Planning
Startdatum: 28-10-2020

Onderwerp Portefeuillehouder Product/budgetnummer   Bedrag in €
17.  Inhuur personeel inzake wegwerken achterstanden informatiebeheer R. Bakker 990 Team IBF 71.500
Toelichting

Gedurende de periode 2015 t/m 2020 heeft TIBF extra gelden ter beschikking om achterstanden weg te werken. Van 2015 t/m 2019 is dit volgens planning verlopen. In het eerste kwartaal van 2020 is het contract met de uitvoerende partij echter verbroken omdat de werkzaamheden niet voldoende opschoten. Vanwege corona hebben wij daarna geen nieuwe aanbesteding kunnen doen omdat we de partij die deze klus gaat klaren fysiek op kantoor moeten laten (in)werken  en dat is nu niet de bedoeling. Daardoor is het budget wat beschikbaar was voor 2020 niet gebruikt en is hier het verzoek het volledige bedrag over te hevelen naar 2021. Eind van 2020 willen we bekijken hoe we de opdracht verder gaan oppakken. Dat kan in plaats van een nieuwe aanbesteding eventueel ook een interne oplossing worden, waarbij de opdracht wordt uitgesmeerd over 2021 en 2022. In dat geval zal eind 2021 nog één maal overheveling worden gevraagd van het dan resterende bedrag. 
Bij Najaarsbericht 2020 is besloten om € 71.500 over te hevelen van 2020 naar 2021.

Prognose 2021 (uit Voorjaarsbericht 2021):
Er is begin 2021 via het dynamisch aankoopsysteem een aanbesteding gedaan voor inhuur van een archiefmedewerker. Helaas heeft dit niet tot een kandidaat geleid, de markt hiervoor is lastig. We hebben de opdracht onlangs op een andere manier weggezet en wachten nog op inschrijvingen.

Stand van zaken Najaarsbericht 2021:
Vanaf april 2021 is het gelukt om via inhuur iemand op dit project in te zetten. Helaas is deze persoon niet full time beschikbaar, dus zal een deel van de werkzaamheden nog doorlopen naar 2022. We verwachten dit jaar € 34.000 te besteden, zodat een nieuw voorstel voor overheveling van 2021 naar 2022 volgt van naar schatting € 38.000.