Sitemap

  1. Blz. 1 Begroting 2022
    1. Blz. 2 Begroting 2022
    2. Blz. 3 Hoofdstukken
      1. Blz. 4 Inleiding
        1. Blz. 5 Leeswijzer
        2. Blz. 6 Financiële hoofdlijn
        3. Blz. 7 Raadsbesluit vaststelling begroting
      2. Blz. 8 Programma's Binnenstad en Duurzaamheid
        1. Blz. 9 Ambitie
        2. Blz. 10 Programma Binnenstad
          1. Blz. 11 Ambitie
          2. Blz. 12 Doelstellingen: wat willen we bereiken?
            1. Blz. 13 D.001 | Winkeloppervlak is tot 30.000 m2 gedaald in 2025 (peildatum 2017)
              1. Blz. 14 A.004 | Ontwikkelbudget programmamanagement
            2. Blz. 15 D.002 | In 2025 zijn er 100 woningen toegevoegd in de binnenstad (peildatum 2017)
            3. Blz. 16 D.003 | Leegstand is gedaald tot 5 à 7% in 2025 (peildatum 2017)
            4. Blz. 17 D.004 | Supermarktaanbod is met 1800 m2 gestegen in 2025 (peildatum 2017)
            5. Blz. 18 D.005 | Versterken organisatiestructuur en investeringsbereidheid stakeholders
              1. Blz. 19 B22 | 9.001 Nog uit te werken voorstellen Binnenstad
              2. Blz. 20 A.028 | Uitwerken ambities fysiek domein
            6. Blz. 21 D.006 | Aantal bezoekers centrum stijgt (peildatum 2017)
            7. Blz. 22 D.007 | Horeca oppervlakte stijgt met 500 m2 in 2025 (peildatum 2017)
            8. Blz. 23 D.008 | Groenoppervlakte is met 20% gestegen in 2025
            9. Blz. 24 D.009 | Ambachtelijke bedrijven/ retail schoen- en leer stijgt met 500m2 in 2025 (peildatum 2017)
              1. Blz. 25 B20 | 9.033 Aantrekken leer retail & ambacht
          3. Blz. 26 Wat mag het kosten?
        3. Blz. 27 Programma Duurzaamheid
          1. Blz. 28 Ambitie
          2. Blz. 29 Energie
            1. Blz. 30 Doelstellingen
              1. Blz. 31 D.010 | Co2 reductie
              2. Blz. 32 D.011 | 50% meer duurzame energie opwekken
              3. Blz. 33 D.012 | Meer energie besparen bij de openbare verlichting
              4. Blz. 34 D.013 | Energie besparen in de gebouwde omgeving
              5. Blz. 35 D.014 | Gebouwen van het gasnet af halen
          3. Blz. 36 Water & groen
            1. Blz. 37 Doelstellingen
              1. Blz. 38 D.015 | Meer biodiversiteit
              2. Blz. 39 D.016 | Meer groen
                1. Blz. 40 A.008 | Uitvoering groene agenda
                2. Blz. 41 A.009 | Groenbeleidsvisie: 10% meer groen meer onderhoud
                3. Blz. 42 A.027 | Tegemoetkoming waardevolle bomen particulieren
              3. Blz. 43 D.017 Hotspots uit de klimaatstresstest oplossen
              4. Blz. 44 D.018 | Afstand tot openbaar groen
          4. Blz. 45 Duurzamere productie en consumptie
            1. Blz. 46 Doelstellingen
              1. Blz. 47 D.019 | Faciliteren elektrisch vervoer
              2. Blz. 48 D.020 | Stimuleren lokale deeleconomieën en circulaire economie
                1. Blz. 49 B21 | 9.005 Verkenning kringlooplandbouw
              3. Blz. 50 D.021 | Restafval verminderen
                1. Blz. 51 B20 | 9.035 Afvalbeleid actualiseren
          5. Blz. 52 Wat mag het kosten?
      3. Blz. 53 Beleidsveld 0 | Bestuur en ondersteuning
        1. Blz. 54 Ambitie
        2. Blz. 55 Doelstellingen
          1. Blz. 56 Verplichte indicatoren (BBV)
        3. Blz. 57 Bestuur
          1. Blz. 58 Doelstellingen
            1. Blz. 59 D.037 | 25 doelstellingen Strategische visie & Waalwijkse L.A.B.s
              1. Blz. 60 A.017 | Samenwerking Tilburg University, academische. werkplaats
            2. Blz. 61 D.038 | De belangen van Waalwijk zijn bekend in de relevante netwerken
              1. Blz. 62 KN22 | W.03 Trotters
              2. Blz. 63 KN22 | W.25 Strategie: verstedelijkingsakkoord
            3. Blz. 64 D.112 | Uitwerken strategische visie naar beleid en uitvoering
            4. Blz. 65 D.113 | Proactieve speler in netwerken
        4. Blz. 66 Publiekszaken
          1. Blz. 67 Doelstellingen
            1. Blz. 68 D.039 Succesratio webformulieren en leren van gemeenten die beter scoren
            2. Blz. 69 D.040 Tevredenheid: bejegening, deskundigheid, doorlooptijd, bereikbaarheid in brede zin
        5. Blz. 70 Financiën
          1. Blz. 71 Doelstellingen
            1. Blz. 72 D.041 Gezonde verhouding eigen vermogen / vreemd vermogen
            2. Blz. 73 D.042 OZB stijgt enkel met inflatiepercentage
            3. Blz. 74 D.043 Structureel sluitende meerjarenbegroting
        6. Blz. 75 Wat mag het kosten?
        7. Blz. 76 Belangrijkste kaders
        8. Blz. 77 Verbonden partijen
      4. Blz. 78 Beleidsveld 1 | Veiligheid
        1. Blz. 79 Ambitie
        2. Blz. 80 Doelstellingen
          1. Blz. 81 Verplichte indicatoren (BBV)
        3. Blz. 82 Integrale Veiligheid
          1. Blz. 83 Doelstellingen
            1. Blz. 84 D.031 | 100% uitvoeren veilige publieke taak
              1. Blz. 85 KN22 | W.10 Continueren capaciteit BOA's
              2. Blz. 86 KN22 | W.11 Ondermijningsjurist
              3. Blz. 87 A.019 | Ambities programma veiligheid
            2. Blz. 88 D.032 | 2021 barrièremodel geïmplementeerd: malafide ondernemingen en partners van de gemeente
            3. Blz. 89 D.033 | Geen integriteit schending binnen bestuur & ambtelijke organisatie
            4. Blz. 90 D.034 | Meer preventieactiviteiten op jeugd & gezin dan in 2019
            5. Blz. 91 D.035 | Aantal High Impact Crimes liggen maximaal op het niveau van het voorgaande jaar
            6. Blz. 92 D.036 | Het niveau van overlast blijft gelijk of daalt ten opzichte van het voorgaande jaar (veiligheidsmonitor)
          2. Blz. 93 Integrale veiligheid
        4. Blz. 94 Fysieke veiligheid
          1. Blz. 95 Doelstellingen
            1. Blz. 96 D.044 | We vergroten de pakkans van drugproductie
            2. Blz. 97 D.046 | Altijd de wijk in na incidenten met impact
            3. Blz. 98 D.047 | Verbeteren leefbaarheid en partnerschap met in- en externe partners
            4. Blz. 99 D.048 | 100% toezicht op herhalende overtredingen arbeidsmigranten
            5. Blz. 100 D.049 | 25% minder overtredingen op de Alcoholwet
            6. Blz. 101 D.050 | 100% toezicht bij grote evenementen
        5. Blz. 102 Wat mag het kosten?
        6. Blz. 103 Belangrijkste kaders
        7. Blz. 104 Verbonden partijen
      5. Blz. 105 Beleidsveld 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
        1. Blz. 106 Ambitie
        2. Blz. 107 Economische bereikbaarheid
          1. Blz. 108 Doelstellingen
            1. Blz. 109 D.051 | Rijtijden voor economisch vervoer nemen af / blijven gelijk aan 2021 (last mile tijd)
            2. Blz. 110 D.052 | Transportvolume over water neemt toe
        3. Blz. 111 Stedelijke omgeving
          1. Blz. 112 Doelstellingen
            1. Blz. 113 D.053 | Verkeersongevallen daalt naar M50 gemiddelde per 2022
            2. Blz. 114 D.054 | Voldoende betaalbare parkeergelegenheid in het centrum
              1. Blz. 115 KN22 | W.12 In 1 keer verhogen parkeertarieven
            3. Blz. 116 D.055 | Kwaliteit wegen op niveau (B)asis CROW
        4. Blz. 117 Duurzaam & Innovatief
          1. Blz. 118 Doelstellingen
            1. Blz. 119 D.056 | Transitie van auto naar andere vervoersmiddelen
              1. Blz. 120 KN22 | W.13 Nog uit te werken voorstellen mobiliteit
            2. Blz. 121 D.057 | Fietsgebruik stijgt naar 30% in 2030
            3. Blz. 122 D.058 | Fietsongevallen blijft op niveau 2016
            4. Blz. 123 D.059 | Hoogwaardige OV: binnen 30 minuten via het OV vanuit Waalwijk naar Tilburg, Breda en Den Bosch
        5. Blz. 124 Wat mag het kosten?
        6. Blz. 125 Belangrijkste kaders
        7. Blz. 126 Verbonden partijen
      6. Blz. 127 Beleidsveld 3 | Economie
        1. Blz. 128 Ambitie
        2. Blz. 129 Doelstellingen
          1. Blz. 130 Verplichte indicatoren (BBV)
        3. Blz. 131 Aantrekkelijk gemeente voor bedrijven / regionaal werkgelegenheidscentrum
          1. Blz. 132 Doelstellingen
            1. Blz. 133 D.022 | Instroom P-wet jaarlijks zoveel mogelijk beperken.
            2. Blz. 134 D.025 | Werkloosheid onder Nederlands en Brabants gemiddelde
            3. Blz. 135 D.026 | Relatieve leegstand bedrijventerrein onder 8%
            4. Blz. 136 D.027 | Vestiging/verhuizing van minimaal 5 MKB bedrijven
            5. Blz. 137 D.028 | In 2023, 34 hectare grootschalige logistiek ontwikkeld
            6. Blz. 138 D.029 | Behouden icoon bedrijven Waalwijk
            7. Blz. 139 D.030 | In de top 3 logistieke topregio Nederland
            8. Blz. 140 D.060 | Waalwijk blijft centrum schoen-leer van Nederland
            9. Blz. 141 D.061 | Verbeteren kwaliteit bestaande bedrijventerreinen
            10. Blz. 142 D.062 | Waalwijk in top 100 MKB vriendelijke gemeente
              1. Blz. 143 KN22 | W.14 Dienstverlening aan bedrijven (accountmanagement)
            11. Blz. 144 D.063 | Meer bezoekers, meer bestedingen, meer overnachtingen, meer banen en het verhogen van de leefbaarheid in 2022
            12. Blz. 145 D.065 | Voldoende geclusterd aanbod (dagelijkse boodschappen) in alle winkelcentra
        4. Blz. 146 Wat mag het kosten?
        5. Blz. 147 Belangrijkste kaders
        6. Blz. 148 Verbonden partijen
      7. Blz. 149 Beleidsveld 4 | Onderwijs
        1. Blz. 150 Ambitie
        2. Blz. 151 Doelstellingen
          1. Blz. 152 Verplichte indicatoren (BBV)
        3. Blz. 153 Onderwijs
          1. Blz. 154 Doelstellingen
            1. Blz. 155 D.066 |Uitvoering wettelijke zorgplicht voor adequate onderwijshuisvesting
              1. Blz. 156 A.007 | Reserve onderwijshuisvesting
            2. Blz. 157 D.067 | 20% minder taalachterstand in 2022 (t.o.v. 2016)
            3. Blz. 158 D.068 | Voortijdige schoolverlaters daalt in 2022
            4. Blz. 159 D.069 | Optimale (preventieve ) ondersteuning kwetsbare kinderen
        4. Blz. 160 Wat mag het kosten?
        5. Blz. 161 Belangrijkste kaders
        6. Blz. 162 Verbonden partijen
      8. Blz. 163 Beleidsveld 5 | Sport, Cultuur en Recreatie
        1. Blz. 164 Ambitie
        2. Blz. 165 Doelstellingen
          1. Blz. 166 Verplichte indicatoren (BBV)
        3. Blz. 167 Sportbeleid en -accommodaties
          1. Blz. 168 Doelstellingen
            1. Blz. 169 D.070 | Waalwijk verbetert sportaccommodaties
              1. Blz. 170 B20 | 5.025 Renovatie zwembaden
              2. Blz. 171 KN22 | W.15 Investering renovatie sportvelden
              3. Blz. 172 KN22 | W.16 Toegankelijkheid sportaccommodaties
              4. Blz. 173 KN22 | W.17 Bewegen sport voor mensen met beperking
              5. Blz. 174 KN22 | W.19 GO Waalwijk
            2. Blz. 175 D.071 | Eind 2024 beschikt de gemeente Waalwijk over 40 vitale sportverenigingen die hun eigen organisatie op orde hebben, regulier sportaanbod verzorgen in een veilig en gezond sportklimaat én daarnaast een bredere maatschappelijke functie vervullen
            3. Blz. 176 D.072 | Eind 2024 voldoet 71% van de inwoners van de gemeente Waalwijk aan de Nederlandse Norm Gezond Bewegen
            4. Blz. 177 D.073 | Eind 2024 beschikt de gemeente Waalwijk over een toekomstbestendige, multifunctionele sportinfrastructuur en een sportief ingerichte (openbare) ruimte
              1. Blz. 178 KN22 | W.18 Sporten in de openbare ruimte
        4. Blz. 179 Cultuur, recreatie en openbaar groen
          1. Blz. 180 Doelstellingen
            1. Blz. 181 D.074 | 80% van de Waalwijkers participeert in cultuur Waalwijk in 2022
            2. Blz. 182 D.075 | Het aantal bezoekers aan evenementen te laten stijgen t.o.v. voorgaande jaren..
            3. Blz. 183 D.076 | 50% van het totaal aantal gemeentelijke monumenten kan worden geplaatst in de categorie voldoende tot goed onderhoud.
        5. Blz. 184 Wat mag het kosten?
        6. Blz. 185 Belangrijkste kaders
        7. Blz. 186 Verbonden partijen
      9. Blz. 187 Beleidsveld 6 | Sociaal Domein
        1. Blz. 188 Ambitie
        2. Blz. 189 Doelstellingen
          1. Blz. 190 Verplichte indicatoren (BBV)
        3. Blz. 191 Integrale aanpak sociaal domein
          1. Blz. 192 Doelstellingen
            1. Blz. 193 D.077 | In 2025 worden 95% van de aanmeldingen Wmo en Jeugd binnen de wettelijke termijnen afgehandeld
              1. Blz. 194 KN22 | W.22 Beschermd wonen
            2. Blz. 195 D.078 | Klanttevredenheid 2025 sociaal domein: 8 gemiddeld
              1. Blz. 196 KN22 | W.20 Borgen rechtmatigheid in de zorg
              2. Blz. 197 KN22 | W.24 Formatie / flexibele schil team WIJZ
            3. Blz. 198 D.079 | 20 gezinnen ondersteund per jaar bij echtscheidingsproblematiek
              1. Blz. 199 A.022 | Echtscheidingsloket
            4. Blz. 200 D.080 | Daling percentage jongeren met jeugdhulp.
              1. Blz. 201 KN22 | W.21 Praktijkondersteuner huisartsen JGGZ
              2. Blz. 202 KN22 | W.23 (School) maatschappelijke begeleiding
              3. Blz. 203 A.020 | Nieuw jeugdbeleid m.b.t. nieuw jeugdkader 2020
        4. Blz. 204 Sociale veerkracht
          1. Blz. 205 Doelstellingen
            1. Blz. 206 D.081 | Inwoners worden eerder betrokken bij vormgeven beleid (burgerparticipatie) en de gemeente participeert goed in initiatieven van inwoners (overheidsparticipatie)
            2. Blz. 207 D.084 | 88% Waalwijkers boven armoedegrens en <2% van de huishoudens onder sociaal minimum in 2025
        5. Blz. 208 Waalwijkers zijn gezond
          1. Blz. 209 Doelstellingen
            1. Blz. 210 D.083 Iedere inburgeraar is in 2025 door een vroegtijdig, integraal en doorlopend aanbod optimaal in staat om volwaardig te integreren in Waalwijk.
            2. Blz. 211 D.086 | Minder dan 16% van de jongeren uit de 2e klas Voortgezet Onderwijs drinkt alcohol
            3. Blz. 212 D.087 | Het percentage overgewicht onder de leeftijdsgroep 12-18 jaar stabiliseert tot het gemiddeld percentage van 13%
        6. Blz. 213 Wat mag het kosten?
        7. Blz. 214 Belangrijkste kaders
        8. Blz. 215 Verbonden partijen
      10. Blz. 216 Beleidsveld 7 | Volksgezondheid en Milieu
        1. Blz. 217 Ambitie
        2. Blz. 218 Doelstellingen
          1. Blz. 219 D.088 | Voldaan aan de WHO normen voor schone lucht in 2030
          2. Blz. 220 D.089 | Voldaan aan de wettelijke kwaliteitseisen voor bodemkwaliteit
          3. Blz. 221 D.090 | Voldaan aan de wettelijke kwaliteitseisen voor waterkwaliteit
          4. Blz. 222 D.091 | Voldaan aan de wettelijke kwaliteitseisen voor externe veiligheid
          5. Blz. 223 D.092 | Naar cat. Groen in TELOS Duurzaamheidsscore in 2025 tav geluidshinder
          6. Blz. 224 Verplichte indicatoren (BBV)
        3. Blz. 225 Wat mag het kosten?
        4. Blz. 226 Belangrijkste kaders
        5. Blz. 227 Verbonden partijen
      11. Blz. 228 Beleidsveld 8 | Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing
        1. Blz. 229 Ambitie
        2. Blz. 230 Doelstellingen
          1. Blz. 231 Verplichte indicatoren (BBV)
        3. Blz. 232 Volkshuisvesting
          1. Blz. 233 Doelstellingen
            1. Blz. 234 D.093 | Toevoeging van 500 nultredenwoningen komende 10 jaar (2019 – 2028); (nulmeting 2019; 4.360 nultredenwoningen)
            2. Blz. 235 D.094 | Totaal 2.000 plaatsen voor shortstay-arbeidsmigranten in 2025. (nulmeting 652 plaatsen vergund in campussen, 150 plaatsen in middelgrote locaties voor kamerverhuur (categorie 2).
            3. Blz. 236 D.095 | Toevoeging van 1.700 woningen komende 10 jaar (2019 – 2028)
              1. Blz. 237 KN22 | W.07 Uitbreiding juridische capaciteit TVVB
              2. Blz. 238 KN22 | W.27 Versnelling woningbouw
        4. Blz. 239 Ruimtelijke ordening
          1. Blz. 240 Doelstellingen
            1. Blz. 241 D.096 | Versterken kwaliteit van de omgeving van de gemeente Waalwijk
            2. Blz. 242 D.097 | Waalwijk Omgevingswetproof in 2022
              1. Blz. 243 KN22 | W.28 Project Waalwijk Omgevingswet proof
            3. Blz. 244 D.098 | Bevorderen gewenst en kwalitatief verhogen ruimtegebruik. Daarnaast streven we naar een rechtvaardige verdeling van kosten/opbrengsten over gebruikers, eigenaars, ontwikkelaars en overheid
        5. Blz. 245 Stedelijke vernieuwing
          1. Blz. 246 Stedelijke vernieuwing
        6. Blz. 247 Wat mag het kosten?
        7. Blz. 248 Belangrijkste kaders
        8. Blz. 249 Verbonden partijen
      12. Blz. 250 Algemene dekkingsmiddelen
        1. Blz. 251 Algemene dekkingsmiddelen
        2. Blz. 252 Vennootschapsbelasting
        3. Blz. 253 Overige baten en lasten
      13. Blz. 254 Overhead
        1. Blz. 255 Overhead
    3. Blz. 256 Paragrafen
      1. Blz. 257 Inleiding
        1. Blz. 258 Inleiding
      2. Blz. 259 Paragraaf Lokale heffingen
        1. Blz. 260 Paragraaf Lokale heffingen
      3. Blz. 261 Paragraaf Weerstandsvermogen
        1. Blz. 262 Inleiding
        2. Blz. 263 Weerstandsvermogen
          1. Blz. 264 Weerstandsvermogen
        3. Blz. 265 Risicokaarten
          1. Blz. 266 Drugsafval
          2. Blz. 267 Schade door verkeerde- of niet-handhaving
          3. Blz. 268 Communicatie
          4. Blz. 269 Rampenbestrijding en financiële aansprakelijkheid
          5. Blz. 270 Evenementenbeleid en kermissen
          6. Blz. 271 Realisering Oostelijke Insteekhaven
          7. Blz. 272 Achterstanden archivering
          8. Blz. 273 Exploitatie sportaccomodaties
          9. Blz. 274 Te ondiepe havens, plaatsen nooddeuren sluis
          10. Blz. 275 Onderhoud van de openbare ruimte
          11. Blz. 276 Risico's t.a.v. speeltoestellen/plaatsen
          12. Blz. 277 Bereikbaarheid
          13. Blz. 278 Civieltechnische werken
          14. Blz. 279 Risico's bestemmingsplannen en bouwgrond-exploitatie
          15. Blz. 280 Tijdige betaling erfpachtcanon
          16. Blz. 281 Coronacrisis (Covid-19)
          17. Blz. 282 Garanties sportverenigingen (voetbal, handbal, tennis en hockey), garanties rechtspersonen op maatschappelijk vlak (WSW, Casade, St. Maasduinen, Thuishoven) en overige
          18. Blz. 283 Verzekeringen
          19. Blz. 284 Onzekerheid accres / financiële crisis, ontoereikende middelen bij beleidswijzigingen en / of nieuw beleid, stagnatie veronderstelde eigen groei
          20. Blz. 285 Renterisico en liquiditeitsrisico
          21. Blz. 286 Aanslag BTW/OB: onjuist uitgevoerde structuur leidt tot extra BTW-heffing
          22. Blz. 287 Zijn we goed voorbereid op een calamiteit/pandemie
          23. Blz. 288 Transitie AWBZ - Wmo 2015: Kunnen we zorgplicht beperken / afbakenen
          24. Blz. 289 Transitie jeugdzorg
          25. Blz. 290 Wmo-huishoudelijke hulp
          26. Blz. 291 Participatie
          27. Blz. 292 Databeveiliging
          28. Blz. 293 Explosieven
          29. Blz. 294 Vennootschapsbelasting (Vpb)
          30. Blz. 295 Milieu-/bodemsanering
          31. Blz. 296 Voormalige stortplaats Gansoyensesteeg
          32. Blz. 297 Wet Gedeeltelijk Arbeidsgeschikten (WGA)
          33. Blz. 298 Voorraad gronden
      4. Blz. 299 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 300 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
      5. Blz. 301 Paragraaf Financiering (en treasury)
        1. Blz. 302 Paragraaf Financiering (en treasury)
      6. Blz. 303 Paragraaf Bedrijfsvoering
        1. Blz. 304 Ambitie
        2. Blz. 305 Informatie
          1. Blz. 306 Ambitie
          2. Blz. 307 Doelstellingen
            1. Blz. 308 D.099 | Gemeentelijke informatie is altijd optimaal beschermd, betrouwbaar en beschikbaar
              1. Blz. 309 B21 | 10.001 Optimaliseren logging functie diverse systemen
              2. Blz. 310 B21 | 10.002 Optimaliseren bedrijfscontinuïteitsplannen
            2. Blz. 311 D.100 | De complete informatiehuishouding is in kaart gebracht in 2025
              1. Blz. 312 B21 | 10.003 Beheercontracten opstellen en borgen
            3. Blz. 313 D.101 | Maximaal ondersteunen van de organisatie in het digitaal en zaakgericht werken
              1. Blz. 314 B21 | 10.004 Implementatie en doorontwikkeling InProces
              2. Blz. 315 B21 | 10.021 Vernieuwen ICT infrastructuur
            4. Blz. 316 D.102 | Een data-gedreven organisatie zijn voor 2025
              1. Blz. 317 A.018 | Datagedreven werken
        3. Blz. 318 P&C/IC/Inkoop
          1. Blz. 319 Ambitie
          2. Blz. 320 Doelstellingen
            1. Blz. 321 D.103 | Een inkoop- en aanbestedingsbeleid voeren waarbij het de relevante wet- en regelgeving naleeft en waarbij tegen zo laag mogelijke kosten kwalitatief hoogwaardige en duurzame producten en diensten worden ingekocht.
              1. Blz. 322 B21 | 10.007 Professionalisering inkoop
              2. Blz. 323 B21 | 10.008 Doorontwikkeling van contractbeheer en contractmanagement
            2. Blz. 324 D.104 | Elk jaar een betrouwbaar oordeel kunnen geven over de juistheid, volledigheid en rechtmatigheid van de kosten en opbrengsten van de gemeente
              1. Blz. 325 B21 | 10.009 Optimaliseren Control Framework t.b.v. rechtmatigheidsverklaring door college
            3. Blz. 326 D.105 | Elk jaar een volledig digitaal en kwalitatief hoogstaand P&C instrumentarium
              1. Blz. 327 KN22 | W.09 Uitbreiding informatiebeveiligingsmaatregelen
        4. Blz. 328 HRM & Communicatie
          1. Blz. 329 Ambitie
          2. Blz. 330 Doelstellingen
            1. Blz. 331 D.106 | 10% meer beeldende communicatie t.o.v. tekstuele, in intern- en extern gebruik voor 2025
              1. Blz. 332 B22 | 10.002 Uitbreiding communicatie / vormgeving
              2. Blz. 333 A.001 | Communicatieadviseur Griffie
            2. Blz. 334 D.107 | 10% meer doelgroep specifiek communiceren via social media i.p.v. via traditionele middelen voor 2025
              1. Blz. 335 B21 | 10.013 Opleiden taalcoaches en introduceren schrijfwijzer
            3. Blz. 336 D.108 | Tweejaarlijks uitvoeren klanttevredenheidsonderzoek met een toename in 2025 van gemiddelde score 7,5 naar 8 over de ondersteunende diensten
            4. Blz. 337 D.109 | 60% van de medewerkers maakt gebruik van de Waalwijk Academie in 2025
              1. Blz. 338 B21 | 10.015 Een campagne opzetten die medewerkers informeert en enthousiasmeert over de interne mobiliteitsinstrumenten en de Waalwijk Academie
            5. Blz. 339 D.110 | 30% van de medewerkers gebruikt een intern mobiliteitsinstrument (stage, detachering, HR marktplaats) in 2025
              1. Blz. 340 B21 | 10.016 Uitbouwen HR-marktplaats voor interne mobiliteit
              2. Blz. 341 B21 | 10.017 FITT module implementeren en gebruik stimuleren onder medewerkers
            6. Blz. 342 D.111 | 75% actieve inzet van de Ynnovators voor meer innovatie in onze organisatie vanaf 2022 en groei naar optimaal gebruik toolkit in 2025
              1. Blz. 343 B21 | 10.018 Het aanbieden van een Ynnovate traniningstraject voor 15 deelnemers in 2020 en het stimuleren van innovatietrajecten en inzet Waalwijkse Ynnovators
              2. Blz. 344 KN22 | W.08 Uitbreiding juridische capaciteit THRM
      7. Blz. 345 Paragraaf Verbonden partijen
        1. Blz. 346 Gemeenschappelijke regelingen
          1. Blz. 347 Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant
          2. Blz. 348 Regionale Omgevingsdienst Midden- en West Brabant (OMWB)
          3. Blz. 349 Streekarchief Langstraat Heusden Altena
          4. Blz. 350 GGD Hart voor Brabant
          5. Blz. 351 Regionale ambulance-voorziening Brabant Midden-West-Noord
          6. Blz. 352 Baanbrekers
          7. Blz. 353 Hart van Brabant / Midpoint
        2. Blz. 354 Vennootschappen en Coörporaties
          1. Blz. 355 BNG (Bank Nederlandse Gemeenten)
          2. Blz. 356 Parkmanagement
          3. Blz. 357 Enexis Holding N.V.
          4. Blz. 358 Brabant Water N.V.
          5. Blz. 359 Publiek Belang Elektriciteits productie B.V.
        3. Blz. 360 Stichtingen en Verenigingen
          1. Blz. 361 Stichtingen en Verenigingen
        4. Blz. 362 Overige verbonden partijen
          1. Blz. 363 Overige verbonden partijen
      8. Blz. 364 Paragraaf Grondbeleid
        1. Blz. 365 Paragraaf Grondbeleid
      9. Blz. 366 Paragraaf voortgang ombuigingen
        1. Blz. 367 Doelstellingen
          1. Blz. 368 Stand van zaken ombuigingen sociaal domein
        2. Blz. 369 Stand van zaken overige ombuigingen
    4. Blz. 370 Financiële Begroting
      1. Blz. 371 Kerngegevens
        1. Blz. 372 Kerngegevens
      2. Blz. 373 Begrotingen 2022-2025 op hoofdlijnen
        1. Blz. 374 De begrotingen 2022-2025 op hoofdlijnen
      3. Blz. 375 Autorisatie door de raad van de begroting 2022
        1. Blz. 376 Autorisatie door de raad van de begroting 2022
      4. Blz. 377 Begroting 2022 naar taakvelden
        1. Blz. 378 Begroting 2022 naar taakvelden
      5. Blz. 379 Overzichten van lasten en baten
        1. Blz. 380 Overzichten van lasten en baten
        2. Blz. 381 Recapitulatie naar lasten- en batensoorten
        3. Blz. 382 Meerjarenbegroting 2022-2025
        4. Blz. 383 Overzicht van incidentele lasten en baten
        5. Blz. 384 Begrotingspositie structureel
      6. Blz. 385 Bezittingen en vermogen
        1. Blz. 386 Bezittingen en Vermogen
      7. Blz. 387 EMU gegevens
        1. Blz. 388 EMU gegevens
      8. Blz. 389 Overige informatie
        1. Blz. 390 Overige informatie
        2. Blz. 391 Overzicht te ontvangen subsidies
    5. Activiteiten
    6. Overzicht
    7. Zoeken
    8. Publicatie bijlagen
    9. Contact
    10. PrivacyStatement
    11. Sitemap