Bestuurlijk verantwoordelijk
Dilek Odabasi

Planning
Startdatum: 06-08-2019

Omschrijving (toelichting)

De afgelopen jaren werd er eenmaal per jaar een cliëntervaringsonderzoek op het gebied van WMO en Jeugd gehouden. Deze onderzoeken zijn bij wet verplicht en vragen ervaringen uit van cliënten op het gebied van WMO en de Jeugdwet. Deze onderzoeken leverden tot nu toe interessante informatie op die door de toegang werd gebruikt om zich verder te ontwikkelen. Deze onderzoeken vonden echter maar plaats op één moment in het jaar. Om gedurende het gehele jaar een vinger aan de pols te kunnen houden met betrekking tot de kwaliteit van de dienstverlening van WijZ zal een continue meting ingevoerd gaan worden. Deze zal grotendeels elektronisch plaats vinden. Dit om minder afhankelijk te worden van de jaarlijks verplichte cliëntervaringsonderzoeken.  



Toelichting

O

Tijd

Er is gekeken naar technologische mogelijkheden om continue tevredenheidsonderzoeken uit te voeren bij inwoners die te maken hebben gehad met WijZ. Voor nu is besloten om de definitieve beslissing hierover uit te stellen. Dit gezien het feit dat het goed implementeren hiervan een aanzienlijke investering vraagt en omdat de opvolging, en tevens registratie, hiervan ook arbeidsintensief is. Om toch een beeld te krijgen rondom de tevredenheid is besloten om het jaarlijkse cliëntervaringsonderzoek (CEO) uit te breiden met een vraag die de tevredenheid van inwoners meet. Op een later moment wordt een definitieve beslissing genomen rondom het wel of niet definitief continue meten.