KN25|NV3.04 Personeel TIBF facilitair en catering
Onderwerp | KN25 / NV3.04 Personeel TIBF facilitair en catering | ||||
Portefeuillehouder | S. Ausems | ||||
Team | TIBF | ||||
Beleidsveld / programma | 0.3 Bestuur en ondersteuning / Overhead | ||||
Productnummer/-naam | 030 Team Informatiebeheer en Facilitaire Zaken (TIBF) | ||||
Jaar van uitvoering en totale jaarlast |
|||||
Bedragen x € 1.000 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 |
|
Lasten Baten |
N 25
|
N 25 | N 25 | N 25 | |
Saldo | N 25 | N 25 | N 25 | N 25 | |
Algemene toelichting met betrekking tot het nieuwe voorstel |
|||||
De afgelopen jaren is onze organisatie flink gegroeid. Dit merken wij ook in het bedrijfsrestaurant (structureel bijna een verdubbeling van het aantal bezoekers na corona ten opzichte van voor corona). |
|||||
Toelichting 'inhoud': Wat is de (politieke) prioriteit (conform CWP / eerdere college of raadsbesluiten) / Wat gebeurt er als we het niet doen? |
|||||
We willen een goede werkgever zijn en een organisatie met vitale medewerkers.
De opgaves van de gemeente zijn groot, we zien daardoor een toename in personeel de afgelopen jaren. Daarmee neemt de druk op facilitaire diensten / catering / bedrijfsrestaurant toe. Doen we dit niet, dan moeten andere keuzes gemaakt worden, zoals bijvoorbeeld: Al deze keuzes beïnvloeden het goed werkgeverschap / aantrekkelijke werkgever zijn. Sluiting van restaurant heeft ook invloed op het gebruik van het gebouw/spreiding gedurende de week. De catering buiten het restaurant om blijft uiteraard altijd nodig (verzorging van de corners). |
|||||
Toelichting ‘capaciteit’: Wat zijn de directe en de indirecte capacitaire gevolgen? Hoe is dat in het voorstel opgenomen? | |||||
Dit voorstel betreft specifiek de capaciteit. | |||||
Toelichting ‘Geld’: als het voorstel wordt gehonoreerd kun je dan meteen aan de slag of zijn er nog uitvoeringskosten / capaciteit nodig? | |||||
Het geld dat wordt gevraagd is bedoeld voor inzet van personeel. Dit kan meteen ingezet worden. | |||||
Zijn er mogelijkheden om deze extra lasten te dekken en zo ja welke? | |||||
Momenteel huren we horecapersoneel in via Randstad.
Er wordt contact gelegd met Baanbrekers om te kijken of we de uren in de keuken kunnen vullen met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Het is nog niet duidelijk of dat gaat lukken en wat dat gaat kosten. Als dit wel lukt zouden de kosten wellicht deels daarvan gedekt kunnen worden uit het budget wat beschikbaar is bij THRM/participatiewet. Let op: De eventuele gedeeltelijke dekking is er dus alleen als het past binnen de participatiebanen. Het op voorhand er vanuit gaan dat dit gaat lukken en de gevraagde € 25.000 schrappen vraagt een aanvullende uitspraak/keuze zoals beschreven onder het kopje “inhoud”. |
|||||
Concretisering: | |||||
Investeringsbedrag exclusief BTW | Investeringsbedrag exclusief BTW | Omvang kapitaallasten | Bedragen uit subsidies / reserves | ||
n.v.t. | |||||
Investeringsjaar | Ingangsjaar kapitaallasten | ||||
Personele consequenties | In FTE's | In € | ICT-consequenties | In € | |
€ 25.000 | |||||
Overige exploitatiekosten | |||||
Totale exploitatiekosten | € 25.000 |