Paragraaf Verbonden partijen

Gemeenschappelijke regelingen

Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant

Terug naar navigatie - Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant

Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant
2. Rechtsvorm Gemeenschappelijke regeling (openbaar lichaam)
3. Vestigingsplaats Tilburg
4. Doelstelling en openbaar belang De Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant is een samenwerkingsverband tussen 26 gemeenten (waaronder de gemeente Tilburg) en de hulpdiensten. Om de veiligheid in de regio Midden- en West-Brabant te vergroten en beter voorbereid te zijn op rampen en crises, bundelen de 26 gemeenten, de GHOR (Geneeskundige Hulpverlening bij Ongevallen en Rampen)., de brandweer en de politie de krachten. Dit houdt in dat in de Veiligheidsregio MWB deze verschillende diensten en besturen intensief samenwerken op het gebied van crisisbeheersing, rampenbestrijding, brandweerzorg, geneeskundige hulpverlening bij rampen en handhaving van openbare orde en veiligheid. Per 1 augustus  2010 heeft de overdracht van de lokale brandweer naar de Veiligheidsregio plaatsgevonden.
5. Relatie met programma 1. Veiligheid 1.1 Crisisbeheersing en brandweer
6. Deelnemende partijen

24 deelnemers, 1,1 miljoen inwoners, aandeel Waalwijk 4,3%.

Altena, Alphen-Chaam, Baarle-Nassau, Bergen op Zoom, Breda, Dongen, Drimmelen, Etten-Leur, Geertruidenberg, Gilze en Rijen, Goirle, Halderberge, Hilvarenbeek, Loon op Zand, Moerdijk, Oisterwijk, Oosterhout, Roosendaal, Rucphen, Steenbergen, Tilburg, Waalwijk, Woensdrecht en Zundert.

7. Bestuurlijk belang

DB: n.v.t.

AB:   Burgemeester Ausems

AB:  plv. Wethouder Van den Hoven

8. Financieel belang De kosten van de Veiligheidsregio worden gedragen door de deelnemende gemeenten. De bijdrage van Waalwijk voor 2022 is: €  2.705.804.
9. Eigen vermogen

01-01-2022: €    14.392.000 prognose

31-12-2022: €    14.098.000 prognose

10. Vreemd vermogen

01-01-2022: €    53.836.000 prognose

31-12-2022: €    55.127.000 prognose

11. Financieel resultaat 2022: € 0,00 prognose
12. Risico's In het geval van faillissement of liquidatie dragen de gemeenten gezamenlijk de aanwezige schulden en kosten. Daarnaast blijft de gemeente verplicht voor het adequaat uitvoering geven aan de wettelijke taken.
13. Ontwikkelingen

De Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (VRMWB) heeft de ambitie om in de periode 2019-2023 een betrouwbare partner te zijn in veiligheid en veerkracht.
Daartoe stelt zij zichzelf de volgende hoofddoelen:

  • Haar advies is essentieel in de voorbereiding op rampen en crises en bij het signaleren en oplossen van veiligheidsvraagstukken;
  • Zij levert 24/7 adequate hulpverlening;
  • Zij is wendbaar in een continu veranderende maatschappij.

Om deze ambitie te bereiken wordt ingezet op drie pijlers:

  • Het stimuleren van redzaamheid in de samenleving;
  • Het leveren van een bijdrage aan een veilige leefomgeving;
  • Het leveren van een hulpvaardige en slagvaardige inzet.

Regionale Omgevingsdienst Midden- en West Brabant (OMWB)

Terug naar navigatie - Regionale Omgevingsdienst Midden- en West Brabant (OMWB)

Regionale Omgevingsdienst Midden- en West Brabant (OMWB)
2. Rechtsvorm Gemeenschappelijke regeling (openbaar lichaam)
3. Vestigingsplaats Tilburg
4. Doelstelling en openbaar belang De bestuurlijk juridische verankering van de OMWB is geborgd middels een gemeenschappelijke regeling. Doel is om een verdere verbetering tot stand te brengen in de dienstverlening bij de uitvoering van de vergunningverlening, toezicht- en handhavingstaken en in de kwaliteit en veiligheid van de werk- en leefomgeving op het gebied van milieu en asbest.
5. Relatie met programma 8. Ruimtelijke ontwikkeling, centrumontwikkeling en wonen 8.3 Wonen en bouwen
6. Deelnemende partijen

26 deelnemers, 1,1 miljoen inwoners, aandeel Waalwijk 4,3%.

Altena, Alphen-Chaam, Baarle-Nassau, Bergen op Zoom, Breda, Dongen, Drimmelen, Etten-Leur, Geertruidenberg, Gilze en Rijen, Goirle, Halderberge, Hilvarenbeek, Loon op Zand, Moerdijk, Oisterwijk, Oosterhout, Roosendaal, Rucphen, Steenbergen, Tilburg, Waalwijk,  Woensdrecht,  Zundert, Heusden en provincie Noord-Brabant.

7. Bestuurlijk belang

DB: geen vertegenwoordiging

AB: Wethouder Daandels

AB: plv. Burgemeester Ausems

8. Financieel belang De kosten van de OMWB worden gedragen door de deelnemende gemeenten. De bijdrage van Waalwijk voor 2022 is begroot op:  € 721.411.
9. Eigen vermogen

01-01-2022: €  1.843.000 prognose

31-12-2022: €   1.993.000 prognose

10. Vreemd vermogen

01-01-2022: €  3.806.000 prognose

31-12-2022: €  3.890.000 prognose

11. Financieel resultaat 2022: € 0,00  prognose
12. Risico's In het geval van faillissement of liquidatie dragen de gemeenten gezamenlijk de aanwezige schulden en kosten. Daarnaast blijft de gemeente verplicht voor het adequaat uitvoering geven aan de wettelijke taken.
13. Ontwikkelingen Verdere optimalisering bedrijfsvoering en Omgevingswet

 

Streekarchief Langstraat Heusden Altena

Terug naar navigatie - Streekarchief Langstraat Heusden Altena

Streekarchief Langstraat Heusden Altena
2. Rechtsvorm Gemeenschappelijke regeling (openbaar lichaam)
3. Vestigingsplaats Heusden
4. Doelstelling en openbaar belang

- De zorg voor het beheer van de overgebrachte archiefbescheiden;

- Toezicht op het beheer van de niet-overgebracht archiefbescheiden;

- Het bevorderen van lokaal en streek historisch onderzoek/het optreden als historisch informatiecentrum voor de gemeente Waalwijk.

5. Relatie met programma 0. Bestuur en Ondersteuning 0.1 Bestuur
6. Deelnemende partijen

3 deelnemers, 145.000 inwoners, aandeel Waalwijk 32,6 %.

Altena, Heusden en Waalwijk.

7. Bestuurlijk belang

DB: Wethouder Bakker

AB: Wethouder Bakker

AB:  plv. Wethouder van den Hoven

8. Financieel belang De kosten van het SALHA worden gedragen door de deelnemende gemeenten. De bijdrage van Waalwijk voor 2022 is: € 348.521.
9. Eigen vermogen

01-01-2022: €   234.268 prognose

31-12-2022: €   230.498 prognose

10. Vreemd vermogen

01-01-2022: €  91.529 prognose

31-12-2022: €  91.929 prognose

11. Financieel resultaat 2022: € 0,00 prognose
12. Risico's In het geval van faillissement of liquidatie dragen de gemeenten gezamenlijk de aanwezige schulden en kosten. Daarnaast blijft de gemeente verplicht voor het adequaat uitvoering geven aan de wettelijke taken.
13. Ontwikkelingen

- Verdere versterking digitale dienstverlening en invulling geven aan de (soms) conflicterende eisen van nieuwe wetgeving op het gebied van privacy (AVG);

- realiseren e-depot;

- bijdragen aan de gemeentelijke/regionale hotspot monitor:

- archieven en collecties op orde:

- verdere efficiëntie van bedrijfsvoering;

- aandacht voor erfgoed en cultuurhistorie.

- volgen ontwikkelingen totstandkoming nieuwe archiefwet en inspelen op de eventuele wijzigingen (zoals vervroegde overbrenging)

 

GGD Hart voor Brabant

Terug naar navigatie - GGD Hart voor Brabant

GGD Hart voor Brabant
2. Rechtsvorm Gemeenschappelijke regeling (openbaar belang)
3. Vestigingsplaats Tilburg
4. Doelstelling en openbaar belang De GGD Hart voor Brabant is een gemeenschappelijke regeling van 21 Brabantse gemeenten met als doel een bijdrage te leveren aan de openbare gezondheidszorg, zoals voorgeschreven door de Wet publieke gezondheid. De GGD beschikt over een goede vermogenspositie.
5. Relatie met programma 7. Volksgezondheid en milieu 7.1 Volksgezondheid
6. Deelnemende partijen

25 deelnemers, 1 miljoen inwoners, aandeel Waalwijk 4,5%.

Bernheze, Boekel, Boxtel, Land van Cuijk, Haaren, 's-Hertogenbosch, Landerd, Meijerijstad,  Oss, Sint Michielsgestel, Uden, Vught, Dongen, Gilze en Rijen, Goirle, Hilvarenbeek, Loon op Zand, Oisterwijk, Tilburg, Waalwijk en Heusden.

7. Bestuurlijk belang

DB:  n.v.t.

AB: Wethouder Odabasi

AB:  plv. Wethouder Daandels

8. Financieel belang De kosten van de GGD Hart voor Brabant worden gedragen door de deelnemende gemeenten. De bijdrage van Waalwijk voor 2022 is: € 1.703.155. .
9. Eigen vermogen

01-01-2022: € 6.355.000 prognose

31-12-2022: € 5.935.000 prognose

10. Vreemd vermogen

01-01-2022 : € 12.112.000 prognose

31-12-2022: €  12.000.000 prognose

11. Financieel resultaat 2022: €  0 prognose
12. Risico's In het geval van een faillissement of liquidatie dragen de gemeenten gezamenlijk de aanwezige schulden en kosten. Daarnaast blijft de gemeente verantwoordelijk  voor het adequaat uitvoering geven aan de wettelijke taken.
13. Ontwikkelingen De komende jaren blijven in het teken staan van verbinding tussen publieke gezondheid en het gemeentelijke sociale domein. Belangrijke ontwikkelingen zijn meer regie voor de inwoner en ondersteuning van kwetsbare inwoners.

 

Regionale ambulance-voorziening Brabant Midden-West-Noord

Terug naar navigatie - Regionale ambulance-voorziening Brabant Midden-West-Noord

Regionale Ambulance-voorziening Brabant Midden-West-Noord
2. Rechtsvorm Gemeenschappelijke regeling (openbaar lichaam)
3. Vestigingsplaats Den Bosch
4. Doelstelling en openbaar belang De Regionale Ambulancevoorziening Brabant Midden-West Noord (RAV Brabant Midden-West-Noord) is een gemeenschappelijke regeling van 38 Brabantse gemeenten met als doel  het verlenen van ambulancezorg. Vanaf 2012 leveren de gemeenten die deelnemen aan de gemeenschappelijke regeling geen bijdrage meer.
5. Relatie met programma 7. Volksgezondheid en milieu 7.1 Volksgezondheid
6. Deelnemende partijen

38 deelnemers, 1,7 miljoen inwoners, aandeel Waalwijk 2,7 %

Altena, Alphen-Chaam, Baarle-Nassau, Bergen op Zoom, Bernheze, Boekel, Boxtel, Breda, Land van Cuijk, Dongen, Drimmelen, Etten-Leur, Geertruidenberg, Gilze en Rijen, Goirle, Haaren, Halderberge, 's-Hertogenbosch, Heusden, Hilvarenbeek, Landerd, Loon op Zand,  Meierijstad, Moerdijk, Oisterwijk, Oosterhout, Oss, Roosendaal, Rucphen,  Sint-Michielsgestel, Steenbergen, Tilburg, Uden, Veghel, Vught, Waalwijk,  Woensdrecht en Zundert.

7. Bestuurlijk belang

DB: n.v.t.

AB: Wethouder Odabasi

AB: plv. Wethouder Daandels

8. Financieel belang De kosten van de RAV worden gedragen door de deelnemende gemeenten. De bijdrage van Waalwijk voor 2022 is: € 0.00.
9. Eigen vermogen

01-01-2022: €   13.664.000 prognose

31-12-2022: €    13.406.000 prognose

10. Vreemd vermogen

01-01-2022:  € 27.771.000 prognose

31-12-2022: €  26.021.000 prognose

11. Financieel resultaat 2022: € 0,00 prognose
12. Risico's In het geval van faillissement of liquidatie dragen de gemeenten gezamenlijk de aanwezige schulden en kosten. Daarnaast blijft de gemeente verplicht voor het adequaat uitvoering geven aan de wettelijke taken.
13. Ontwikkelingen Geen.

Baanbrekers

Terug naar navigatie - Baanbrekers

Baanbrekers
2. Rechtsvorm Gemeenschappelijke regeling (openbaar lichaam)
3. Vestigingsplaats Zanddonkweg 14, 5144 NX Waalwijk
4. Doelstelling en openbaar belang

Baanbrekers is ontstaan op 1 januari 2013 uit de fusie van de sociale werkvoorziening (WML) en de sociale dienst (ISD).Baanbrekers voert de Participatiewet voor de Langstraat-gemeenten uit. Dit komt neer op: het verstrekken van bijstandsuitkeringen, re-integratieactiviteiten en het aanbieden van beschutte werkgelegenheid.

  6. Sociaal domein 6.5 Arbeidsparticipatie
6. Deelnemende partijen

De deelnemende gemeenten zijn: Heusden, Loon op Zand en Waalwijk. 

7. Bestuurlijk belang

DB: wethouder Bakker (plv. wethouder Odabasi)

AB: wethouders Bakker en Van den Hoven (plv. wethouder Daandels), raadsleden Van Hamond en Van Tuyl.

8. Financieel belang De kosten van Baanbrekers worden gedragen door de deelnemende gemeenten: De bijdrage van Waalwijk voor 2022 is: €  2.441.000.
9. Eigen vermogen

01-01-2022: €  2.823.000 prognose

31-12-2022: € 3.170.000 prognose

10. Vreemd vermogen

01-01-2022:   € 10.780.000 prognose

31-12-2022:  €  11.896.000 prognose

11. Financieel resultaat 2022: € 0,00 prognose
12. Risico's In het geval van tekorten, faillissement of liquidatie dragen de gemeenten gezamenlijk de risico's.
13. Ontwikkelingen

Eind 2018 heeft het bestuur het koersdocument ‘Baanbrekers 2.0’ vastgesteld. Met dit plan is de koers van de organisatie opnieuw vastgesteld: Baanbrekers richt zich op de ondersteuning van bijstandsgerechtigden die in staat zijn om te werken. De gemeente ondersteunt inwoners met een bijstandsuitkering die geen kansen hebben op werk.

 

Hart van Brabant / Midpoint

Terug naar navigatie - Hart van Brabant / Midpoint

ROM/Hart van Brabant/Midpoint
2. Rechtsvorm Gemeenschappelijke regeling (openbaar lichaam)
3. Vestigingsplaats Tilburg
4. Doelstelling en openbaar belang

Het vorm geven van regionale samenwerking op beleidsmatig en strategisch gebied tussen de negen deelnemende gemeenten in Midden-Brabant. Op basis van de Strategische Meerjaren Agenda werken we in de regio aan drie programmalijnen: (1) Mens & Samenleving, (2) Leefomgeving & Milieu en (3) Economie, Recreatie & Toerisme. De brede economische agenda is belegd bij Midpoint, een triple helix organisatie.

De Regio Hart van Brabant is een samenwerkingsverband met als doel om vanuit het beginsel van autonomie van het lokale bestuur:

- een overlegstructuur in te stellen en in stand te houden, die dient om de samenwerking tussen de deelnemende gemeenten vorm te geven:

- rechtens verantwoording af te kunnen leggen over de besteding van (subsidie)gelden die door andere overheden, instellingen en/of bedrijven met het oog op die samenwerking worden toegekend';

- samen te werken om regionale opgaven te identificeren en op basis daarvan gezamenlijke projecten te definiëren, te initiëren en uit te voeren.

 

5. Relatie met programma 0. Bestuur en Ondersteuning 0.1 Bestuur
6. Deelnemende partijen

9 deelnemers, 440.000 inwoners, aandeel Waalwijk 10,7%.

Dongen, Gilze en Rijen, Goirle, Heusden, Hilvarenbeek, Loon op Zand, Oisterwijk, Tilburg en Waalwijk.

7. Bestuurlijk belang

DB: Burgemeester Ausems

AB: Burgemeester Ausems

AB: plv. Wethouder van den Hoven

8. Financieel belang De kosten van ROM/Hart van Brabant worden gedragen door de deelnemende gemeenten. De bijdrage van Waalwijk voor 2022 is: € 442.419 .
9. Eigen vermogen

01-01-2022: € 103.265 prognose

31-12-2022: € 103.265 prognose

10. Vreemd vermogen

01-01-2022: €  1.981.805 prognose

31-12-2022: €  1.981.805 prognose

11. Financieel resultaat 2022: € 0,00 prognose
12. Risico's In het geval van faillissement of liquidatie dragen de gemeenten gezamenlijk de aanwezige schulden en kosten. Daarnaast blijft de gemeente verplicht voor het adequaat uitvoering geven aan de wettelijke taken.
13. Ontwikkelingen

- In het najaar van 2019 is gestart met het Governance-traject, dit naar aanleiding van de nieuwe Strategische Meerjaren Agenda. Het gaat daarbij o.a.  om formele en informele samenwerking tussen de 9 gemeenten, de samenwerking met andere bestuurlijke regio's en de samenwerking met bedrijven en onderwijsinstellingen (triple-helix).  Dit traject zal in 2021 worden afgerond.

Vennootschappen en Coörporaties

BNG (Bank Nederlandse Gemeenten)

Terug naar navigatie - BNG (Bank Nederlandse Gemeenten)

BNG (Bank Nederlandse Gemeenten)
2. Rechtsvorm NV 
3. Vestigingsplaats Den Haag
4. Doelstelling en openbaar belang BNG is de bank van en voor overheden en instellingen voor het maatschappelijke belang.
5. Relatie met programma 0. Bestuur en Ondersteuning 0.5 Treasury
6. Deelnemende partijen De Rijksoverheid (50% van de aandelen) en alle Nederlandse provincies, waterschappen en gemeenten zijn wettelijk verplicht om bij de BNG een bankrekening aan te houden.  Alle verrekeningen met het Rijk vinden via de BNG plaats.
7. Bestuurlijk belang

Vertegenwoordiging door burgemeester Kleijngeld. Wethouder van den Hoven (machtiging burgemeester) neemt deel aan aandeelhoudersvergadering.

8. Financieel belang 29.133 aandelen á € 2,50: € 72.832,50. Dividend 2022: nog niet bekend.
9. Eigen vermogen

01-01-2022:  €  nog niet bekend miljoen

31-12-2022: €  nog niet bekend miljoen 

10. Vreemd vermogen

31-12-2022:  €  nog niet bekend miljoen

31-12-2022: €  nog niet bekend miljoen prognose

11. Financieel resultaat 2022: € nog niet bekend
12. Risico's M.b.t. de kredietwaardigheid heeft de BNG een (AAA) rating. 
13. Ontwikkelingen

Dividenduitkering nog niet bekend.

Parkmanagement

Terug naar navigatie - Parkmanagement

Parkmanagement
2. Rechtsvorm BV (gemeente Waalwijk 100% van de aandelen)
3. Vestigingsplaats Waalwijk
4. Doelstelling en openbaar belang

Parkmanagement is een besloten vennootschap die als hoofdactiviteit het beheer, onderhoud en de beveiliging op Haven 1 t/m 6, Haven Zeven en Haven 8 uitvoert.

De gemeente betaalt een in de begroting geraamde jaarlijkse vergoeding (ca. € 310.000 euro )aan Parkmanagement voor het groen- en grijsonderhoud van de openbare ruimte op de bedrijventerreinen Haven 1 t/m 6, Haven Zeven en Haven Acht. De tweede grote inkomstenbron is de bijdrage van bedrijven (ca. € 300.000 euro) ten behoeve van diensten die Parkmanagement aanbiedt. Daarnaast zijn er inkomsten uit rendement op vermogen, wat wordt gebruikt om investeringen te doen.

5. Relatie met programma

3. Economie 3.1 Economische ontwikkeling 

5. Sport, cultuur, recreatie 5.7 Openbaar groen en (openlucht) recreatie

6. Deelnemende partijen

Gemeente Waalwijk. 1 deelnemer, 49.345 inwoners, aandeel Waalwijk 100%

7. Bestuurlijk belang

Voorzitter AvA is tevens voorzitter RvC:  Wim Naber

Leden AvA:

Burgemeester Ausems, Wethouder van den Hoven, Wethouder Bakker, Wethouder Odabasi en Wethouder Daandels.

Leden RvC:

  • Voorzitter: Wim Naber
  • Commissaris: Robert van der Gouw
  • Commissaris: Johan Timmermans

Directeur: Jan van Roessel 

8. Financieel belang De gemeente Waalwijk is 100% eigenaar van Parkmanagement.
9. Eigen vermogen

01-01-2022: € nog niet bekend

31-12-2022: € nog niet bekend

10. Vreemd vermogen

01-01-2022:  € nog niet bekend

31-12-2022: €  nog niet bekend

11. Financieel resultaat 2022: €  nog niet bekend
12. Risico's De risico’s zijn minimaal. Risicovolle deelnemingen zijn verkocht / afgestoten.
13. Ontwikkelingen Afgelopen jaren is onderzocht op welke wijze de verkoopopbrengst van Parkned maximaal kan renderen t.b.v. de dekking van de exploitatielasten van Parkmanagement. Inmiddels is het college akkoord met de verkoop van de terminalkavel. In verband met financiële redenen (rente bij de bank op vermogen) wordt ongeveer de helft van de koopprijs voldaan bij het sluiten van de koopovereenkomst en het restant bij levering. Verder wordt Parkmanagement verder uitgerold op Haven Acht. Hierover moeten nadere afspraken worden gemaakt met de gemeente. Deze worden naar verwachting meegenomen in het OOR- bestek 2021. Ook wordt in overleg met bedrijven op Zanddonk gekeken naar de mogelijkheden voor de invoering van Parkmanagement op bedrijventerrein Zanddonk. 

 

Enexis Holding N.V.

Terug naar navigatie - Enexis Holding N.V.

Enexis Holding  N.V.
2. Rechtsvorm B.V.
3. Vestigingsplaats 's-Hertogenbosch
4. Doelstelling en openbaar belang

Het in stand houden van netwerken voor de levering van energie.Het gas- en electriteitsnetwerk van Essent is ondergebracht in Enexis Holding N.V. (‘splitsingswet’) en is in 2009 niet betrokken in de verkoop aan RWE, omdat aandelen in handen moeten blijven van overheidslichamen.

5. Relatie met programma 0. Bestuur en Ondersteuning 0.5 Treasury
6. Deelnemende partijen 22 aandeelhouders
7. Bestuurlijk belang

Aandeelhouder

Vertegenwoordiging door Burgemeester Ausems.

Wethouder van van den Hoven (machtiging burgemeester) neemt deel aan aandeelhoudersvergadering.

8. Financieel belang 344 aandelen is 1,7%
9. Eigen vermogen

01-01-2022: €  1.499.395

31-12-2022: €  nog niet bekend

10. Vreemd vermogen

01-01-2022: €  5.000

31-12-2022: €  nog niet bekend

11. Financieel resultaat 2022: € nog niet bekend
12. Risico's Enexis is financieel gezond. Enexis heeft de Standard & Poor's (S&P) rating A+ (Stable outlook) en bij Moody's Aa3 (stable outlook).
13. Ontwikkelingen

Het doel is dat de vennootschap in 2022 zal kunnen worden opgeheven.

Brabant Water N.V.

Terug naar navigatie - Brabant Water N.V.

Brabant Water N.V.
2. Rechtsvorm N.V.
3. Vestigingsplaats Hoofdkantoor 's-Hertogenbosch
4. Doelstelling en openbaar belang Brabant Water wint, zuivert, transporteert en levert drink- en industriewater van hoge kwaliteit vanuit 33 waterproductiebedrijven aan ruim 2,5 miljoen inwoners en bedrijven in Noord-Brabant. Daarnaast levert het bedrijf water op maat en watergerelateerde producten en diensten in de gebonden en vrije markt. De omzet bedraagt € 192 miljoen.
5. Relatie met programma 0. Bestuur en Ondersteuning 0.5 Treasury
6. Deelnemende partijen De aandelen zijn in handen van de Provincie Noord-Brabant (31,6%) en van 56 gemeenten in het voorzieningengebied van Brabant Water.
7. Bestuurlijk belang

Aandeelhouder. Vertegenwoordiging door burgemeester Ausems. Wethouder van den Hoven (machtiging burgemeester) neemt deel aan de aandeelhoudersvergadering.

8. Financieel belang 66.253 aandelen is 2.38%

9. Eigen vermogen

(x 1.000)

01-01-2022: € nog niet bekend

31-12-2022: € nog niet bekend

10. Vreemd vermogen

(x 1000)

01-01-2022: € nog niet bekend

31-12-2022: €  nog niet bekend

11. Financieel resultaat

(x 1.000)

2022: € nog niet bekend
12. Risico's Beperkt.
13. Ontwikkelingen Betrokkenheid bij implementatie Omgevingswet/visie en daarmee beschikbaarheid van drinkwater veiligstellen.

 

Publiek Belang Elektriciteits productie B.V.

Terug naar navigatie - Publiek Belang Elektriciteits productie B.V.

Publiek Belang Elektriciteits productie B.V.
2. Rechtsvorm B.V.
3. Vestigingsplaats 's-Hertogenbosch
4. Doelstelling en openbaar belang

Essent had een belang van 50% in de kerncentrale in Borssele (EPZ). Delta, met ook een belang van 50%, heeft de verkoop vooralsnog via een juridische procedure tegengehouden. Daarop is het belang door de verkopende aandeelhouders van Essent in een aparte vennootschap ondergebracht.

5. Relatie met programma 0. Bestuur en Ondersteuning 0.5 Treasury
6. Deelnemende partijen

Provincies:

Groningen: 6,01%, Drenthe: 2,3%, Flevoland: 0,02%, Overijssel: 18,71%, Noord-Brabant: 30,83%, Limburg: 16,13%

Gemeenten:

Groningen: 3,87%, Friesland: 0,04% ,Drenthe: 2,41%, Flevoland: 0,04%, Overijssel: 2,27%, Noord-Brabant: 7,57%, Limburg: 9,47%
7. Bestuurlijk belang

Aandeelhouder

Vertegenwoordiging door Burgemeester Ausems.

Wethouder van van den Hoven (machtiging burgemeester) neemt deel aan aandeelhoudersvergadering.

8. Financieel belang Gemeenten Noord-Brabant 7,57%.
9. Eigen vermogen

01-01-2022: €  nog niet bekend

31-12-2021: €  nog niet bekend

10. Vreemd vermogen

01-01-2022: €  nog niet bekend

31-12-2022: €  nog niet bekend

11. Financieel resultaat 2022: € nog niet bekend
12. Risico's

Daarnaast is het risico en daarmee de aansprakelijkheid voor de aandeelhouders beperkt tot de hoogte van het nominale aandelenkapitaal van deze vennootschap (totaalbedrag € 1.496.822) (art 2.:81 BW).

13. Ontwikkelingen

Het doel is dat de vennootschap in 2021 zal kunnen worden opgeheven en de resterende liquide middelen kunnen worden uitgekeerd aan de aandeelhouders naar rato van het aandelenbelang.

Stichtingen en Verenigingen

Overige verbonden partijen