, ontoereikende middelen bij beleidswijzigingen en / of nieuw beleid, stagnatie veronderstelde eigen groei
-
Blz. 285
Renterisico en liquiditeitsrisico
-
Blz. 286
Aanslag BTW/OB: onjuist uitgevoerde structuur leidt tot extra BTW-heffing
-
Blz. 287
Zijn we goed voorbereid op een calamiteit/pandemie
-
Blz. 288
Transitie AWBZ - Wmo 2015: Kunnen we zorgplicht beperken / afbakenen
-
Blz. 289
Transitie jeugdzorg
-
Blz. 290
Wmo-huishoudelijke hulp
-
Blz. 291
Participatie
-
Blz. 292
Databeveiliging
-
Blz. 293
Explosieven
-
Blz. 294
Vennootschapsbelasting (Vpb)
-
Blz. 295
Milieu-/bodemsanering
-
Blz. 296
Voormalige stortplaats Gansoyensesteeg
-
Blz. 297
Wet Gedeeltelijk Arbeidsgeschikten (WGA)
-
Blz. 298
Voorraad gronden
-
Blz. 299
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 300
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 301
Paragraaf Financiering (en treasury)
-
Blz. 302
Paragraaf Financiering (en treasury)
-
Blz. 303
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 304
Ambitie
-
Blz. 305
Informatie
-
Blz. 306
Ambitie
-
Blz. 307
Doelstellingen
-
Blz. 308
D.099 | Gemeentelijke informatie is altijd optimaal beschermd, betrouwbaar en beschikbaar
-
Blz. 309
B21 | 10.001 Optimaliseren logging functie diverse systemen
-
Blz. 310
B21 | 10.002 Optimaliseren bedrijfscontinuïteitsplannen
-
Blz. 311
D.100 | De complete informatiehuishouding is in kaart gebracht in 2025
-
Blz. 312
B21 | 10.003 Beheercontracten opstellen en borgen
-
Blz. 313
D.101 | Maximaal ondersteunen van de organisatie in het digitaal en zaakgericht werken
-
Blz. 314
B21 | 10.004 Implementatie en doorontwikkeling InProces
-
Blz. 315
B21 | 10.021 Vernieuwen ICT infrastructuur
-
Blz. 316
D.102 | Een data-gedreven organisatie zijn voor 2025
-
Blz. 317
A.018 | Datagedreven werken
-
Blz. 318
P&C/IC/Inkoop
-
Blz. 319
Ambitie
-
Blz. 320
Doelstellingen
-
Blz. 321
D.103 | Een inkoop- en aanbestedingsbeleid voeren waarbij het de relevante wet- en regelgeving naleeft en waarbij tegen zo laag mogelijke kosten kwalitatief hoogwaardige en duurzame producten en diensten worden ingekocht.
-
Blz. 322
B21 | 10.007 Professionalisering inkoop
-
Blz. 323
B21 | 10.008 Doorontwikkeling van contractbeheer en contractmanagement
-
Blz. 324
D.104 | Elk jaar een betrouwbaar oordeel kunnen geven over de juistheid, volledigheid en rechtmatigheid van de kosten en opbrengsten van de gemeente
-
Blz. 325
B21 | 10.009 Optimaliseren Control Framework t.b.v. rechtmatigheidsverklaring door college
-
Blz. 326
D.105 | Elk jaar een volledig digitaal en kwalitatief hoogstaand P&C instrumentarium
-
Blz. 327
KN22 | W.09 Uitbreiding informatiebeveiligingsmaatregelen
-
Blz. 328
HRM & Communicatie
-
Blz. 329
Ambitie
-
Blz. 330
Doelstellingen
-
Blz. 331
D.106 | 10% meer beeldende communicatie t.o.v. tekstuele, in intern- en extern gebruik voor 2025
-
Blz. 332
B22 | 10.002 Uitbreiding communicatie / vormgeving
-
Blz. 333
A.001 | Communicatieadviseur Griffie
-
Blz. 334
D.107 | 10% meer doelgroep specifiek communiceren via social media i.p.v. via traditionele middelen voor 2025
-
Blz. 335
B21 | 10.013 Opleiden taalcoaches en introduceren schrijfwijzer
-
Blz. 336
D.108 | Tweejaarlijks uitvoeren klanttevredenheidsonderzoek met een toename in 2025 van gemiddelde score 7,5 naar 8 over de ondersteunende diensten
-
Blz. 337
D.109 | 60% van de medewerkers maakt gebruik van de Waalwijk Academie in 2025
-
Blz. 338
B21 | 10.015 Een campagne opzetten die medewerkers informeert en enthousiasmeert over de interne mobiliteitsinstrumenten en de Waalwijk Academie
-
Blz. 339
D.110 | 30% van de medewerkers gebruikt een intern mobiliteitsinstrument (stage, detachering, HR marktplaats) in 2025
-
Blz. 340
B21 | 10.016 Uitbouwen HR-marktplaats voor interne mobiliteit
-
Blz. 341
B21 | 10.017 FITT module implementeren en gebruik stimuleren onder medewerkers
-
Blz. 342
D.111 | 75% actieve inzet van de Ynnovators voor meer innovatie in onze organisatie vanaf 2022 en groei naar optimaal gebruik toolkit in 2025
-
Blz. 343
B21 | 10.018 Het aanbieden van een Ynnovate traniningstraject voor 15 deelnemers in 2020 en het stimuleren van innovatietrajecten en inzet Waalwijkse Ynnovators
-
Blz. 344
KN22 | W.08 Uitbreiding juridische capaciteit THRM
-
Blz. 345
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 346
Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 347
Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant
-
Blz. 348
Regionale Omgevingsdienst Midden- en West Brabant (OMWB)
-
Blz. 349
Streekarchief Langstraat Heusden Altena
-
Blz. 350
GGD Hart voor Brabant
-
Blz. 351
Regionale ambulance-voorziening Brabant Midden-West-Noord
-
Blz. 352
Baanbrekers
-
Blz. 353
Hart van Brabant / Midpoint
-
Blz. 354
Vennootschappen en Coörporaties
-
Blz. 355
BNG (Bank Nederlandse Gemeenten)
-
Blz. 356
Parkmanagement
-
Blz. 357
Enexis Holding N.V.
-
Blz. 358
Brabant Water N.V.
-
Blz. 359
Publiek Belang Elektriciteits productie B.V.
-
Blz. 360
Stichtingen en Verenigingen
-
Blz. 361
Stichtingen en Verenigingen
-
Blz. 362
Overige verbonden partijen
-
Blz. 363
Overige verbonden partijen
-
Blz. 364
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 365
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 366
Paragraaf voortgang ombuigingen
-
Blz. 367
Doelstellingen
-
Blz. 368
Stand van zaken ombuigingen sociaal domein
-
Blz. 369
Stand van zaken overige ombuigingen
-
Blz. 370
Financiële Begroting
-
Blz. 371
Kerngegevens
-
Blz. 372
Kerngegevens
-
Blz. 373
Begrotingen 2022-2025 op hoofdlijnen
-
Blz. 374
De begrotingen 2022-2025 op hoofdlijnen
-
Blz. 375
Autorisatie door de raad van de begroting 2022
-
Blz. 376
Autorisatie door de raad van de begroting 2022
-
Blz. 377
Begroting 2022 naar taakvelden
-
Blz. 378
Begroting 2022 naar taakvelden
-
Blz. 379
Overzichten van lasten en baten
-
Blz. 380
Overzichten van lasten en baten
-
Blz. 381
Recapitulatie naar lasten- en batensoorten
-
Blz. 382
Meerjarenbegroting 2022-2025
-
Blz. 383
Overzicht van incidentele lasten en baten
-
Blz. 384
Begrotingspositie structureel
-
Blz. 385
Bezittingen en vermogen
-
Blz. 386
Bezittingen en Vermogen
-
Blz. 387
EMU gegevens
-
Blz. 388
EMU gegevens
-
Blz. 389
Overige informatie
-
Blz. 390
Overige informatie
-
Blz. 391
Overzicht te ontvangen subsidies
-
Activiteiten
-
Overzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap