VJB21 | 6.01 Regiovervoer vraagafhankelijk vervoer
Productnummer en naam |
634 |
Maatwerk dienstverlening 18+ | Structureel | ||
Budgethouder | Teammanager TWIJZ | Portefeuillehouder | R. Bakker | ||
Bedragen x € 1.000 V = Voordeel N = Nadeel | |||||
2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | |
Lasten |
N 152 | N 152 | N 152 | N 152 | N 152 |
Baten | |||||
Saldo | N 152 | N 152 | N 152 | N 152 | N 152 |
Collegebesluit 2 maart 2021
In het Voorjaarsbericht 2019 was de verwachting dat door het nemen van maatregelen met ingang van 2020 een structurele besparing gerealiseerd zou kunnen worden van € 50.000 voor het vraagafhankelijk vervoer. Regionaal is hiervoor het project ‘Grip op kosten’ opgezet. Als gevolg van Corona heeft dit vertraging opgelopen. Op basis van de huidige gegevens vanuit het Regiobureau blijkt voor het vraagafhankelijk vervoer deze structurele besparing van € 50.000 niet reëel te zijn. In de raming van de kosten voor het vraagafhankelijk vervoer blijkt onvoldoende rekening te zijn gehouden met regie- en uitvoeringskosten. Bovenstaande bedragen zijn gebaseerd op de begroting 2021 van het Regiobureau. Voor het vraagafhankelijk vervoer is als uitgangspunt gehanteerd dat voor 2021 het vervoer voor 90% het niveau van voor corona zal bereiken. Verder zijn door het Regiobureau de op de vervoerskosten van toepassing zijnde indexpercentages gehanteerd bij het samenstellen van de begroting.
Maatregel:
In het Voorjaarsbericht 2021 rekening houden met bovenstaande structurele bijstellingen.