Eind 2019 is de organisatie overgegaan naar een ander zaaksysteem en document management systeem (InProces). In 2020 is gewerkt om de implementatie zo ver mogelijk te krijgen. Dit is doorgelopen in 2021 en is inmiddels een continu proces geworden. Als gemeente Waalwijk nemen we deel in het kernteam van Visma Roxit (de leverancier) en in een aantal landelijke werkgroepen van Visma Roxit om invloed te kunnen uitoefenen op  de prioritering en de inhoud van de doorontwikkelingen van het product. Dit is van belang voor de gebruikers.

Tijd (indicator)

G

Tijd (toelichting)

In 2022 heeft de leverancier  aan alle InProces gebruikers laten weten niet meer verder te gaan met de doorontwikkeling van het product. Zij nemen geen nieuwe gebruikers meer aan en respecteren de bestaande contracten (uitsterfconstructie). Dit betekent dat wij ons moeten gaan oriënteren op "hoe verder". Wij zullen vooral zorgen dat het huidige pakket stabiel blijft draaien voor de organisatie. We zullen geen energie meer steken in (door)ontwikkeling.  Als gevolg hiervan zijn we eind 2022 gestart met een traject  voor uitfasering van InProces en het zoeken naar nieuwe mogelijkheden van zaakgericht werken. Dit doen wij  in  samenwerking met de gemeente Altena. Reden hiervoor is: zij gebruiken ook InProces, we staan voor dezelfde keuzes, kunnen  kennis, kunde en tijd delen en we zijn aangesloten bij hetzelfde streekarchief.