-
Blz. 1
Begroting 2023
-
Blz. 2
Begroting 2023
-
Blz. 3
Hoofdstukken
-
Blz. 4
Inleiding
-
Blz. 5
Algemene informatie Programmabegroting 2023
-
Blz. 6
Financiële hoofdlijn
-
Blz. 7
Raadsbesluit vaststelling begroting
-
Blz. 8
Programma's Binnenstad, Duurzaamheid en Jeugd
-
Blz. 9
Ambitie
-
Blz. 10
Programma Binnenstad
-
Blz. 11
Ambitie
-
Blz. 12
Compacte Binnenstad
-
Blz. 13
Doelstellingen
-
Blz. 14
D.001 | Winkeloppervlak is tot 30.000 m2 gedaald in 2025 (peildatum 2017)
-
Blz. 15
CP22_26|BS_D.010 Herontwikkeling winkelcentrum De Els
-
Blz. 16
D.002 | In 2025 zijn er 100 woningen toegevoegd in de binnenstad (peildatum 2017)
-
Blz. 17
D.003 | Leegstand is gedaald tot 5 à 7% in 2025 (peildatum 2017)
-
Blz. 18
Bezoekers Binnenstad
-
Blz. 19
Doelstellingen
-
Blz. 20
D.004 | Supermarktaanbod is met 1800 m2 gestegen in 2025 (peildatum 2017)
-
Blz. 21
D.006 | Aantal bezoekers centrum stijgt (peildatum 2017)
-
Blz. 22
CP22_26|BS_D.002 Een van de bewaakte fietsenstallingen blijft langer open
-
Blz. 23
D.007 | Horeca oppervlakte stijgt met 500 m2 in 2025 (peildatum 2017)
-
Blz. 24
Versterking Binnenstad
-
Blz. 25
Doelstellingen
-
Blz. 26
D.005 | Versterken organisatiestructuur en investeringsbereidheid stakeholders
-
Blz. 27
CP22_26|BS_D.003 Onderzoek naar herplaatsing bibliotheek, en de herontwikkeling van voormalig HEMA lokatie
-
Blz. 28
D.008 | Groenoppervlakte is met 20% gestegen in 2025
-
Blz. 29
D.009 | Ambachtelijke bedrijven/ retail schoen- en leer stijgt met 500m2 in 2025 (peildatum 2017)
-
Blz. 30
CP22_26|BS_D.001 In het Kropholler-ensemble voegen we een plek toe voor jonge creatieve start-ups in de nijverheid.
-
Blz. 31
Programma Duurzaamheid
-
Blz. 32
Ambitie
-
Blz. 33
Energie
-
Blz. 34
Doelstellingen
-
Blz. 35
D.010 | Co2 reductie
-
Blz. 36
CP22_26|DZ_D.006 We stellen geld beschikbaar als cofinanciering bij het provinciaal project Grote Oogst
-
Blz. 37
CP22_26|DZ_D.007 Als gemeente nemen we het initiatief om zelf windmolens te exploiteren op Haven 8 Oost
-
Blz. 38
D.011 | 50% meer duurzame energie opwekken
-
Blz. 39
CP22_26|DZ_D.008 We onderzoeken en benutten de mogelijkheden om te participeren in de ontwikkeling van grootschalige energie-opwek aan de westkant van bedrijventerrein Haven.
-
Blz. 40
CP22_26|DZ_D.009 We gaan zelfstandig uitvoering geven aan onze lokale opgave in de REKS
-
Blz. 41
D.012 | Meer energie besparen bij de openbare verlichting
-
Blz. 42
D.013 | Energie besparen in de gebouwde omgeving
-
Blz. 43
D.014 | Gebouwen van het gasnet af halen
-
Blz. 44
CP22_26|DZ_D.005 Uitbreiden van de capaciteit Verduurzaming gemeentelijk vastgoed
-
Blz. 45
Water & groen
-
Blz. 46
Doelstellingen
-
Blz. 47
D.015 | Meer biodiversiteit
-
Blz. 48
D.016 | Meer groen
-
Blz. 49
D.017 Hotspots uit de klimaatstresstest oplossen
-
Blz. 50
CP22_26|8.008 We gaan het Vredesplein vergroenen.
-
Blz. 51
D.018 | Afstand tot openbaar groen
-
Blz. 52
Duurzamere productie en consumptie
-
Blz. 53
Doelstellingen
-
Blz. 54
D.019 | Faciliteren elektrisch vervoer
-
Blz. 55
D.020 | Stimuleren lokale deeleconomieën en circulaire economie
-
Blz. 56
D.021 | Restafval verminderen
-
Blz. 57
CP22_26|DZ_D.004 We streven naar het behalen van de landelijke afvalnormen
-
Blz. 58
Wat mag het kosten?
-
Blz. 59
Programma Jeugd
-
Blz. 60
Ambitie
-
Blz. 61
Doelstellingen
-
Blz. 62
D.120 | Opstarten programma Jeugd
-
Blz. 63
CP22_26|6.005 Aanstellen programma manager jeugd
-
Blz. 64
CP22_26|6.008 Onderzoek naar benodigde jeugdzorg
-
Blz. 65
Beleidsveld 0 | Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 66
Ambitie
-
Blz. 67
Doelstellingen
-
Blz. 68
Verplichte indicatoren (BBV)
-
Blz. 69
Bestuur
-
Blz. 70
Doelstellingen
-
Blz. 71
D.112 | Ontwikkelen strategische visie en koppelen met beleid/uitvoering
-
Blz. 72
B23 | 1.001 Opstellen nieuwe strategische visie
-
Blz. 73
D.113 | Waalwijk is een bestuurskrachtige gemeente/proactieve speler in netwerken
-
Blz. 74
Publiekszaken
-
Blz. 75
Doelstellingen
-
Blz. 76
D.039 Succesratio webformulieren en leren van gemeenten die beter scoren
-
Blz. 77
D.040 Tevredenheid: bejegening, deskundigheid, doorlooptijd, bereikbaarheid in brede zin
-
Blz. 78
Financiën
-
Blz. 79
Doelstellingen
-
Blz. 80
D.041 Gezonde verhouding eigen vermogen / vreemd vermogen
-
Blz. 81
D.042 OZB stijgt enkel met inflatiepercentage
-
Blz. 82
D.043 Structureel sluitende meerjarenbegroting
-
Blz. 83
Wat mag het kosten?
-
Blz. 84
Belangrijkste kaders
-
Blz. 85
Verbonden partijen
-
Blz. 86
Beleidsveld 1 | Veiligheid
-
Blz. 87
Ambitie
-
Blz. 88
Indicatoren
-
Blz. 89
Integrale Veiligheid
-
Blz. 90
Doelstellingen
-
Blz. 91
D.031 | 100% uitvoeren veilige publieke taak
-
Blz. 92
D.032 | 2021 barrièremodel geïmplementeerd: malafide ondernemingen en partners van de gemeente
-
Blz. 93
D.033 | Geen integriteit schending binnen bestuur & ambtelijke organisatie
-
Blz. 94
D.034 | Meer preventieactiviteiten op jeugd & gezin dan in 2019
-
Blz. 95
D.035 | Aantal High Impact Crimes liggen maximaal op het niveau van het voorgaande jaar
-
Blz. 96
D.036 | Het niveau van overlast blijft gelijk of daalt ten opzichte van het voorgaande jaar (veiligheidsmonitor)
-
Blz. 97
Fysieke veiligheid
-
Blz. 98
Doelstellingen
-
Blz. 99
D.044 | We vergroten de pakkans van drugproductie
-
Blz. 100
D.046 | Altijd de wijk in na incidenten met impact
-
Blz. 101
D.047 | Verbeteren leefbaarheid en partnerschap met in- en externe partners
-
Blz. 102
CP22_26|1.001 Inzet mobiel cameratoezicht
-
Blz. 103
D.048 | 100% toezicht op herhalende overtredingen arbeidsmigranten
-
Blz. 104
D.049 | 25% minder overtredingen op de Alcoholwet
-
Blz. 105
D.050 | 100% toezicht bij grote evenementen
-
Blz. 106
Wat mag het kosten?
-
Blz. 107
Belangrijkste kaders
-
Blz. 108
Verbonden partijen
-
Blz. 109
Beleidsveld 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
-
Blz. 110
Ambitie
-
Blz. 111
Indicatoren
-
Blz. 112
Economische bereikbaarheid
-
Blz. 113
Doelstellingen
-
Blz. 114
D.051 | Rijtijden voor economisch vervoer nemen af / blijven gelijk aan 2021 (last mile tijd)
-
Blz. 115
CP22_26|2.001 Realiseren het GOL
-
Blz. 116
D.052 | Transportvolume over water neemt toe
-
Blz. 117
Stedelijke omgeving
-
Blz. 118
Doelstellingen
-
Blz. 119
D.053 | Verkeersongevallen daalt naar M50 gemiddelde per 2022
-
Blz. 120
D.054 | Voldoende betaalbare parkeergelegenheid in het centrum
-
Blz. 121
D.055 | Kwaliteit wegen op niveau (B)asis CROW
-
Blz. 122
D.114 | Het busstation (plek van aankomst) moet een aantrekkelijke plek zijn, onderzoek wat er nodig is en welke locatie
-
Blz. 123
CP22_26|2.006 Onderzoek naar beste plek busstation in Waalwijk
-
Blz. 124
Duurzaam & Innovatief
-
Blz. 125
Doelstellingen
-
Blz. 126
D.056 | Transitie van auto naar andere vervoersmiddelen
-
Blz. 127
CP22_26|2.003 Verbeteren ontsluiting landgoed Driessen met oog op uitbreiding
-
Blz. 128
CP22_26|2.004 Inzetten op slimme mobiliteit
-
Blz. 129
D.057 | Fietsgebruik stijgt naar 30% in 2030
-
Blz. 130
D.058 | Fietsongevallen blijft op niveau 2016
-
Blz. 131
CP22_26|2.002 Nemen mobiliteitsmaatregelen gericht op betere loop- en fietsroutes en verkeersveiligheid
-
Blz. 132
D.059 | Hoogwaardige OV: binnen 30 minuten via het OV vanuit Waalwijk naar Tilburg, Breda en Den Bosch
-
Blz. 133
Wat mag het kosten?
-
Blz. 134
Belangrijkste kaders
-
Blz. 135
Verbonden partijen
-
Blz. 136
Beleidsveld 3 | Economie
-
Blz. 137
Ambitie
-
Blz. 138
Doelstellingen
-
Blz. 139
Verplichte indicatoren (BBV)
-
Blz. 140
Aantrekkelijk gemeente voor bedrijven / regionaal werkgelegenheidscentrum
-
Blz. 141
Doelstellingen
-
Blz. 142
D.022 | Instroom P-wet jaarlijks zoveel mogelijk beperken.
-
Blz. 143
D.025 | Werkloosheid onder Nederlands en Brabants gemiddelde
-
Blz. 144
D.026 | Relatieve leegstand bedrijventerrein onder 8%
-
Blz. 145
D.027 | Vestiging/verhuizing van minimaal 5 MKB bedrijven
-
Blz. 146
D.028 | In 2023, 34 hectare grootschalige logistiek ontwikkeld
-
Blz. 147
D.029 | Behouden icoon bedrijven Waalwijk
-
Blz. 148
D.030 | In de top 3 logistieke topregio Nederland
-
Blz. 149
D.060 | Waalwijk blijft centrum schoen-leer van Nederland
-
Blz. 150
D.061 | Verbeteren kwaliteit bestaande bedrijventerreinen
-
Blz. 151
CP22_26|3.004 We realiseren Haven 8 Oost afronding.
-
Blz. 152
CP22_26|3.005 Uitbreiding bedrijventerrein Waspik
-
Blz. 153
CP22_26|3.006 Stimuleren duurzaam en circulair ondernemerschap
-
Blz. 154
D.062 | Waalwijk in top 100 MKB vriendelijke gemeente
-
Blz. 155
CP22_26|3.002 Inzet op een breder (MBO) leeraanbod dat aansluit bij de kwalitatieve capaciteitsvraag
-
Blz. 156
D.063 | Meer bezoekers, meer bestedingen, meer overnachtingen, meer banen en het verhogen van de leefbaarheid .
-
Blz. 157
CP22_26|3.001 We willen geen supermarkten of zogenaamde darkstores op ongeschikte locaties.
-
Blz. 158
CP22_26|3.003 Reserveren extra geld uit voor het intensiveren van het project Stop de Braindrain
-
Blz. 159
D.065 | Voldoende geclusterd aanbod (dagelijkse boodschappen) in alle winkelcentra
-
Blz. 160
Wat mag het kosten?
-
Blz. 161
Belangrijkste kaders
-
Blz. 162
Verbonden partijen
-
Blz. 163
Beleidsveld 4 | Onderwijs
-
Blz. 164
Ambitie
-
Blz. 165
Doelstellingen
-
Blz. 166
Verplichte indicatoren (BBV)
-
Blz. 167
Onderwijs
-
Blz. 168
Doelstellingen
-
Blz. 169
D.066 |Uitvoering wettelijke zorgplicht voor adequate onderwijshuisvesting
-
Blz. 170
D.067 | 20% minder taalachterstand (t.o.v. 2016)
-
Blz. 171
D.068 | Voortijdige schoolverlaters daalt
-
Blz. 172
D.069 | Optimale (preventieve ) ondersteuning kwetsbare kinderen
-
Blz. 173
Wat mag het kosten?
-
Blz. 174
Belangrijkste kaders
-
Blz. 175
Verbonden partijen
-
Blz. 176
Beleidsveld 5 | Sport, Cultuur en Recreatie
-
Blz. 177
Ambitie
-
Blz. 178
Doelstellingen
-
Blz. 179
Verplichte indicatoren (BBV)
-
Blz. 180
Sportbeleid en -accommodaties
-
Blz. 181
Doelstellingen
-
Blz. 182
D.070 | Waalwijk verbetert sportaccommodaties
-
Blz. 183
CP22_26|5.002 Reserveren geld voor nieuwe sporthal in Waspik
-
Blz. 184
CP22_26|5.003 Verduurzamen zwembad en sporthal Zidewinde Sprang Capelle
-
Blz. 185
D.071 | Eind 2024 beschikt de gemeente Waalwijk over 40 vitale sportverenigingen die hun eigen organisatie op orde hebben, regulier sportaanbod verzorgen in een veilig en gezond sportklimaat én daarnaast een bredere maatschappelijke functie vervullen
-
Blz. 186
D.072 | Eind 2024 voldoet 71% van de inwoners van de gemeente Waalwijk aan de Nederlandse Norm Gezond Bewegen
-
Blz. 187
D.073 | Eind 2024 beschikt de gemeente Waalwijk over een toekomstbestendige, multifunctionele sportinfrastructuur en een sportief ingerichte (openbare) ruimte
-
Blz. 188
CP22_26|5.001 Realiseren multifunctioneel ontmoetingsplein in landgoed Driessen
-
Blz. 189
CP22_26|5.004 Goed onderhoud openbare sportvoorzieningen
-
Blz. 190
Cultuur, recreatie en openbaar groen
-
Blz. 191
Doelstellingen
-
Blz. 192
D.074 | 80% van de Waalwijkers participeert in cultuur Waalwijk
-
Blz. 193
D.075 | Het aantal bezoekers aan evenementen te laten stijgen t.o.v. voorgaande jaren..
-
Blz. 194
CP22_26|5.005 Aantrekken grote landelijke evenementen
-
Blz. 195
D.076 | 50% van het totaal aantal gemeentelijke monumenten kan worden geplaatst in de categorie voldoende tot goed onderhoud.
-
Blz. 196
Wat mag het kosten?
-
Blz. 197
Belangrijkste kaders
-
Blz. 198
Verbonden partijen
-
Blz. 199
Beleidsveld 6 | Sociaal Domein
-
Blz. 200
Ambitie
-
Blz. 201
Doelstellingen
-
Blz. 202
Verplichte indicatoren (BBV)
-
Blz. 203
Integrale aanpak sociaal domein
-
Blz. 204
Doelstellingen
-
Blz. 205
D.077 | In 2025 worden 95% van de aanmeldingen Wmo en Jeugd binnen de wettelijke termijnen afgehandeld
-
Blz. 206
CP22_26|6.002 pilot indicatievrije herstelvoorzieningen
-
Blz. 207
CP22_26|6.003 transformatiebudget voor een verschuiving van curatief naar preventief en indicatievrij werken én voor het realiseren van inloopvoorzieningen voor ouderen.
-
Blz. 208
CP22_26|6.009 Opstart eerste inloop-herstel voorziening in oude brandweer kazerne
-
Blz. 209
D.078 | Klanttevredenheid 2025 sociaal domein: 8 gemiddeld
-
Blz. 210
D.079 | 20 gezinnen ondersteund per jaar bij echtscheidingsproblematiek
-
Blz. 211
D.080 | Daling percentage jongeren met jeugdhulp.
-
Blz. 212
Sociale veerkracht
-
Blz. 213
Doelstellingen
-
Blz. 214
D.081 | Inwoners worden eerder betrokken bij vormgeven beleid (burgerparticipatie) en de gemeente participeert goed in initiatieven van inwoners (overheidsparticipatie)
-
Blz. 215
CP22_26|6.001 Organiseren dagbesteding voor beschermd wonen
-
Blz. 216
CP22_26|6.006 Impuls te geven aan burgerparticipatie
-
Blz. 217
CP22_26|6.007 Starten met een burgerbegroting
-
Blz. 218
D.084 | 88% Waalwijkers boven armoedegrens en <2% van de huishoudens onder sociaal minimum in 2025
-
Blz. 219
Waalwijkers zijn gezond
-
Blz. 220
Doelstellingen
-
Blz. 221
D.083 | Iedere inburgeraar is in 2025 door een vroegtijdig, integraal en doorlopend aanbod optimaal in staat om volwaardig te integreren in Waalwijk.
-
Blz. 222
D.086 | Minder dan 16% van de jongeren uit de 2e klas Voortgezet Onderwijs drinkt alcohol
-
Blz. 223
D.087 | Het percentage overgewicht onder de leeftijdsgroep 12-18 jaar stabiliseert tot het gemiddeld percentage van 13%
-
Blz. 224
D.116 | Vergroten van inclusieve en toegankelijke gemeente
-
Blz. 225
CP22_26|6.004 De eerste 1000 levensdagen zijn cruciaal voor een goede start.
-
Blz. 226
Wat mag het kosten?
-
Blz. 227
Belangrijkste kaders
-
Blz. 228
Verbonden partijen
-
Blz. 229
Beleidsveld 7 | Volksgezondheid en Milieu
-
Blz. 230
Ambitie
-
Blz. 231
Doelstellingen
-
Blz. 232
Verplichte indicatoren (BBV)
-
Blz. 233
Volksgezondheid en Milieu
-
Blz. 234
Doelstellingen
-
Blz. 235
D.088 | Voldaan aan de WHO normen voor schone lucht in 2030
-
Blz. 236
D.089 | Voldaan aan de wettelijke kwaliteitseisen voor bodemkwaliteit
-
Blz. 237
D.090 | Voldaan aan de wettelijke kwaliteitseisen voor waterkwaliteit
-
Blz. 238
D.091 | Voldaan aan de wettelijke kwaliteitseisen voor externe veiligheid
-
Blz. 239
D.117 | Verminderen van zwerfafval, hondenpoep etc in de openbare ruimte
-
Blz. 240
CP22_26|8.010 We komen met een offensief tegen hondenpoep, zwerfafval en te hard rijden in de woonwijken.
-
Blz. 241
Wat mag het kosten?
-
Blz. 242
Belangrijkste kaders
-
Blz. 243
Verbonden partijen
-
Blz. 244
Beleidsveld 8 | Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing
-
Blz. 245
Ambitie
-
Blz. 246
Doelstellingen
-
Blz. 247
Verplichte indicatoren (BBV)
-
Blz. 248
Volkshuisvesting
-
Blz. 249
Doelstellingen
-
Blz. 250
D.093 | Toevoeging van 500 nultredenwoningen komende 10 jaar (2019 – 2028); (nulmeting 2019; 4.360 nultredenwoningen)
-
Blz. 251
D.094 | Totaal 2.000 plaatsen voor shortstay-arbeidsmigranten in 2025. (nulmeting 652 plaatsen vergund in campussen, 150 plaatsen in middelgrote locaties voor kamerverhuur (categorie 2).
-
Blz. 252
D.118 | Deze bestuursperiode gaan we minimaal 1200 woningen extra bouwen (netto) voor alle doelgroepen
-
Blz. 253
CP22_26|8.001 Deze periode gaan we minimaal 1200 extra woningen bouwen voor alle doelgroepen
-
Blz. 254
CP22_26|8.002 Landgoed Driessen (fase 2) nemen we versneld in ontwikkeling
-
Blz. 255
Ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing
-
Blz. 256
Doelstellingen
-
Blz. 257
D.096 | Versterken kwaliteit van de omgeving van de gemeente Waalwijk
-
Blz. 258
CP22_26|8.007 We ontwikkelen een stedenbouwkundige visie voor de hele gemeente.
-
Blz. 259
CP22_26|8.009 Verzachten van de fysieke barrière (A59) tussen Noord en Zuid.
-
Blz. 260
CP22_26|8.014 Vergroten leefbaarheid in Sprang-Capelle en Waspik
-
Blz. 261
CP22_26|8.016 In de dorpsharten van Sprang-Capelle en Waspik verbeteren we de ontmoetingsplekken
-
Blz. 262
CP22_26|8.017 Voor het Hoefsvengebied ontwikkelen we een totale visie
-
Blz. 263
D.097 | Waalwijk Omgevingswetproof
-
Blz. 264
CP22_26|8.012 Omgevingswet voorbereiding en vervolgfase
-
Blz. 265
D.098 | Bevorderen gewenst en kwalitatief verhogen ruimtegebruik. Daarnaast streven we naar een rechtvaardige verdeling van kosten/opbrengsten over gebruikers, eigenaars, ontwikkelaars en overheid
-
Blz. 266
CP22_26|8.013 Actiever beleid rond het strategisch aankopen van grond
-
Blz. 267
CP22_26|8.015 Ontwikkelen transformatielokaties
-
Blz. 268
Wat mag het kosten?
-
Blz. 269
Belangrijkste kaders
-
Blz. 270
Verbonden partijen
-
Blz. 271
Algemene dekkingsmiddelen, vennootschapsbelasting en overige baten en lasten
-
Blz. 272
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 273
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 274
Overige baten en lasten
-
Blz. 275
Overhead
-
Blz. 276
Overhead
-
Blz. 277
Paragrafen
-
Blz. 278
Inleiding
-
Blz. 279
Inleiding
-
Blz. 280
Paragraaf Lokale heffingen
-
Blz. 281
Paragraaf Lokale heffingen
-
Blz. 282
Paragraaf Weerstandsvermogen en risico beheersing
-
Blz. 283
Weerstandsvermogen
-
Blz. 284
Netto schuldquote
-
Blz. 285
Risicotabel
-
Blz. 286
Weerstandsvermogen
-
Blz. 287
Risicokaarten
-
Blz. 288
Drugsafval
-
Blz. 289
Schade door verkeerde- of niet-handhaving
-
Blz. 290
Communicatie
-
Blz. 291
Rampenbestrijding en financiële aansprakelijkheid
-
Blz. 292
Evenementenbeleid en kermissen
-
Blz. 293
Realisering Oostelijke Insteekhaven
-
Blz. 294
Achterstanden archivering
-
Blz. 295
Exploitatie sportaccomodaties
-
Blz. 296
Te ondiepe havens, plaatsen nooddeuren sluis
-
Blz. 297
Onderhoud van de openbare ruimte
-
Blz. 298
Risico's t.a.v. speeltoestellen/plaatsen
-
Blz. 299
Bereikbaarheid
-
Blz. 300
Civieltechnische werken
-
Blz. 301
Risico's bestemmingsplannen en bouwgrond-exploitatie
-
Blz. 302
Tijdige betaling erfpachtcanon
-
Blz. 303
vervallen
-
Blz. 304
Garanties sportverenigingen (voetbal, handbal, tennis en hockey), garanties rechtspersonen op maatschappelijk vlak (WSW, Casade, St. Maasduinen, Thuishoven) en overige
-
Blz. 305
Verzekeringen
-
Blz. 306
Onzekerheid accres / financiële crisis, ontoereikende middelen bij beleidswijzigingen en / of nieuw beleid, stagnatie veronderstelde eigen groei
-
Blz. 307
Renterisico en liquiditeitsrisico
-
Blz. 308
Aanslag BTW/OB: onjuist uitgevoerde structuur leidt tot extra BTW-heffing
-
Blz. 309
Zijn we goed voorbereid op een calamiteit/pandemie
-
Blz. 310
vervallen
-
Blz. 311
Transitie AWBZ - Wmo 2015: Kunnen we zorgplicht beperken / afbakenen
-
Blz. 312
Transitie jeugdzorg
-
Blz. 313
Wmo-huishoudelijke hulp
-
Blz. 314
Participatie
-
Blz. 315
Databeveiliging
-
Blz. 316
Explosieven
-
Blz. 317
Vennootschapsbelasting (Vpb)
-
Blz. 318
Milieu-/bodemsanering
-
Blz. 319
Voormalige stortplaats Gansoyensesteeg
-
Blz. 320
Wet Gedeeltelijk Arbeidsgeschikten (WGA)
-
Blz. 321
Materiële vaste activa
-
Blz. 322
Schade door Cyberincident
-
Blz. 323
Paragraaf Wet Open Overheid
-
Blz. 324
Wet Open Overheid (Woo)
-
Blz. 325
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 326
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 327
Paragraaf Financiering (en treasury)
-
Blz. 328
Paragraaf Financiering (en treasury)
-
Blz. 329
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 330
Ambitie
-
Blz. 331
Informatie
-
Blz. 332
Doelstellingen
-
Blz. 333
D.099 | Gemeentelijke informatie is altijd optimaal beschermd, betrouwbaar en beschikbaar
-
Blz. 334
D.100 | De complete informatiehuishouding is in kaart gebracht in 2025
-
Blz. 335
D.101 | Maximaal ondersteunen van de organisatie in het digitaal en zaakgericht werken
-
Blz. 336
D.102 | Een data-gedreven organisatie zijn voor 2025
-
Blz. 337
P&C/IC/Inkoop
-
Blz. 338
Doelstellingen
-
Blz. 339
D.103 | Een inkoop- en aanbestedingsbeleid voeren waarbij het de relevante wet- en regelgeving naleeft en waarbij tegen zo laag mogelijke kosten kwalitatief hoogwaardige en duurzame producten en diensten worden ingekocht.
-
Blz. 340
D.104 | Elk jaar een betrouwbaar oordeel kunnen geven over de juistheid, volledigheid en rechtmatigheid van de kosten en opbrengsten van de gemeente
-
Blz. 341
D.105 | Elk jaar een volledig digitaal en kwalitatief hoogstaand P&C instrumentarium
-
Blz. 342
HRM & Communicatie
-
Blz. 343
Doelstellingen
-
Blz. 344
D.106 | 10% meer beeldende communicatie t.o.v. tekstuele, in intern- en extern gebruik voor 2025
-
Blz. 345
D.107 | 10% meer doelgroep specifiek communiceren via social media i.p.v. via traditionele middelen voor 2025
-
Blz. 346
D.108 | Tweejaarlijks uitvoeren klanttevredenheidsonderzoek met een toename in 2025 van gemiddelde score 7,5 naar 8 over de ondersteunende diensten
-
Blz. 347
D.109 | 60% van de medewerkers maakt gebruik van de Waalwijk Academie in 2025
-
Blz. 348
D.110 | 30% van de medewerkers gebruikt een intern mobiliteitsinstrument (stage, detachering, HR marktplaats) in 2025
-
Blz. 349
D.111 | 75% actieve inzet van de Ynnovators voor meer innovatie in onze organisatie vanaf 2022 en groei naar optimaal gebruik toolkit in 2025
-
Blz. 350
Rechtmatigheidsverantwoording 2023 College van B&W
-
Blz. 351
Algemene toelichting
-
Blz. 352
Gedragscode integer handelen
-
Blz. 353
Algemene toelichting
-
Blz. 354
Paragraaf Verbonden partijen 2023
-
Blz. 355
Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 356
Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant
-
Blz. 357
Regionale Omgevingsdienst Midden- en West Brabant (OMWB)
-
Blz. 358
Streekarchief Langstraat Heusden Altena
-
Blz. 359
GGD Hart voor Brabant
-
Blz. 360
Regionale ambulance-voorziening Brabant Midden-West-Noord
-
Blz. 361
Baanbrekers
-
Blz. 362
Hart van Brabant / Midpoint
-
Blz. 363
Vennootschappen en Coörporaties
-
Blz. 364
BNG (Bank Nederlandse Gemeenten)
-
Blz. 365
Parkmanagement
-
Blz. 366
Enexis Holding N.V.
-
Blz. 367
Brabant Water N.V.
-
Blz. 368
Publiek Belang Elektriciteits productie B.V.
-
Blz. 369
CSV Amsterdam BV
-
Blz. 370
Stichtingen en Verenigingen
-
Blz. 371
Stichtingen en Verenigingen
-
Blz. 372
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 373
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 374
Paragraaf voortgang ombuigingen
-
Blz. 375
Doelstellingen
-
Blz. 376
Stand van zaken ombuigingen sociaal domein
-
Blz. 377
Stand van zaken overige ombuigingen
-
Blz. 378
Financiële Begroting
-
Blz. 379
Kerngegevens
-
Blz. 380
Kerngegevens
-
Blz. 381
Begrotingen 2023-2026 op hoofdlijnen
-
Blz. 382
De begrotingen 2023-2026 op hoofdlijnen
-
Blz. 383
Autorisatie door de raad van de begroting 2023
-
Blz. 384
Autorisatie door de raad van de begroting 2023
-
Blz. 385
Begroting 2023 naar taakvelden
-
Blz. 386
Begroting 2023 naar taakvelden
-
Blz. 387
Overzichten van lasten en baten
-
Blz. 388
Overzichten van lasten en baten
-
Blz. 389
Recapitulatie naar lasten- en batensoorten
-
Blz. 390
Meerjarenbegroting 2023-2026
-
Blz. 391
Overzicht van incidentele lasten en baten
-
Blz. 392
Begrotingspositie structureel
-
Blz. 393
Bezittingen en vermogen
-
Blz. 394
Bezittingen en Vermogen
-
Blz. 395
EMU gegevens
-
Blz. 396
EMU gegevens
-
Blz. 397
Overige informatie
-
Blz. 398
Overige informatie
-
Blz. 399
Overzicht te ontvangen subsidies
-
Activiteiten
-
Overzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap