Sitemap

  1. Blz. 1 Begroting 2021
    1. Blz. 2 Begroting 2021
    2. Blz. 3 Hoofdstukken
      1. Blz. 4 Inleiding
        1. Blz. 5 Leeswijzer
        2. Blz. 6 Financiële hoofdlijn
        3. Blz. 7 Raadsbesluit vaststelling begroting
      2. Blz. 8 Programma's Binnenstad, Duurzaamheid, Economie en Veiligheid
        1. Blz. 9 Ambitie
        2. Blz. 10 Programma Binnenstad
          1. Blz. 11 Ambitie
          2. Blz. 12 Doelstellingen: wat willen we bereiken?
            1. Blz. 13 D.001 | Winkeloppervlak is tot 30.000 m2 gedaald in 2025 (peildatum 2017)
              1. Blz. 14 B20 | 9.046 Medewerking verlenen aan herpositionering De Els
            2. Blz. 15 D.002 | In 2025 zijn er 100 woningen toegevoegd in de binnenstad (peildatum 2017)
              1. Blz. 16 B20 | 9.037 Begeleiden en medewerking verlenen aan transformatie plannen (van panden)
            3. Blz. 17 D.003 | Leegstand is gedaald tot 5 a 7% in 2025 (peildatum 2017)
              1. Blz. 18 B20 | 9.060 Volop Waalwijk
            4. Blz. 19 D.004 | Supermarktaanbod is met 1800 m2 gestegen in 2025 (peildatum 2017)
            5. Blz. 20 D.005 | Versterken organisatiestructuur en investeringsbereidheid stakeholders
            6. Blz. 21 D.006 | Aantal bezoekers centrum stijgt (peildatum 2017)
              1. Blz. 22 B20 | 9.041 Evenementen in centrum met stakeholders
            7. Blz. 23 D.007 | Horeca oppervlakte stijgt met 500 m2 in 2025 (peildatum 2017)
            8. Blz. 24 D.008 | Groenoppervlakte is met 20% gestegen in 2025
            9. Blz. 25 D.009 | Ambachtelijke bedrijven/ retail schoen- en leer stijgt met 500m2 in 2025 (peildatum 2017)
              1. Blz. 26 B20 | 9.033 Aantrekken leer retail & ambacht
          3. Blz. 27 Wat mag het kosten?
        3. Blz. 28 Programma Duurzaamheid
          1. Blz. 29 Ambitie
          2. Blz. 30 Energie
            1. Blz. 31 Doelstellingen
              1. Blz. 32 D.010 | Co2 reductie
                1. Blz. 33 B21 | 9.001 Voorbereiding definitief bod REKS
                2. Blz. 34 B21 | 9.006 Verduurzamen evenementenbeleid
              2. Blz. 35 D.011 | 50% meer duurzame energie opwekken
                1. Blz. 36 B21 | 9.002 Kadernota grootschalige opwek vaststellen
              3. Blz. 37 D.012 | Meer energie besparen bij de openbare verlichting
              4. Blz. 38 D.013 | Energie besparen in de gebouwde omgeving
                1. Blz. 39 B21 | 9.003 Realisatie informatieloket
              5. Blz. 40 D.014 | Gebouwen van het gasnet af halen
                1. Blz. 41 B21 | 9.004 Verduurzaming sportverenigingen
                2. Blz. 42 B20 | 9.048 Opstellen transitievisie warmte
          3. Blz. 43 Water & groen
            1. Blz. 44 Doelstellingen
              1. Blz. 45 D.015 | Meer biodiversiteit
              2. Blz. 46 D.016 | Meer groen
              3. Blz. 47 D.017 Hotspots uit de klimaatstresstest oplossen
              4. Blz. 48 D.018 | Afstand tot openbaar groen
          4. Blz. 49 Duurzamere productie en consumptie
            1. Blz. 50 Doelstellingen
              1. Blz. 51 D.019 | Faciliteren elektrisch vervoer
                1. Blz. 52 B20 | 9.038 Beleid E-laadpalen opstellen
              2. Blz. 53 D.020 | Stimuleren lokale deeleconomieën en circulaire economie
                1. Blz. 54 B21 | 9.005 Verkenning kringlooplandbouw
              3. Blz. 55 D.021 | Restafval verminderen
                1. Blz. 56 B20 | 9.035 Afvalbeleid actualiseren
          5. Blz. 57 Wat mag het kosten?
        4. Blz. 58 Programma Economie
          1. Blz. 59 Ambitie
          2. Blz. 60 Doelstellingen
            1. Blz. 61 D.022 | Instroom P-wet jaarlijks zoveel mogelijk beperken.
            2. Blz. 62 D.023 | In de NL top 25 (digitale) dienstverlening bedrijven
              1. Blz. 63 B20 | 9.034 Accountmanagement plan
            3. Blz. 64 D.024 | Instroom vanuit de WW naar P-wet: max. 25% per jaar
            4. Blz. 65 D.025 | Werkloosheid onder Nederlands en Brabants gemiddelde
            5. Blz. 66 D.026 | Relatieve leegstand bedrijventerrein onder 8%
            6. Blz. 67 D.027 | Vestiging/verhuizing van minimaal 5 MKB bedrijven
            7. Blz. 68 D.028 | In 2023, 34 hectare grootschalige logistiek ontwikkeld
            8. Blz. 69 D.029 | Behouden icoon bedrijven Waalwijk
            9. Blz. 70 D.030 | In de top 3 logistieke topregio Nederland
          3. Blz. 71 Wat mag het kosten?
        5. Blz. 72 Programma Veiligheid
          1. Blz. 73 Ambitie
          2. Blz. 74 Doelstellingen
            1. Blz. 75 D.031 | 100% uitvoeren veilige publieke taak
              1. Blz. 76 B20 | 9.042 Formuleren rollen en taken van de gemeente op het gebied van cybercriminaliteit
            2. Blz. 77 D.032 | 2021 barrièremodel geïmplementeerd: malafide ondernemingen en partners van de gemeente
              1. Blz. 78 B20 | 9.045 Leerstoel ondermijning Langstraat opzetten
            3. Blz. 79 D.033 | Geen integriteit schending binnen bestuur & ambtelijke organisatie
            4. Blz. 80 D.034 | Meer preventieactiviteiten op jeugd & gezin dan in 2019
            5. Blz. 81 D.035 | Aantal High Impact Crimes liggen maximaal op het niveau van het voorgaande jaar
            6. Blz. 82 D.036 | Daling van de overlast naar 75 punten in 2021 (TELOS score)
          3. Blz. 83 Wat mag het kosten?
      3. Blz. 84 Beleidsveld 0 | Bestuur en ondersteuning
        1. Blz. 85 Ambitie
        2. Blz. 86 Doelstellingen
          1. Blz. 87 Verplichte indicatoren (BBV)
        3. Blz. 88 Bestuur
          1. Blz. 89 Doelstellingen
            1. Blz. 90 D.037 | 25 doelstellingen Strategische visie & Waalwijkse L.A.B.s
            2. Blz. 91 D.038 | De belangen van Waalwijk zijn bekend in de relevante netwerken
        4. Blz. 92 Publiekszaken
          1. Blz. 93 Doelstellingen
            1. Blz. 94 D.039 Succesratio webformulieren en leren van gemeenten die beter scoren
              1. Blz. 95 B20 | 0.014 Verbeteren digitale formulieren
            2. Blz. 96 D.040 Tevredenheid: bejegening, deskundigheid, doorlooptijd, bereikbaarheid in brede zin
        5. Blz. 97 Financiën
          1. Blz. 98 Doelstellingen
            1. Blz. 99 D.041 Gezonde verhouding eigen vermogen / vreemd vermogen
            2. Blz. 100 D.042 OZB stijgt enkel met inflatiepercentage
            3. Blz. 101 D.043 Structureel sluitende meerjarenbegroting
        6. Blz. 102 Wat mag het kosten?
        7. Blz. 103 Belangrijkste kaders
        8. Blz. 104 Verbonden partijen
      4. Blz. 105 Beleidsveld 1 | Veiligheid
        1. Blz. 106 Ambitie
        2. Blz. 107 Doelstellingen
          1. Blz. 108 Verplichte indicatoren (BBV)
        3. Blz. 109 Integrale Veiligheid
          1. Blz. 110 Integrale veiligheid
        4. Blz. 111 Fysieke veiligheid
          1. Blz. 112 Doelstellingen
            1. Blz. 113 D.044 | We vergroten de pakkans van drugproductie
            2. Blz. 114 D.045 | Daling APV overtredingen van 10% t.o.v. 2019
            3. Blz. 115 D.046 | Altijd de wijk in na incidenten met impact
            4. Blz. 116 D.047 | Verbeteren leefbaarheid en partnerschap met in- en externe partners
            5. Blz. 117 D.048 | 100% toezicht op herhalende overtredingen arbeidsmigranten
            6. Blz. 118 D.049 | 25% minder overtredingen op Drank & Horeca
            7. Blz. 119 D.050 | 100% toezicht bij grote evenementen
        5. Blz. 120 Wat mag het kosten?
        6. Blz. 121 Belangrijkste kaders
        7. Blz. 122 Verbonden partijen
      5. Blz. 123 Beleidsveld 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
        1. Blz. 124 Ambitie
        2. Blz. 125 Economische bereikbaarheid
          1. Blz. 126 Doelstellingen
            1. Blz. 127 D.051 | Rijtijden voor economisch vervoer nemen af / blijven gelijk aan 2020 (last mile tijd)
              1. Blz. 128 B20 | 2.013 Nulmeting rijtijdenonderzoek t.b.v. indicator
            2. Blz. 129 D.052 | Transportvolume over water neemt toe
              1. Blz. 130 B20 | 2.015 Ontwikkelen prognose en monitor watertransport
        3. Blz. 131 Stedelijke omgeving
          1. Blz. 132 Doelstellingen
            1. Blz. 133 D.053 | Verkeersongevallen daalt naar M50 gemiddelde per 2022
            2. Blz. 134 D.054 | Beoordeling parkeerservice en gratis parkeervoorzieningen, met minimaal 7,5
              1. Blz. 135 B20 | 2.014 Ontwikkelen normering en monitor t.b.v. indicator parkeren
              2. Blz. 136 B20 | 2.016 Parkeerstrategie formuleren
            3. Blz. 137 D.055 | Kwaliteit wegen op niveau (B)asis CROW
        4. Blz. 138 Duurzaam & Innovatief
          1. Blz. 139 Doelstellingen
            1. Blz. 140 D.056 | Transitie van auto naar andere vervoersmiddelen
              1. Blz. 141 B20 | 2.019 Pilot E-steps
            2. Blz. 142 D.057 | Fietsgebruik stijgt naar 30% in 2030
            3. Blz. 143 D.058 | Fietsongevallen blijft op niveau 2016
            4. Blz. 144 D.059 | Hoogwaardige OV: binnen 30 minuten via het OV vanuit Waalwijk naar Tilburg, Breda en Den Bosch
        5. Blz. 145 Wat mag het kosten?
        6. Blz. 146 Belangrijkste kaders
        7. Blz. 147 Verbonden partijen
      6. Blz. 148 Beleidsveld 3 | Economie
        1. Blz. 149 Ambitie
        2. Blz. 150 Doelstellingen
          1. Blz. 151 Verplichte indicatoren (BBV)
        3. Blz. 152 Aantrekkelijk gemeente voor bedrijven / regionaal werkgelegenheidscentrum
          1. Blz. 153 Doelstellingen
            1. Blz. 154 D.060 | Waalwijk blijft centrum schoen-leer van Nederland
              1. Blz. 155 B20 | 3.014 We hosten 1 (inter)nationaal event schoen-leder voor 2022
              2. Blz. 156 B21 | 3.001 Leather made Smart
            2. Blz. 157 D.061 | Verbeteren kwaliteit bestaande bedrijventerreinen
            3. Blz. 158 D.062 | Waalwijk in top 100 MKB vriendelijke gemeente per 2021
              1. Blz. 159 B20 | 3.012 Maasoevers-Scharlo vraaggericht ontwikkelen
            4. Blz. 160 D.063 | Meer bezoekers, meer bestedingen, meer overnachtingen, meer banen en het verhogen van de leefbaarheid in 2022
            5. Blz. 161 D.064 | Verbeteren aansluiting op de arbeidsmarkt
              1. Blz. 162 B20 | 3.011 Baanbrekers
            6. Blz. 163 D.065 | Voldoende geclusterd aanbod (dagelijkse boodschappen) in alle winkelcentra
        4. Blz. 164 Wat mag het kosten?
        5. Blz. 165 Belangrijkste kaders
        6. Blz. 166 Verbonden partijen
      7. Blz. 167 Beleidsveld 4 | Onderwijs
        1. Blz. 168 Ambitie
        2. Blz. 169 Doelstellingen
          1. Blz. 170 Verplichte indicatoren (BBV)
        3. Blz. 171 Onderwijs
          1. Blz. 172 Doelstellingen
            1. Blz. 173 D.066 | Kwaliteitsniveau huisvesting op wettelijk vereist niveau
            2. Blz. 174 D.067 | 20% minder taalachterstand in 2021 (t.o.v. 2016)
            3. Blz. 175 D.068 | Voortijdige schoolverlaters daalt naar 8% in 2021
            4. Blz. 176 D.069 | Optimale (preventieve ) ondersteuning kwetsbare kinderen
        4. Blz. 177 Wat mag het kosten?
        5. Blz. 178 Belangrijkste kaders
        6. Blz. 179 Verbonden partijen
      8. Blz. 180 Beleidsveld 5 | Sport, Cultuur en Recreatie
        1. Blz. 181 Ambitie
        2. Blz. 182 Doelstellingen
          1. Blz. 183 Verplichte indicatoren (BBV)
        3. Blz. 184 Sportbeleid en -accommodaties
          1. Blz. 185 Doelstellingen
            1. Blz. 186 D.070 | Waalwijk verbetert in 2021 minstens twee sportaccommodaties
              1. Blz. 187 B20 | 5.019 Aanleg kunstgrasvelden
              2. Blz. 188 B20 | 5.022 Herinrichting sportpark SSC
              3. Blz. 189 B20 | 5.025 Renovatie zwembaden
            2. Blz. 190 D.071 | Eind 2024 beschikt de gemeente Waalwijk over 40 vitale sportverenigingen die hun eigen organisatie op orde hebben, regulier sportaanbod verzorgen in een veilig en gezond sportklimaat én daarnaast een bredere maatschappelijke functie vervullen
            3. Blz. 191 D.072 | Eind 2024 voldoet 71% van de inwoners van de gemeente Waalwijk aan de Nederlandse Norm Gezond Bewegen
            4. Blz. 192 D.073 | Eind 2024 beschikt de gemeente Waalwijk over een toekomstbestendige, multifunctionele sportinfrastructuur en een sportief ingerichte (openbare) ruimte
        4. Blz. 193 Cultuur, recreatie en openbaar groen
          1. Blz. 194 Doelstellingen
            1. Blz. 195 D.074 | 80% van de Waalwijkers participeert in cultuur Waalwijk in 2022
            2. Blz. 196 D.075 | Het aantal bezoekers aan evenementen stijgt met 15 procent in 2023 ten opzichte van het jaar 2021. In 2021 verrichten wij een nulmeting
            3. Blz. 197 D.076 | 50% van het totaal aantal gemeentelijke monumenten kan worden geplaatst in de categorie voldoende tot goed onderhoud.
        5. Blz. 198 Wat mag het kosten?
        6. Blz. 199 Belangrijkste kaders
        7. Blz. 200 Verbonden partijen
      9. Blz. 201 Beleidsveld 6 | Sociaal Domein
        1. Blz. 202 Ambitie
        2. Blz. 203 Doelstellingen
          1. Blz. 204 Verplichte indicatoren (BBV)
        3. Blz. 205 Integrale aanpak sociaal domein
          1. Blz. 206 Doelstellingen
            1. Blz. 207 D.077 | In 2025 worden 95% van de aanmeldingen Wmo en Jeugd binnen de wettelijke termijnen afgehandeld
            2. Blz. 208 D.078 | Klanttevredenheid 2025 sociaal domein: 7,5 gemiddeld
              1. Blz. 209 B20 | 6.024 Invoeren continue meting klanttevredenheid
            3. Blz. 210 D.079 | 20 gezinnen ondersteund per jaar bij echtscheidingsproblematiek
            4. Blz. 211 D.080 | Daling percentage jongeren met jeugdhulp van 11,5% in 2018 naar 10,5% in 2025
        4. Blz. 212 Sociale veerkracht
          1. Blz. 213 Doelstellingen
            1. Blz. 214 D.081 | Inwoners worden eerder betrokken bij vormgeven beleid (burgerparticipatie) en de gemeente participeert goed in initiatieven van inwoners (overheidsparticipatie)
            2. Blz. 215 D.082 | Verhogen maatschappelijke participatie/vrijwilligers in Waalwijk tot score 45 in 2022
            3. Blz. 216 D.083 | Eenzaamheid bestrijden. Score groen (Telos meting) in 2025
            4. Blz. 217 D.084 | 88% Waalwijkers boven armoedegrens en <2% van de huishoudens onder sociaal minimum in 2025
              1. Blz. 218 B20 | 6.023 Implementatie inburgering
            5. Blz. 219 D.085 | Zelfstandig wonende personen van 75 jaar en ouder stijgt van score 918 per 1.000 inwoners naar 925 per 1.000 inwoners in 2025
              1. Blz. 220 B20 | 6.030 Uitvoeren 2 domotica pilots tot aan 2022
        5. Blz. 221 Waalwijkers zijn gezond
          1. Blz. 222 Doelstellingen
            1. Blz. 223 D.086 | Minder dan 16% van de jongeren uit de 2e klas Voortgezet Onderwijs drinkt alcohol
            2. Blz. 224 D.087 | Minder dan 16% van de jongeren 12-18 jaar heeft overgewicht
        6. Blz. 225 Wat mag het kosten?
        7. Blz. 226 Belangrijkste kaders
        8. Blz. 227 Verbonden partijen
      10. Blz. 228 Beleidsveld 7 | Volksgezondheid en Milieu
        1. Blz. 229 Ambitie
        2. Blz. 230 Doelstellingen
          1. Blz. 231 D.088 | Voldaan aan de WHO normen voor schone lucht in 2030
          2. Blz. 232 D.089 | Voldaan aan de wettelijke kwaliteitseisen voor bodemkwaliteit
          3. Blz. 233 D.090 | Voldaan aan de wettelijke kwaliteitseisen voor waterkwaliteit
          4. Blz. 234 D.091 | Voldaan aan de wettelijke kwaliteitseisen voor externe veiligheid
          5. Blz. 235 D.092 | Naar cat. Groen in TELOS Duurzaamheidsscore in 2025 tav geluidshinder
            1. Blz. 236 B20 | 7.011 Onderzoek naar geluidsoverlast A59
          6. Blz. 237 Verplichte indicatoren (BBV)
        3. Blz. 238 Wat mag het kosten?
        4. Blz. 239 Belangrijkste kaders
        5. Blz. 240 Verbonden partijen
      11. Blz. 241 Beleidsveld 8 | Volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en stedelijke vernieuwing
        1. Blz. 242 Ambitie
        2. Blz. 243 Doelstellingen
          1. Blz. 244 Verplichte indicatoren (BBV)
        3. Blz. 245 Volkshuisvesting
          1. Blz. 246 Doelstellingen
            1. Blz. 247 D.093 | Toevoeging van 500 nultredenwoningen komende 10 jaar (2019 – 2028); (nulmeting 2019; 4.360 nultredenwoningen)
            2. Blz. 248 D.094 | Totaal 2.000 plaatsen voor shortstay-arbeidsmigranten in 2025. (nulmeting 652 plaatsen vergund in campussen, 150 plaatsen in middelgrote locaties voor kamerverhuur (categorie 2).
            3. Blz. 249 D.095 | Toevoeging van 1.700 woningen komende 10 jaar (2019 – 2028)
              1. Blz. 250 B20 | 8.016 Faciliteren bijzondere woonvormen
              2. Blz. 251 B20 | 8.019 Huisvesting starters
        4. Blz. 252 Ruimtelijke ordening
          1. Blz. 253 Doelstellingen
            1. Blz. 254 D.096 | Versterken kwaliteit van de omgeving van de gemeente Waalwijk
            2. Blz. 255 D.097 | Waalwijk Omgevingswetproof in 2022
              1. Blz. 256 B20 | 8.020 Uitvoeren PvA Waalwijk Omgevingswet-proof
            3. Blz. 257 D.098 | Bevorderen gewenst en kwalitatief verhogen ruimtegebruik. Daarnaast streven we naar een rechtvaardige verdeling van kosten/opbrengsten over gebruikers, eigenaars, ontwikkelaars en overheid
              1. Blz. 258 B20 | 8.015 Actief grondbeleid
              2. Blz. 259 B20 | 8.018 Faciliterend grondbeleid
        5. Blz. 260 Stedelijke vernieuwing
          1. Blz. 261 Stedelijke vernieuwing
        6. Blz. 262 Wat mag het kosten?
        7. Blz. 263 Belangrijkste kaders
        8. Blz. 264 Verbonden partijen
      12. Blz. 265 Algemene dekkingsmiddelen
        1. Blz. 266 Algemene dekkingsmiddelen
        2. Blz. 267 Vennootschapsbelasting
        3. Blz. 268 Overige baten en lasten
      13. Blz. 269 Overhead
        1. Blz. 270 Overhead
    3. Blz. 271 Paragrafen
      1. Blz. 272 Inleiding
        1. Blz. 273 Inleiding
      2. Blz. 274 Paragraaf Lokale heffingen
        1. Blz. 275 Paragraaf Lokale heffingen
      3. Blz. 276 Paragraaf Weerstandsvermogen
        1. Blz. 277 Inleiding
        2. Blz. 278 Risicokaarten
          1. Blz. 279 Drugsafval
          2. Blz. 280 Schade door verkeerde- of niet-handhaving
          3. Blz. 281 Communicatie
          4. Blz. 282 Rampenbestrijding en financiële aansprakelijkheid
          5. Blz. 283 Evenementenbeleid en kermissen
          6. Blz. 284 Realisering Oostelijke Insteekhaven
          7. Blz. 285 Achterstanden archivering
          8. Blz. 286 Exploitatie sportaccommodaties
          9. Blz. 287 Te ondiepe havens, plaatsen nooddeuren sluis
          10. Blz. 288 Onderhoud van de openbare ruimte
          11. Blz. 289 Risico's t.a.v. speeltoestellen / plaatsen
          12. Blz. 290 Bereikbaarheid
          13. Blz. 291 Civieltechnische werken
          14. Blz. 292 Risico’s bestemmingsplannen en bouwgrond-exploitatie
          15. Blz. 293 Tijdige betaling erfpachtcanon
          16. Blz. 294 Covid-19 (Coronacrisis)
          17. Blz. 295 Garanties sportverenigingen (voetbal, handbal, tennis en hockey), garanties rechtspersonen op maatschappelijk vlak (WSW, Casade, St. Maasduinen, Thuishoven) en overige
          18. Blz. 296 Verzekeringen
          19. Blz. 297 Onzekerheid accres / financiële crisis, ontoereikende middelen bij beleidswijzigingen en / of nieuw beleid, stagnatie veronderstelde eigen groei
          20. Blz. 298 Renterisico en liquiditeitsrisico
          21. Blz. 299 Aanslag BTW/OB: onjuist uitgevoerde structuur leidt tot extra BTW–heffing
          22. Blz. 300 Zijn we goed voorbereid op een calamiteit/pandemie
          23. Blz. 301 Transitie AWBZ - Wmo 2015 Kunnen we zorgplicht beperken / afbakenen
          24. Blz. 302 Transitie jeugdzorg Kunnen we zorgplicht beperken / afbakenen
          25. Blz. 303 Wmo-huishoudelijke hulp Kunnen we zorgplicht beperken / afbakenen: Er is geen zorgplicht meer, maar een compensatiebeginsel
          26. Blz. 304 Participatie Kunnen we zorgplicht beperken / afbakenen
          27. Blz. 305 Data beveiliging
          28. Blz. 306 Explosieven
          29. Blz. 307 Vennootschapsbelasting (Vpb)
          30. Blz. 308 Milieu-/bodemsanering
          31. Blz. 309 Voormalige stortplaats Gansoyensesteeg
          32. Blz. 310 Wet Gedeeltelijk Arbeidsgeschikten (WGA)
          33. Blz. 311 Voorraad gronden
        3. Blz. 312 Weerstandsvermogen
          1. Blz. 313 Weerstandsvermogen
      4. Blz. 314 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 315 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
      5. Blz. 316 Paragraaf Financiering (en treasury)
        1. Blz. 317 Paragraaf Financiering (en treasury)
      6. Blz. 318 Paragraaf Bedrijfsvoering
        1. Blz. 319 Ambitie
        2. Blz. 320 Informatie
          1. Blz. 321 Ambitie
          2. Blz. 322 Doelstellingen
            1. Blz. 323 D.099 | Gemeentelijke informatie is altijd optimaal beschermd, betrouwbaar en beschikbaar
              1. Blz. 324 B21 | 10.002 Optimaliseren bedrijfscontinuïteitsplannen
              2. Blz. 325 B21 | 10.001 Optimaliseren logging functie diverse systemen
            2. Blz. 326 D.100 | De complete informatiehuishouding is in kaart gebracht in 2025
              1. Blz. 327 B21 | 10.003 Nulmeting informatiesystemen uitvoeren en beheercontracten opstellen en borgen
            3. Blz. 328 D.101 | Maximaal ondersteunen van de organisatie in het digitaal en zaakgericht werken
              1. Blz. 329 B21 | 10.004 Implementatie en doorontwikkeling InProces
              2. Blz. 330 B21 | 10.021 Vernieuwen ICT infrastructuur
            4. Blz. 331 D.102 | Een data-gedreven organisatie zijn voor 2025
              1. Blz. 332 B21 | 10.005 Nulmeting data-volwassenheid uitvoeren
              2. Blz. 333 B21 | 10.006 Uitvoeren datapilots
              3. Blz. 334 B21 | 10.019 Formuleren ambitie, visie en strategie op datagedreven werken
              4. Blz. 335 B21 | 10.020 Ontwikkelen data- en informatieproducten (data-analyses, dashboards, visualisaties) en deze in- en extern beschikbaar en makkelijk vindbaar maken
        3. Blz. 336 P&C/IC/Inkoop
          1. Blz. 337 Ambitie
          2. Blz. 338 Doelstellingen
            1. Blz. 339 D.103 | Een inkoop- en aanbestedingsbeleid voeren waarbij het de relevante wet- en regelgeving naleeft en waarbij tegen zo laag mogelijke kosten kwalitatief hoogwaardige en duurzame producten en diensten worden ingekocht.
              1. Blz. 340 B21 | 10.007 Professionaliering inkoop door middel van opleiding / training van de gemeentelijke organisatie en de uitrol van E-aanbesteden
              2. Blz. 341 B21 | 10.008 Doorontwikkeling van contractbeheer en contractmanagement
            2. Blz. 342 D.104 | Elk jaar een betrouwbaar oordeel kunnen geven over de juistheid, volledigheid en rechtmatigheid van de kosten en opbrengsten van de gemeente
              1. Blz. 343 B21 | 10.009 Optimaliseren Control Framework t.b.v. rechtmatigheidsverklaring door college
            3. Blz. 344 D.105 | Elk jaar een volledig digitaal en kwalitatief hoogstaand P&C instrumentarium
              1. Blz. 345 B21 | 10.010 Doorontwikkeling Q&A in begrotingsapp
        4. Blz. 346 HRM & Communicatie
          1. Blz. 347 Ambitie
          2. Blz. 348 Doelstellingen
            1. Blz. 349 D.106 | 10% meer beeldende communicatie t.o.v. tekstuele, in intern- en extern gebruik voor 2025
              1. Blz. 350 B21 | 10.011 Introductie en instructie docu-filler
            2. Blz. 351 D.107 | 10% meer doelgroep specifiek communiceren via social media i.p.v. via traditionele middelen voor 2025
              1. Blz. 352 B21 | 10.012 Inrichten studio beeldende communicatie (foto en film)
              2. Blz. 353 B21 | 10.013 Opleiden taalcoaches en introduceren schrijfwijzer
            3. Blz. 354 D.108 | Tweejaarlijks uitvoeren klanttevredenheidsonderzoek met een toename in 2025 van gemiddelde score 7,5 naar 8 over de ondersteunende diensten
              1. Blz. 355 B21 | 10.014 Uitvoeren tevredenheidsonderzoek in 2021
            4. Blz. 356 D.109 | 60% van de medewerkers maakt gebruik van de Waalwijk Academie in 2025
              1. Blz. 357 B21 | 10.015 Een campagne opzetten die medewerkers informeert en enthousiasmeert over de interne mobiliteitsinstrumenten en de Waalwijk Academie
            5. Blz. 358 D.110 | 30% van de medewerkers gebruikt een intern mobiliteitsinstrument (stage, detachering, HR marktplaats) in 2025
              1. Blz. 359 B21 | 10.016 Uitbouwen HR-marktplaats voor interne mobiliteit
              2. Blz. 360 B21 | 10.017 FITT module implementeren en gebruik stimuleren onder medewerkers
            6. Blz. 361 D.111 | 75% actieve inzet van de Ynnovators voor meer innovatie in onze organisatie in 2021 en groei naar 100% inzet in 2025
              1. Blz. 362 B21 | 10.018 Het aanbieden van een Ynnovate traniningstraject voor 15 deelnemers in 2020 en het stimuleren van innovatietrajecten en inzet Waalwijkse Ynnovators
      7. Blz. 363 Paragraaf Verbonden partijen
        1. Blz. 364 Gemeenschappelijke regelingen
          1. Blz. 365 Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant
          2. Blz. 366 Regionale Omgevingsdienst Midden- en West Brabant (OMWB)
          3. Blz. 367 Streekarchief Langstraat Heusden Altena
          4. Blz. 368 GGD Hart voor Brabant
          5. Blz. 369 Regionale ambulance-voorziening Brabant Midden-West-Noord
          6. Blz. 370 Baanbrekers
          7. Blz. 371 Hart van Brabant / Midpoint
        2. Blz. 372 Vennootschappen en Coörporaties
          1. Blz. 373 BNG (Bank Nederlandse Gemeenten)
          2. Blz. 374 Parkmanagement
          3. Blz. 375 Enexis Holding N.V.
          4. Blz. 376 Brabant Water N.V.
          5. Blz. 377 Vordering op Enexis B.V.
          6. Blz. 378 CBL Vennootschap B.V.
          7. Blz. 379 Verkoop Vennootschap B.V.
          8. Blz. 380 Publiek Belang Elektriciteits productie B.V.
        3. Blz. 381 Stichtingen en Verenigingen
          1. Blz. 382 Stichtingen en Verenigingen
        4. Blz. 383 Overige verbonden partijen
          1. Blz. 384 Overige verbonden partijen
      8. Blz. 385 Paragraaf Grondbeleid
        1. Blz. 386 Paragraaf Grondbeleid
    4. Blz. 387 Financiële Begroting
      1. Blz. 388 Kerngegevens
        1. Blz. 389 Kerngegevens
      2. Blz. 390 Begrotingen 2021-2024 op hoofdlijnen
        1. Blz. 391 De begrotingen 2021-2024 op hoofdlijnen
      3. Blz. 392 Autorisatie door de raad van de begroting 2021
        1. Blz. 393 Autorisatie door de raad van de begroting 2021
      4. Blz. 394 Begroting 2021 naar taakvelden
        1. Blz. 395 Begroting 2021 naar taakvelden
      5. Blz. 396 Overzichten van lasten en baten
        1. Blz. 397 Overzichten van lasten en baten
        2. Blz. 398 Recapitulatie naar lasten- en batensoorten
        3. Blz. 399 Meerjarenbegroting 2021-2024
        4. Blz. 400 Overzicht van incidentele lasten en baten
        5. Blz. 401 Begrotingspositie structureel
      6. Blz. 402 Bezittingen en vermogen
        1. Blz. 403 Bezittingen en Vermogen
      7. Blz. 404 EMU gegevens
        1. Blz. 405 EMU gegevens
      8. Blz. 406 Overige informatie
        1. Blz. 407 Overige informatie
        2. Blz. 408 Overzicht te ontvangen subsidies
    5. Activiteiten
    6. Overzicht
    7. Zoeken
    8. Publicatie bijlagen
    9. Contact
    10. PrivacyStatement
    11. Sitemap