-
Blz. 1
Begroting 2021
-
Blz. 2
Begroting 2021
-
Blz. 3
Hoofdstukken
-
Blz. 4
Inleiding
-
Blz. 5
Leeswijzer
-
Blz. 6
Financiële hoofdlijn
-
Blz. 7
Raadsbesluit vaststelling begroting
-
Blz. 8
Programma's Binnenstad, Duurzaamheid, Economie en Veiligheid
-
Blz. 9
Ambitie
-
Blz. 10
Programma Binnenstad
-
Blz. 11
Ambitie
-
Blz. 12
Doelstellingen: wat willen we bereiken?
-
Blz. 13
D.001 | Winkeloppervlak is tot 30.000 m2 gedaald in 2025 (peildatum 2017)
-
Blz. 14
B20 | 9.046 Medewerking verlenen aan herpositionering De Els
-
Blz. 15
D.002 | In 2025 zijn er 100 woningen toegevoegd in de binnenstad (peildatum 2017)
-
Blz. 16
B20 | 9.037 Begeleiden en medewerking verlenen aan transformatie plannen (van panden)
-
Blz. 17
D.003 | Leegstand is gedaald tot 5 a 7% in 2025 (peildatum 2017)
-
Blz. 18
B20 | 9.060 Volop Waalwijk
-
Blz. 19
D.004 | Supermarktaanbod is met 1800 m2 gestegen in 2025 (peildatum 2017)
-
Blz. 20
D.005 | Versterken organisatiestructuur en investeringsbereidheid stakeholders
-
Blz. 21
D.006 | Aantal bezoekers centrum stijgt (peildatum 2017)
-
Blz. 22
B20 | 9.041 Evenementen in centrum met stakeholders
-
Blz. 23
D.007 | Horeca oppervlakte stijgt met 500 m2 in 2025 (peildatum 2017)
-
Blz. 24
D.008 | Groenoppervlakte is met 20% gestegen in 2025
-
Blz. 25
D.009 | Ambachtelijke bedrijven/ retail schoen- en leer stijgt met 500m2 in 2025 (peildatum 2017)
-
Blz. 26
B20 | 9.033 Aantrekken leer retail & ambacht
-
Blz. 27
Wat mag het kosten?
-
Blz. 28
Programma Duurzaamheid
-
Blz. 29
Ambitie
-
Blz. 30
Energie
-
Blz. 31
Doelstellingen
-
Blz. 32
D.010 | Co2 reductie
-
Blz. 33
B21 | 9.001 Voorbereiding definitief bod REKS
-
Blz. 34
B21 | 9.006 Verduurzamen evenementenbeleid
-
Blz. 35
D.011 | 50% meer duurzame energie opwekken
-
Blz. 36
B21 | 9.002 Kadernota grootschalige opwek vaststellen
-
Blz. 37
D.012 | Meer energie besparen bij de openbare verlichting
-
Blz. 38
D.013 | Energie besparen in de gebouwde omgeving
-
Blz. 39
B21 | 9.003 Realisatie informatieloket
-
Blz. 40
D.014 | Gebouwen van het gasnet af halen
-
Blz. 41
B21 | 9.004 Verduurzaming sportverenigingen
-
Blz. 42
B20 | 9.048 Opstellen transitievisie warmte
-
Blz. 43
Water & groen
-
Blz. 44
Doelstellingen
-
Blz. 45
D.015 | Meer biodiversiteit
-
Blz. 46
D.016 | Meer groen
-
Blz. 47
D.017 Hotspots uit de klimaatstresstest oplossen
-
Blz. 48
D.018 | Afstand tot openbaar groen
-
Blz. 49
Duurzamere productie en consumptie
-
Blz. 50
Doelstellingen
-
Blz. 51
D.019 | Faciliteren elektrisch vervoer
-
Blz. 52
B20 | 9.038 Beleid E-laadpalen opstellen
-
Blz. 53
D.020 | Stimuleren lokale deeleconomieën en circulaire economie
-
Blz. 54
B21 | 9.005 Verkenning kringlooplandbouw
-
Blz. 55
D.021 | Restafval verminderen
-
Blz. 56
B20 | 9.035 Afvalbeleid actualiseren
-
Blz. 57
Wat mag het kosten?
-
Blz. 58
Programma Economie
-
Blz. 59
Ambitie
-
Blz. 60
Doelstellingen
-
Blz. 61
D.022 | Instroom P-wet jaarlijks zoveel mogelijk beperken.
-
Blz. 62
D.023 | In de NL top 25 (digitale) dienstverlening bedrijven
-
Blz. 63
B20 | 9.034 Accountmanagement plan
-
Blz. 64
D.024 | Instroom vanuit de WW naar P-wet: max. 25% per jaar
-
Blz. 65
D.025 | Werkloosheid onder Nederlands en Brabants gemiddelde
-
Blz. 66
D.026 | Relatieve leegstand bedrijventerrein onder 8%
-
Blz. 67
D.027 | Vestiging/verhuizing van minimaal 5 MKB bedrijven
-
Blz. 68
D.028 | In 2023, 34 hectare grootschalige logistiek ontwikkeld
-
Blz. 69
D.029 | Behouden icoon bedrijven Waalwijk
-
Blz. 70
D.030 | In de top 3 logistieke topregio Nederland
-
Blz. 71
Wat mag het kosten?
-
Blz. 72
Programma Veiligheid
-
Blz. 73
Ambitie
-
Blz. 74
Doelstellingen
-
Blz. 75
D.031 | 100% uitvoeren veilige publieke taak
-
Blz. 76
B20 | 9.042 Formuleren rollen en taken van de gemeente op het gebied van cybercriminaliteit
-
Blz. 77
D.032 | 2021 barrièremodel geïmplementeerd: malafide ondernemingen en partners van de gemeente
-
Blz. 78
B20 | 9.045 Leerstoel ondermijning Langstraat opzetten
-
Blz. 79
D.033 | Geen integriteit schending binnen bestuur & ambtelijke organisatie
-
Blz. 80
D.034 | Meer preventieactiviteiten op jeugd & gezin dan in 2019
-
Blz. 81
D.035 | Aantal High Impact Crimes liggen maximaal op het niveau van het voorgaande jaar
-
Blz. 82
D.036 | Daling van de overlast naar 75 punten in 2021 (TELOS score)
-
Blz. 83
Wat mag het kosten?
-
Blz. 84
Beleidsveld 0 | Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 85
Ambitie
-
Blz. 86
Doelstellingen
-
Blz. 87
Verplichte indicatoren (BBV)
-
Blz. 88
Bestuur
-
Blz. 89
Doelstellingen
-
Blz. 90
D.037 | 25 doelstellingen Strategische visie & Waalwijkse L.A.B.s
-
Blz. 91
D.038 | De belangen van Waalwijk zijn bekend in de relevante netwerken
-
Blz. 92
Publiekszaken
-
Blz. 93
Doelstellingen
-
Blz. 94
D.039 Succesratio webformulieren en leren van gemeenten die beter scoren
-
Blz. 95
B20 | 0.014 Verbeteren digitale formulieren
-
Blz. 96
D.040 Tevredenheid: bejegening, deskundigheid, doorlooptijd, bereikbaarheid in brede zin
-
Blz. 97
Financiën
-
Blz. 98
Doelstellingen
-
Blz. 99
D.041 Gezonde verhouding eigen vermogen / vreemd vermogen
-
Blz. 100
D.042 OZB stijgt enkel met inflatiepercentage
-
Blz. 101
D.043 Structureel sluitende meerjarenbegroting
-
Blz. 102
Wat mag het kosten?
-
Blz. 103
Belangrijkste kaders
-
Blz. 104
Verbonden partijen
-
Blz. 105
Beleidsveld 1 | Veiligheid
-
Blz. 106
Ambitie
-
Blz. 107
Doelstellingen
-
Blz. 108
Verplichte indicatoren (BBV)
-
Blz. 109
Integrale Veiligheid
-
Blz. 110
Integrale veiligheid
-
Blz. 111
Fysieke veiligheid
-
Blz. 112
Doelstellingen
-
Blz. 113
D.044 | We vergroten de pakkans van drugproductie
-
Blz. 114
D.045 | Daling APV overtredingen van 10% t.o.v. 2019
-
Blz. 115
D.046 | Altijd de wijk in na incidenten met impact
-
Blz. 116
D.047 | Verbeteren leefbaarheid en partnerschap met in- en externe partners
-
Blz. 117
D.048 | 100% toezicht op herhalende overtredingen arbeidsmigranten
-
Blz. 118
D.049 | 25% minder overtredingen op Drank & Horeca
-
Blz. 119
D.050 | 100% toezicht bij grote evenementen
-
Blz. 120
Wat mag het kosten?
-
Blz. 121
Belangrijkste kaders
-
Blz. 122
Verbonden partijen
-
Blz. 123
Beleidsveld 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
-
Blz. 124
Ambitie
-
Blz. 125
Economische bereikbaarheid
-
Blz. 126
Doelstellingen
-
Blz. 127
D.051 | Rijtijden voor economisch vervoer nemen af / blijven gelijk aan 2020 (last mile tijd)
-
Blz. 128
B20 | 2.013 Nulmeting rijtijdenonderzoek t.b.v. indicator
-
Blz. 129
D.052 | Transportvolume over water neemt toe
-
Blz. 130
B20 | 2.015 Ontwikkelen prognose en monitor watertransport
-
Blz. 131
Stedelijke omgeving
-
Blz. 132
Doelstellingen
-
Blz. 133
D.053 | Verkeersongevallen daalt naar M50 gemiddelde per 2022
-
Blz. 134
D.054 | Beoordeling parkeerservice en gratis parkeervoorzieningen, met minimaal 7,5
-
Blz. 135
B20 | 2.014 Ontwikkelen normering en monitor t.b.v. indicator parkeren
-
Blz. 136
B20 | 2.016 Parkeerstrategie formuleren
-
Blz. 137
D.055 | Kwaliteit wegen op niveau (B)asis CROW
-
Blz. 138
Duurzaam & Innovatief
-
Blz. 139
Doelstellingen
-
Blz. 140
D.056 | Transitie van auto naar andere vervoersmiddelen
-
Blz. 141
B20 | 2.019 Pilot E-steps
-
Blz. 142
D.057 | Fietsgebruik stijgt naar 30% in 2030
-
Blz. 143
D.058 | Fietsongevallen blijft op niveau 2016
-
Blz. 144
D.059 | Hoogwaardige OV: binnen 30 minuten via het OV vanuit Waalwijk naar Tilburg, Breda en Den Bosch
-
Blz. 145
Wat mag het kosten?
-
Blz. 146
Belangrijkste kaders
-
Blz. 147
Verbonden partijen
-
Blz. 148
Beleidsveld 3 | Economie
-
Blz. 149
Ambitie
-
Blz. 150
Doelstellingen
-
Blz. 151
Verplichte indicatoren (BBV)
-
Blz. 152
Aantrekkelijk gemeente voor bedrijven / regionaal werkgelegenheidscentrum
-
Blz. 153
Doelstellingen
-
Blz. 154
D.060 | Waalwijk blijft centrum schoen-leer van Nederland
-
Blz. 155
B20 | 3.014 We hosten 1 (inter)nationaal event schoen-leder voor 2022
-
Blz. 156
B21 | 3.001 Leather made Smart
-
Blz. 157
D.061 | Verbeteren kwaliteit bestaande bedrijventerreinen
-
Blz. 158
D.062 | Waalwijk in top 100 MKB vriendelijke gemeente per 2021
-
Blz. 159
B20 | 3.012 Maasoevers-Scharlo vraaggericht ontwikkelen
-
Blz. 160
D.063 | Meer bezoekers, meer bestedingen, meer overnachtingen, meer banen en het verhogen van de leefbaarheid in 2022
-
Blz. 161
D.064 | Verbeteren aansluiting op de arbeidsmarkt
-
Blz. 162
B20 | 3.011 Baanbrekers
-
Blz. 163
D.065 | Voldoende geclusterd aanbod (dagelijkse boodschappen) in alle winkelcentra
-
Blz. 164
Wat mag het kosten?
-
Blz. 165
Belangrijkste kaders
-
Blz. 166
Verbonden partijen
-
Blz. 167
Beleidsveld 4 | Onderwijs
-
Blz. 168
Ambitie
-
Blz. 169
Doelstellingen
-
Blz. 170
Verplichte indicatoren (BBV)
-
Blz. 171
Onderwijs
-
Blz. 172
Doelstellingen
-
Blz. 173
D.066 | Kwaliteitsniveau huisvesting op wettelijk vereist niveau
-
Blz. 174
D.067 | 20% minder taalachterstand in 2021 (t.o.v. 2016)
-
Blz. 175
D.068 | Voortijdige schoolverlaters daalt naar 8% in 2021
-
Blz. 176
D.069 | Optimale (preventieve ) ondersteuning kwetsbare kinderen
-
Blz. 177
Wat mag het kosten?
-
Blz. 178
Belangrijkste kaders
-
Blz. 179
Verbonden partijen
-
Blz. 180
Beleidsveld 5 | Sport, Cultuur en Recreatie
-
Blz. 181
Ambitie
-
Blz. 182
Doelstellingen
-
Blz. 183
Verplichte indicatoren (BBV)
-
Blz. 184
Sportbeleid en -accommodaties
-
Blz. 185
Doelstellingen
-
Blz. 186
D.070 | Waalwijk verbetert in 2021 minstens twee sportaccommodaties
-
Blz. 187
B20 | 5.019 Aanleg kunstgrasvelden
-
Blz. 188
B20 | 5.022 Herinrichting sportpark SSC
-
Blz. 189
B20 | 5.025 Renovatie zwembaden
-
Blz. 190
D.071 | Eind 2024 beschikt de gemeente Waalwijk over 40 vitale sportverenigingen die hun eigen organisatie op orde hebben, regulier sportaanbod verzorgen in een veilig en gezond sportklimaat én daarnaast een bredere maatschappelijke functie vervullen
-
Blz. 191
D.072 | Eind 2024 voldoet 71% van de inwoners van de gemeente Waalwijk aan de Nederlandse Norm Gezond Bewegen
-
Blz. 192
D.073 | Eind 2024 beschikt de gemeente Waalwijk over een toekomstbestendige, multifunctionele sportinfrastructuur en een sportief ingerichte (openbare) ruimte
-
Blz. 193
Cultuur, recreatie en openbaar groen
-
Blz. 194
Doelstellingen
-
Blz. 195
D.074 | 80% van de Waalwijkers participeert in cultuur Waalwijk in 2022
-
Blz. 196
D.075 | Het aantal bezoekers aan evenementen stijgt met 15 procent in 2023 ten opzichte van het jaar 2021. In 2021 verrichten wij een nulmeting
-
Blz. 197
D.076 | 50% van het totaal aantal gemeentelijke monumenten kan worden geplaatst in de categorie voldoende tot goed onderhoud.
-
Blz. 198
Wat mag het kosten?
-
Blz. 199
Belangrijkste kaders
-
Blz. 200
Verbonden partijen
-
Blz. 201
Beleidsveld 6 | Sociaal Domein
-
Blz. 202
Ambitie
-
Blz. 203
Doelstellingen
-
Blz. 204
Verplichte indicatoren (BBV)
-
Blz. 205
Integrale aanpak sociaal domein
-
Blz. 206
Doelstellingen
-
Blz. 207
D.077 | In 2025 worden 95% van de aanmeldingen Wmo en Jeugd binnen de wettelijke termijnen afgehandeld
-
Blz. 208
D.078 | Klanttevredenheid 2025 sociaal domein: 7,5 gemiddeld
-
Blz. 209
B20 | 6.024 Invoeren continue meting klanttevredenheid
-
Blz. 210
D.079 | 20 gezinnen ondersteund per jaar bij echtscheidingsproblematiek
-
Blz. 211
D.080 | Daling percentage jongeren met jeugdhulp van 11,5% in 2018 naar 10,5% in 2025
-
Blz. 212
Sociale veerkracht
-
Blz. 213
Doelstellingen
-
Blz. 214
D.081 | Inwoners worden eerder betrokken bij vormgeven beleid (burgerparticipatie) en de gemeente participeert goed in initiatieven van inwoners (overheidsparticipatie)
-
Blz. 215
D.082 | Verhogen maatschappelijke participatie/vrijwilligers in Waalwijk tot score 45 in 2022
-
Blz. 216
D.083 | Eenzaamheid bestrijden. Score groen (Telos meting) in 2025
-
Blz. 217
D.084 | 88% Waalwijkers boven armoedegrens en <2% van de huishoudens onder sociaal minimum in 2025
-
Blz. 218
B20 | 6.023 Implementatie inburgering
-
Blz. 219
D.085 | Zelfstandig wonende personen van 75 jaar en ouder stijgt van score 918 per 1.000 inwoners naar 925 per 1.000 inwoners in 2025
-
Blz. 220
B20 | 6.030 Uitvoeren 2 domotica pilots tot aan 2022
-
Blz. 221
Waalwijkers zijn gezond
-
Blz. 222
Doelstellingen
-
Blz. 223
D.086 | Minder dan 16% van de jongeren uit de 2e klas Voortgezet Onderwijs drinkt alcohol
-
Blz. 224
D.087 | Minder dan 16% van de jongeren 12-18 jaar heeft overgewicht
-
Blz. 225
Wat mag het kosten?
-
Blz. 226
Belangrijkste kaders
-
Blz. 227
Verbonden partijen
-
Blz. 228
Beleidsveld 7 | Volksgezondheid en Milieu
-
Blz. 229
Ambitie
-
Blz. 230
Doelstellingen
-
Blz. 231
D.088 | Voldaan aan de WHO normen voor schone lucht in 2030
-
Blz. 232
D.089 | Voldaan aan de wettelijke kwaliteitseisen voor bodemkwaliteit
-
Blz. 233
D.090 | Voldaan aan de wettelijke kwaliteitseisen voor waterkwaliteit
-
Blz. 234
D.091 | Voldaan aan de wettelijke kwaliteitseisen voor externe veiligheid
-
Blz. 235
D.092 | Naar cat. Groen in TELOS Duurzaamheidsscore in 2025 tav geluidshinder
-
Blz. 236
B20 | 7.011 Onderzoek naar geluidsoverlast A59
-
Blz. 237
Verplichte indicatoren (BBV)
-
Blz. 238
Wat mag het kosten?
-
Blz. 239
Belangrijkste kaders
-
Blz. 240
Verbonden partijen
-
Blz. 241
Beleidsveld 8 | Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing
-
Blz. 242
Ambitie
-
Blz. 243
Doelstellingen
-
Blz. 244
Verplichte indicatoren (BBV)
-
Blz. 245
Volkshuisvesting
-
Blz. 246
Doelstellingen
-
Blz. 247
D.093 | Toevoeging van 500 nultredenwoningen komende 10 jaar (2019 – 2028); (nulmeting 2019; 4.360 nultredenwoningen)
-
Blz. 248
D.094 | Totaal 2.000 plaatsen voor shortstay-arbeidsmigranten in 2025. (nulmeting 652 plaatsen vergund in campussen, 150 plaatsen in middelgrote locaties voor kamerverhuur (categorie 2).
-
Blz. 249
D.095 | Toevoeging van 1.700 woningen komende 10 jaar (2019 – 2028)
-
Blz. 250
B20 | 8.016 Faciliteren bijzondere woonvormen
-
Blz. 251
B20 | 8.019 Huisvesting starters
-
Blz. 252
Ruimtelijke ordening
-
Blz. 253
Doelstellingen
-
Blz. 254
D.096 | Versterken kwaliteit van de omgeving van de gemeente Waalwijk
-
Blz. 255
D.097 | Waalwijk Omgevingswetproof in 2022
-
Blz. 256
B20 | 8.020 Uitvoeren PvA Waalwijk Omgevingswet-proof
-
Blz. 257
D.098 | Bevorderen gewenst en kwalitatief verhogen ruimtegebruik. Daarnaast streven we naar een rechtvaardige verdeling van kosten/opbrengsten over gebruikers, eigenaars, ontwikkelaars en overheid
-
Blz. 258
B20 | 8.015 Actief grondbeleid
-
Blz. 259
B20 | 8.018 Faciliterend grondbeleid
-
Blz. 260
Stedelijke vernieuwing
-
Blz. 261
Stedelijke vernieuwing
-
Blz. 262
Wat mag het kosten?
-
Blz. 263
Belangrijkste kaders
-
Blz. 264
Verbonden partijen
-
Blz. 265
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 266
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 267
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 268
Overige baten en lasten
-
Blz. 269
Overhead
-
Blz. 270
Overhead
-
Blz. 271
Paragrafen
-
Blz. 272
Inleiding
-
Blz. 273
Inleiding
-
Blz. 274
Paragraaf Lokale heffingen
-
Blz. 275
Paragraaf Lokale heffingen
-
Blz. 276
Paragraaf Weerstandsvermogen
-
Blz. 277
Inleiding
-
Blz. 278
Risicokaarten
-
Blz. 279
Drugsafval
-
Blz. 280
Schade door verkeerde- of niet-handhaving
-
Blz. 281
Communicatie
-
Blz. 282
Rampenbestrijding en financiële aansprakelijkheid
-
Blz. 283
Evenementenbeleid en kermissen
-
Blz. 284
Realisering Oostelijke Insteekhaven
-
Blz. 285
Achterstanden archivering
-
Blz. 286
Exploitatie sportaccommodaties
-
Blz. 287
Te ondiepe havens, plaatsen nooddeuren sluis
-
Blz. 288
Onderhoud van de openbare ruimte
-
Blz. 289
Risico's t.a.v. speeltoestellen / plaatsen
-
Blz. 290
Bereikbaarheid
-
Blz. 291
Civieltechnische werken
-
Blz. 292
Risico’s bestemmingsplannen en bouwgrond-exploitatie
-
Blz. 293
Tijdige betaling erfpachtcanon
-
Blz. 294
Covid-19 (Coronacrisis)
-
Blz. 295
Garanties sportverenigingen (voetbal, handbal, tennis en hockey), garanties rechtspersonen op maatschappelijk vlak (WSW, Casade, St. Maasduinen, Thuishoven) en overige
-
Blz. 296
Verzekeringen
-
Blz. 297
Onzekerheid accres / financiële crisis, ontoereikende middelen bij beleidswijzigingen en / of nieuw beleid, stagnatie veronderstelde eigen groei
-
Blz. 298
Renterisico en liquiditeitsrisico
-
Blz. 299
Aanslag BTW/OB: onjuist uitgevoerde structuur leidt tot extra BTW–heffing
-
Blz. 300
Zijn we goed voorbereid op een calamiteit/pandemie
-
Blz. 301
Transitie AWBZ - Wmo 2015 Kunnen we zorgplicht beperken / afbakenen
-
Blz. 302
Transitie jeugdzorg Kunnen we zorgplicht beperken / afbakenen
-
Blz. 303
Wmo-huishoudelijke hulp Kunnen we zorgplicht beperken / afbakenen: Er is geen zorgplicht meer, maar een compensatiebeginsel
-
Blz. 304
Participatie Kunnen we zorgplicht beperken / afbakenen
-
Blz. 305
Data beveiliging
-
Blz. 306
Explosieven
-
Blz. 307
Vennootschapsbelasting (Vpb)
-
Blz. 308
Milieu-/bodemsanering
-
Blz. 309
Voormalige stortplaats Gansoyensesteeg
-
Blz. 310
Wet Gedeeltelijk Arbeidsgeschikten (WGA)
-
Blz. 311
Voorraad gronden
-
Blz. 312
Weerstandsvermogen
-
Blz. 313
Weerstandsvermogen
-
Blz. 314
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 315
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 316
Paragraaf Financiering (en treasury)
-
Blz. 317
Paragraaf Financiering (en treasury)
-
Blz. 318
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 319
Ambitie
-
Blz. 320
Informatie
-
Blz. 321
Ambitie
-
Blz. 322
Doelstellingen
-
Blz. 323
D.099 | Gemeentelijke informatie is altijd optimaal beschermd, betrouwbaar en beschikbaar
-
Blz. 324
B21 | 10.002 Optimaliseren bedrijfscontinuïteitsplannen
-
Blz. 325
B21 | 10.001 Optimaliseren logging functie diverse systemen
-
Blz. 326
D.100 | De complete informatiehuishouding is in kaart gebracht in 2025
-
Blz. 327
B21 | 10.003 Nulmeting informatiesystemen uitvoeren en beheercontracten opstellen en borgen
-
Blz. 328
D.101 | Maximaal ondersteunen van de organisatie in het digitaal en zaakgericht werken
-
Blz. 329
B21 | 10.004 Implementatie en doorontwikkeling InProces
-
Blz. 330
B21 | 10.021 Vernieuwen ICT infrastructuur
-
Blz. 331
D.102 | Een data-gedreven organisatie zijn voor 2025
-
Blz. 332
B21 | 10.005 Nulmeting data-volwassenheid uitvoeren
-
Blz. 333
B21 | 10.006 Uitvoeren datapilots
-
Blz. 334
B21 | 10.019 Formuleren ambitie, visie en strategie op datagedreven werken
-
Blz. 335
B21 | 10.020 Ontwikkelen data- en informatieproducten (data-analyses, dashboards, visualisaties) en deze in- en extern beschikbaar en makkelijk vindbaar maken
-
Blz. 336
P&C/IC/Inkoop
-
Blz. 337
Ambitie
-
Blz. 338
Doelstellingen
-
Blz. 339
D.103 | Een inkoop- en aanbestedingsbeleid voeren waarbij het de relevante wet- en regelgeving naleeft en waarbij tegen zo laag mogelijke kosten kwalitatief hoogwaardige en duurzame producten en diensten worden ingekocht.
-
Blz. 340
B21 | 10.007 Professionaliering inkoop door middel van opleiding / training van de gemeentelijke organisatie en de uitrol van E-aanbesteden
-
Blz. 341
B21 | 10.008 Doorontwikkeling van contractbeheer en contractmanagement
-
Blz. 342
D.104 | Elk jaar een betrouwbaar oordeel kunnen geven over de juistheid, volledigheid en rechtmatigheid van de kosten en opbrengsten van de gemeente
-
Blz. 343
B21 | 10.009 Optimaliseren Control Framework t.b.v. rechtmatigheidsverklaring door college
-
Blz. 344
D.105 | Elk jaar een volledig digitaal en kwalitatief hoogstaand P&C instrumentarium
-
Blz. 345
B21 | 10.010 Doorontwikkeling Q&A in begrotingsapp
-
Blz. 346
HRM & Communicatie
-
Blz. 347
Ambitie
-
Blz. 348
Doelstellingen
-
Blz. 349
D.106 | 10% meer beeldende communicatie t.o.v. tekstuele, in intern- en extern gebruik voor 2025
-
Blz. 350
B21 | 10.011 Introductie en instructie docu-filler
-
Blz. 351
D.107 | 10% meer doelgroep specifiek communiceren via social media i.p.v. via traditionele middelen voor 2025
-
Blz. 352
B21 | 10.012 Inrichten studio beeldende communicatie (foto en film)
-
Blz. 353
B21 | 10.013 Opleiden taalcoaches en introduceren schrijfwijzer
-
Blz. 354
D.108 | Tweejaarlijks uitvoeren klanttevredenheidsonderzoek met een toename in 2025 van gemiddelde score 7,5 naar 8 over de ondersteunende diensten
-
Blz. 355
B21 | 10.014 Uitvoeren tevredenheidsonderzoek in 2021
-
Blz. 356
D.109 | 60% van de medewerkers maakt gebruik van de Waalwijk Academie in 2025
-
Blz. 357
B21 | 10.015 Een campagne opzetten die medewerkers informeert en enthousiasmeert over de interne mobiliteitsinstrumenten en de Waalwijk Academie
-
Blz. 358
D.110 | 30% van de medewerkers gebruikt een intern mobiliteitsinstrument (stage, detachering, HR marktplaats) in 2025
-
Blz. 359
B21 | 10.016 Uitbouwen HR-marktplaats voor interne mobiliteit
-
Blz. 360
B21 | 10.017 FITT module implementeren en gebruik stimuleren onder medewerkers
-
Blz. 361
D.111 | 75% actieve inzet van de Ynnovators voor meer innovatie in onze organisatie in 2021 en groei naar 100% inzet in 2025
-
Blz. 362
B21 | 10.018 Het aanbieden van een Ynnovate traniningstraject voor 15 deelnemers in 2020 en het stimuleren van innovatietrajecten en inzet Waalwijkse Ynnovators
-
Blz. 363
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 364
Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 365
Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant
-
Blz. 366
Regionale Omgevingsdienst Midden- en West Brabant (OMWB)
-
Blz. 367
Streekarchief Langstraat Heusden Altena
-
Blz. 368
GGD Hart voor Brabant
-
Blz. 369
Regionale ambulance-voorziening Brabant Midden-West-Noord
-
Blz. 370
Baanbrekers
-
Blz. 371
Hart van Brabant / Midpoint
-
Blz. 372
Vennootschappen en Coörporaties
-
Blz. 373
BNG (Bank Nederlandse Gemeenten)
-
Blz. 374
Parkmanagement
-
Blz. 375
Enexis Holding N.V.
-
Blz. 376
Brabant Water N.V.
-
Blz. 377
Vordering op Enexis B.V.
-
Blz. 378
CBL Vennootschap B.V.
-
Blz. 379
Verkoop Vennootschap B.V.
-
Blz. 380
Publiek Belang Elektriciteits productie B.V.
-
Blz. 381
Stichtingen en Verenigingen
-
Blz. 382
Stichtingen en Verenigingen
-
Blz. 383
Overige verbonden partijen
-
Blz. 384
Overige verbonden partijen
-
Blz. 385
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 386
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 387
Financiële Begroting
-
Blz. 388
Kerngegevens
-
Blz. 389
Kerngegevens
-
Blz. 390
Begrotingen 2021-2024 op hoofdlijnen
-
Blz. 391
De begrotingen 2021-2024 op hoofdlijnen
-
Blz. 392
Autorisatie door de raad van de begroting 2021
-
Blz. 393
Autorisatie door de raad van de begroting 2021
-
Blz. 394
Begroting 2021 naar taakvelden
-
Blz. 395
Begroting 2021 naar taakvelden
-
Blz. 396
Overzichten van lasten en baten
-
Blz. 397
Overzichten van lasten en baten
-
Blz. 398
Recapitulatie naar lasten- en batensoorten
-
Blz. 399
Meerjarenbegroting 2021-2024
-
Blz. 400
Overzicht van incidentele lasten en baten
-
Blz. 401
Begrotingspositie structureel
-
Blz. 402
Bezittingen en vermogen
-
Blz. 403
Bezittingen en Vermogen
-
Blz. 404
EMU gegevens
-
Blz. 405
EMU gegevens
-
Blz. 406
Overige informatie
-
Blz. 407
Overige informatie
-
Blz. 408
Overzicht te ontvangen subsidies
-
Activiteiten
-
Overzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap