KN25|NV 2.09 Uitbreiding formatie Cluster vrije tijd t.b.v. uitvoering beleid
Onderwerp | KN25 / NV2.09 Formatie Cluster Vrije Tijd | ||||
Portefeuillehouder | T. Klerx | ||||
Team | TMAO | ||||
Beleidsveld / programma | Sport en cultuur | ||||
Productnummer/-naam | 511,508, 509,510, 604 Mediabeleid, Kunst & Kunstzinnige vorming, Oudheidkunde en volksfeesten, Sportbeleid, evenementenbeleid | ||||
Jaar van uitvoering en totale jaarlast |
|||||
Bedragen x € 1.000 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 |
|
Lasten Baten |
N 84
|
N 84 | N 84 | N 84 | |
Saldo | N 84 | N 84 | N 84 | N 84 | |
Algemene toelichting met betrekking tot het nieuwe voorstel |
|||||
In 2024 wordt een nieuwe vrijetijdsvisie opgesteld. De vrijetijdsvisie is een samenspel tussen de beleidsvelden sport, sportaccommodatie, cultuur, evenementen, toerisme, recreatie en erfgoed. Daarmee vervallen de beleidsnota’s sport, cultuur en evenementen en zal hiervoor één nieuwe beleidsnota komen. Momenteel is de capaciteit op de betreffende beleidsvelden onvoldoende gebleken om uitvoering te geven aan alle activiteiten in de huidige uitvoeringsprogramma’s. Beleidsmedewerkers zijn met name bezig op de uitvoering, waardoor er weinig tot geen ruimte overblijft voor beleidsmatige/strategische advisering. In samenspraak met de bestuurder en de teammanager is er een nieuwe ‘shifting’ gemaakt in het takenpakket. Echter bleek dat we structureel voor minimaal 36 uur (schaal 9) een medewerker uitvoering te kort komen, om de overgebleven taken alsnog uit te kunnen voeren. Hiervoor is een bedrag van 84k extra structureel voor benodigd (o.b.v. MAX-2). Conclusie: |
|||||
Toelichting 'inhoud': Wat is de (politieke) prioriteit (conform CWP / eerdere college of raadsbesluiten) / Wat gebeurt er als we het niet doen? |
|||||
Wat gebeurt er als we dit niet doen Dan zullen bij een negatieve uitkomst op dit beslispunt diverse activiteiten bij GO Waalwijk en de uitvoeringsnota’s Sport en Cultuur te komen vervallen met het gevolg dat waar de afgelopen jaren in is geïnvesteerd, het in een sterfhuisconstructie gezet wordt, of bij diverse activiteiten er per direct de stekker uit getrokken wordt. |
|||||
Toelichting ‘capaciteit’: Wat zijn de directe en de indirecte capacitaire gevolgen? Hoe is dat in het voorstel opgenomen? | |||||
Bij doorgang kunnen de werkzaamheden in uitvoering van beleid worden doorgezet. | |||||
Toelichting ‘Geld’: als het voorstel wordt gehonoreerd kun je dan meteen aan de slag of zijn er nog uitvoeringskosten / capaciteit nodig? | |||||
Bij doorgang kunnen de werkzaamheden in uitvoering van beleid worden doorgezet. | |||||
Zijn er mogelijkheden om deze extra lasten te dekken en zo ja welke? | |||||
Concretisering: | |||||
Investeringsbedrag exclusief BTW | Investeringsbedrag exclusief BTW | Omvang kapitaallasten | Bedragen uit subsidies / reserves | ||
n.v.t. | |||||
Investeringsjaar | Ingangsjaar kapitaallasten | ||||
Personele consequenties | In FTE's | In € | ICT-consequenties | In € | |
1,0 fte | € 84.000 |