NJB25|2.01 Voorbereidingsbudget Mobiliteitshubs
Omschrijving (toelichting)
| NJB25|2.01 | Voorbereidingsbudget Mobiliteitshubs | ||||||||||
| (sub) Beleidsveld | 2. Verkeer, vervoer en waterstaat / 2.1 Schone, stille en gezonde mobiliteit | ||||||||||
| Productnummer en naam | 205 | Verkeersmaatregelen | INCIDENTEEL | ||||||||
| Budgethouder | Afdelingshoofd OBL |
Portefeuillehouder | A. de Jong | ||||||||
| Bedragen * € 1.000 V = Voordeel N = Nadeel | |||||||||||
| 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | |||||||
| Lasten | V | 50 | |||||||||
| Baten | |||||||||||
| Saldo | V | 50 | |||||||||
| Toelichting : | |||||||||||
|
Met de Kadernota 2025 is voor de jaren 2025 en 2026 een voorbereidingsbudget van € 175.000 geraamd in de begroting ten behoeve van de mobiliteitshubs. In de praktijk blijken de te verwachten (ontwerp, onderzoeken, interne kosten) kosten voor een kleiner deel in 2025 te vallen en voor een groter deel in 2026, omdat de activiteiten met een grotere budgetimpact (zoals Voorlopig Ontwerp, onderzoeken) meer in het tweede deel van een definitie- en ontwerpfase vallen. In de Kadernota 2026 is hier melding van gemaakt. In de Begroting 2026 is het budget van € 175.000 komen te vervallen en is een voorbereidingskrediet opgenomen voor 2026 van € 400.000. In 2025 wordt verwacht maximaal € 125.000 uit te geven. Over 2025 wordt een incidenteel voordeel van € 50.000 verwacht. |
|||||||||||
| Maatregel: | |||||||||||
|
Voorgesteld wordt om een incidenteel voordeel van € 50.000 op het voorbereidingsbudget van de mobiliteitshubs te verwerken in de Begroting 2025. |
|||||||||||